Kalendarz wydarzeń
Kalendarz wydarzeń

Wydarzenia

DesertX podbija Iron Road Prolog w Erzbergrodeo z Antoine Meo

2023-06-14

 

Ducati DesertX odniósł spektakularne zwycięstwo w kategorii dwucylindrowców w jednej z najsłynniejszych motocyklowych imprez enduro na świecie: Erzberg Rodeo. Podczas, gdy wyścigowy Desmosedici GP i Pecco Bagnaia dominowali w Grand Prix Włoch MotoGP na torze Mugello, inny model Ducati mierzył się z wyczerpującą trasą austriackiej imprezy w kamieniołomach rudy żelaza. DesertX dosiadany przez Antoine'a Meo (wielokrotnego mistrza świata Enduro i mistrza Europy Supercross) odniósł zwycięstwo w Erzberg Iron Road Prolog. Meo, który od samego początku zaangażował się w projekt DesertX, wziął również udział w wyścigu Mitas Rocket Ride, zajmując czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w kategorii motocykli dwucylindrowych.

Iron Road Prolog to wyścig, w którym wystartowało ponad 1200 zawodników w celu zakwalifikowania się do zawodów finałowych. ”Rodeo” podzielony jest na dwie sesje – dla motocykli jedno- i dwucylindrowych, a odbywa się na ultraszybkim podjeździe (ponad 600 metrów nachylenia na odcinku 13,5 kilometra). Dzięki swojej spektakularnej naturze oraz trasie stał się jednym z najbardziej zaciętych i niecierpliwie wyczekiwanych wyścigów całej imprezy. W Iron Road Prolog dominacja Meo i DesertX była przytłaczająca, o czym świadczy podwójne zwycięstwo w kategorii motocykli dwucylindrowych. W piątkowym wyścigu przewaga nad najbliższym rywalem wyniosła więcej niż 12 sekund, natomiast w drugim wyścigu przewaga wzrosła do 20 sekund, co dodatkowo potwierdziło potencjał motocykla z Borgo Panigale. W ten sposób DesertX zademonstrował swoje terenowe właściwości na jednych z najbardziej wymagających tras terenowych na świecie, który wywyższył osiągi silnika Ducati i podkreślił jednocześnie jakość podwozia.

W Mitas Rocket Ride, wyścigu otwartym dla motocykli jedno- i dwucylindrowych, 277 zawodników zmierzyło się ze sobą na stromej i nierównej trasie pod górę. Format wyścigu obejmował dwie sesje treningowe z pomiarem czasu, z których 48 najszybszych zawodników zmierzyło się ze sobą w 6-osobowych biegach rozpoczynających się od bramki w stylu motocrossowym oraz w pucharach dla ostatnich 3. W tym wyścigu Antoine Meo jechał z determinacją już od fazy kwalifikacyjnej i zajął szesnaste miejsce na 277 uczestników. Następnie zajął drugie miejsce w rundzie last-16, trzecie w ćwierćfinale i drugie w półfinale. Wyniki te pozwoliły mu zakwalifikować się do Superfinału, jako jedynemu zawodnikowi na dwucylindrowcu, a tam francuski as i Ducati DesertX zdobyli zaskakujące czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej.


 

DesertX jest pierwszym motocyklem w historii Ducati wyposażonym w 21-calowe przednie koło i 18-calowe tylne. Idei jego produkcji przyświecała chęć stworzenia modelu, który będzie zdolny pokonywać najtrudniejsze trasy terenowe. Rozpoczęcie przygody z offroadem w połączeniu z doświadczeniem drogowym Ducati zaowocował dynamicznym i zwinnym motocyklem, z łatwością poruszającym się po każdym rodzaju trasy i nawierzchni. Ergonomia i badania aerodynamiczne pozwoliły stworzyć motocykl, dla którego offroad jest naturalnym terytorium, a jednocześnie jest wygodny, łatwy i bezpieczny w podróży, a także świetnie sprawuje się przemieszczając miejskie arterie.


 

Aby zmierzyć się z Erzberg Rodeo, DesertX prowadzony przez Antoine Meo został zmodyfikowany w celu zwiększenia jego zdolności terenowych. Zmieniono przedni widelec oraz tylny amortyzator, aby zapewnić większy skok zawieszenia. Jeśli chodzi o opony, wybór padł na komplet Metzeler Six Days Extreme, zaprojektowany specjalnie do ekstremalnych wyścigów enduro. Przygotowanie DesertX zakończyło się zamontowaniem wyścigowego wydechu Termignoni i płyty pod silnik oferowanej jako oryginalne akcesoria z katalogu Ducati Performance. Aby wziąć udział w Erzberg, Centro Stile Ducati zaprojektowało specjalne barwy dla DesertX, które łączą biel, czerń i trzy czerwienie typowe dla motocykli Ducati startujących w MotoGP i Superbike.

Wszechstronność DesertX jest widoczna w podwoziu, opartym na stalowej ramie kratownicowej z długim skokiem zawieszenia, odpowiednim na każdą trasę, ale także w potrójnej homologacji opon, która pozwala wybierać między różnymi możliwościami: od jazdy w wymagającym terenie, aż po kręte i asfaltowe drogi.

Sercem nowego DesertX jest natomiast uwielbiany, chłodzony cieczą silnik Desmodromic Testastretta 11° o pojemności 937 cm3, mocy 110 KM przy 9250 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 92 Nm przy 6500 obr./min. Warto wspomnieć, że kierowca ma do dyspozycji dwa specjalne tryby jazdy, które przeznaczone są do użytku w offroadzie.

Imponujący zasięg na dłuższych trasach gwarantuje zbiornik paliwa o pojemności 21 litrów, ale warto zaznaczyć, że możliwe jest zamontowanie dodatkowego baku w tylnej części motocykla jako akcesorium, zwiększając pojemność o kolejne 8 litrów paliwa.



Ducati DesertX jest dostępny w dwóch malowaniach, Matt Star White Silk i "RR22", a także w wersji o mocy 35 kW dla posiadaczy prawa jazdy A2. Producent motocykli z Bolonii oferuje również gwarancję 4Ever Ducati, czyli czteroletnią, fabryczną gwarancję bez limitu kilometrów na wszystkie modele.

Aby doświadczanie jazdy na motocyklu oraz spójność z nim była jeszcze większa, zapraszamy do zapoznania się z kolekcją odzieży motocyklowej przygotowanej na rok 2023, która zawiera pełen przekrój strojów – od sportowych kombinezonów skórzanych dedykowanych do jazdy na torze wyścigowym, aż do swobodnej odzieży wysokiej jakości służącej do codziennego użytku. Kolekcja 2023 dostępna jest u dealerów Ducati.

Zachęcamy do śledzenia profili Ducati Polska na Facebooku i Instagramie.


#DesertX #Dreamwilder #Erzbergrodeo