Ducati po raz kolejny udało się stworzyć sportowy motocykl o zdecydowanym, ale eleganckim charakterze, z typowymi dla Ducati agresywnymi i niebanalnymi liniami, które są nie tylko piękne, ale pełnią również ważne funkcje związane z aerodynamiką.
Przód motocykla to wyraźne nawiązanie do nowego Panigale V4. Reflektor Full-LED posiada światła DRL, które nadają mu ten sam agresywny wygląd. Konstrukcja zbiornika paliwa została przeanalizowana pod względem rozmiaru i przede wszystkim samego kształtu po to, aby pomagać kierowcy w sportowej jeździe. W tym elemencie również widać inspirację Panigale V4, jednak bak został dostosowany do nowego silnika, a także zoptymalizowany ergonomicznie w celu zmniejszenia obciążenia nadgarstków przy jednoczesnym zachowaniu doskonałego wyczucia przodu podczas pokonywania zakrętów. Tył również otrzymał stylizację inspirowaną Panigale V4 i płynnie łączy się ze zbiornikiem, tworząc monolityczny efekt wyraźnie inspirowany modelem 916. W pełni diodowe tylne światło jest podzielone na dwie części. Wydech, który kończy się dwoma tłumikami umieszczonymi pod siedzeniem, nawiązuje do wyścigowej tradycji Panigale i podkreśla sportową duszę motocykla. Konstrukcja nowych szprychowych kół jest nowoczesną reinterpretacją kultowego wyglądu trójramiennych kół Marchesini. Czarny kolor tworzy kontrastujący efekt z czerwienią Ducati.
Ducati Panigale V2 wyznacza epokową zmianę w historii dwucylindrowych motocykli sportowych z Borgo Panigale. Jest to motocykl, który nawiązuje do tradycji kultowych modeli, takich jak 748, 848 i 959, z których czerpie sportowy charakter. Jednocześnie stworzony został tak, aby był łatwy i przyjemny w prowadzeniu podczas codziennego użytkowania. Nowe Panigale to całkowicie przeprojektowany motocykl, który również dzięki nowemu silnikowi Ducati 90° V2 i ramie monocoque ważącej zaledwie 4 kg, staje się najlżejszym Panigale w historii.