- Moc110 KM przy 9250 obr./min
- Max. moment obrotowy92 Nm przy 6500 obr./min
- Masa(na sucho)202 kg
Polityka cookies
Ta strona umieszcza w Twoim urządzeniu różne informacje, w tym tzw. pliki "cookies". Wykorzystujemy je, aby ułatwić korzystanie z serwisu poprzez dostosowanie treści serwisu do preferencji użytkowników oraz ciągłego jego ulepszania. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia Twojej przeglądarki akceptującej pliki "cookies", oznacza wyrażenie zgody na taką praktykę. Więcej o POLITYCE COOKIES przeczytasz TUTAJ.
AkceptujęMotocykl Ducati MotoE po raz pierwszy pojawił się na torze Misano World Circuit imienia Marco Simoncelliego, dokładnie tam, gdzie w październiku ogłoszono umowę z Dorna Sports. Począwszy od sezonu 2023 producent motocykli z Borgo Panigale będzie jedynym dostawcą motocykli na Puchar Świata FIM Enel MotoE™, czyli elektryczną klasę Mistrzostw Świata MotoGP™.
Prototyp motocykla elektrycznego o kryptonimie „V21L” jest wynikiem wspólnej pracy zespołu Ducati Corse i inżynierów do spraw badań i rozwoju Ducati. Motocyklem na torze jeździł Michele Pirro, kierowca testowy Ducati od 2013 roku, który ocenił parametry techniczne i potencjał pierwszego motocykla elektrycznego Ducati.
Roberto Canè, dyrektor Ducati eMobility powiedział: Przeżywamy naprawdę niezwykły moment. Trudno mi uwierzyć, że to rzeczywistość, a nie sen! Pierwsze elektryczne Ducati na torze jest wyjątkowe nie tylko ze względu na swoją unikalność, ale także ze względu na ambitne cele, jak i bardzo krótkie terminy. Praca całego zespołu zaangażowanego w projekt była olbrzymia, a dzisiejszy dzień wynagradza nam wysiłek włożony w ostatnich miesiącach. Przed nami jeszcze bardzo długa droga.
Michele Pirro, kierowca testowy Ducati dodał: Testowanie prototypu MotoE na torze dało mi dreszczyk emocji. Motocykl oznacza początek ważnego rozdziału w historii Ducati. Jest lekki i ma już dobrą równowagę. Co więcej, przyspieszenie i ergonomia są bardzo zbliżone do motocykli MotoGP. Gdyby nie cisza i fakt, że na potrzeby testu ograniczyliśmy moc wyjściową do zaledwie 70%, to mógłbym sobie wyobrazić, że jeżdżę na moim motocyklu.
Najważniejsze wyzwania w procesie projektowania elektrycznego motocykla wyścigowego związane są z rozmiarami, wagą i zasięgiem akumulatorów, ale także z opracowaniem wydajnego systemu ich chłodzenia. Celem Ducati jest udostępnienie zawodnikom Pucharu Świata FIM Enel MotoE™ lekkich motocykli elektrycznych o wysokich osiągach. Zdobyte w ten sposób doświadczenie w sporcie będzie fundamentalnym wsparciem w konstruowaniu elektrycznego motocykla Ducati do użytku drogowego.
#DucatiMotoE