Nowe Panigale V2 posiada jednostronny wahacz, będący znakiem rozpoznawczych motocykli sportowych Ducati z najwyższej półki. Smukłe owiewki okrywają silnik Superquadro V2, dzięki czemu motocykl jest zauważanie węższy i mniej onieśmielający, niż bliźniaczo wyglądający Panigale V4.
Przednią część motocykla dominują wysokowydajne i pięknie zaprojektowane, dwa wloty powietrza, wewnątrz których ukrywają się dwa reflektory LED. Światło do jazdy dziennej dodatkowo oświetla krawędzie wlotów, tworząc niepowtarzalny efekt.
Owiewka skonstruowana jest w konfiguracji „dwuwarstwowej”. Główna owiewka ciągnie się od zbiornika do samego dołu, tworząc niezakłóconą linię motocykla, tymczasem druga warstwa pełni funkcję aerodynamiczną i wentylacyjną. Pług dolny łączy się stylistyczne z tłumikiem układu wydechowego, którego pojedyncza końcówka kończy się przed tylnym kołem.
W porównaniu do 959 Panigale, nowa ergonomia Panigale V2 zwiększa poziom komfortu. Nowa kanapa gwarantuje więcej miejsca wzdłuż motocykla, a nowe wypełnienie poprawia wygodę jazdy. Umiejscowienie podnóżków pozostało bez zmian.