Projekt Multistrady V4 cechuje się niezwykłą funkcjonalnością. Jest solidny i wytrzymały, a jednocześnie wyrafinowany i niezwykle estetyczny. Projektanci Ducati wypracowali doskonałe proporcje i kompaktowość nadwozia w rozstawie osi – idealne połączenie formy i funkcji. Da się to zauważyć w muskularnych gabarytach przedniej części nadwozia z 22-litrowym zbiornikiem paliwa, który umożliwia optymalną pozycję nawet podczas jazdy na stojąco na odcinkach terenowych.
Badania w tunelu aerodynamicznym pozwoliły na zapewnienie maksymalnego komfortu. Efektem starań jest między innymi szyba o zoptymalizowanym kształcie oraz dwa boczne deflektory. Opracowano też rozwiązania, które mają na celu zredukować hałas i umożliwić odprowadzanie ciepła z silnika z dala od nóg kierowcy.
Przeprojektowany przód z bardziej agresywnymi kształtami dosadnie wyraża dynamizm i sportowy charakter przy zachowaniu niezmienionej ochrony kierowcy i pasażera przed pędem powietrza. W szczególności widok z przodu zbliża go do stylu nowego Panigale V4. Podwójny reflektor jest dodatkowo podkreślony przez malowane elementy, dzięki czemu zaznaczone zostało nawiązanie do stylistyki znanej z modeli 916 i 1098. Nowy tłumik ma ostrzejszy kształt i jeszcze bardziej wyrazisty dźwięk, podkreślając tym samym sportowe DNA nowej Multistrady.