Prace nad nowym projektem rozpoczęły się od połączenia stylistyki charakterystycznej dla Multistrady V4 z dwoma elementami, które identyfikują wersję Pikes Peak z estetycznego i funkcjonalnego punktu widzenia, a mianowicie 17-calowym przednim kołem i charakterystycznym dla Ducati wahaczem jednostronnym. Wyścigową duszę motocykla podkreśla dedykowane malowanie, które inspirowane jest kolorystyką i grafiką Desmosedici GP '21.
Aby jeszcze mocniej podkreślić swoje sportowe nastawienie, nowa Multistrada V4 Pikes Peak wyposażona jest w wiele komponentów wykonanych z włókna węglowego, a także tłumik Akrapovič wykonany z połączenia tytanu i karbonu (dopuszczony do ruchu drogowego). Inne wyróżniające elementy to niska, przyciemniana szyba z pleksi, anodowany na złoto przedni widelec Öhlins, dwukolorowe czarno-czerwone siedzenie ozdobione logo V4 oraz emblemat Ducati Corse umieszczony na „dziobie”.
Multistrada V4 Pikes Peak wyróżnia się ergonomią, zaprojektowaną specjalnie w celu zapewnienia maksymalnej kontroli. Pozycja motocyklisty została całkowicie przeprojektowana w stosunku do Multistrady V4. Podnóżki znajdują się wyżej i są przesunięte do tyłu, zwiększając maksymalny kąt pochylenia, podczas gdy kierownica jest niższa, węższa i mocniej zakrzywiona. Efektem jest lepsze wyczucie podczas sportowej jazdy przy zachowaniu doskonałego poziomu komfortu.