- Moc110 KM przy 9250 obr./min
- Max. moment obrotowy92 Nm przy 6500 obr./min
- Masa(na sucho)202 kg
Polityka cookies
Ta strona umieszcza w Twoim urządzeniu różne informacje, w tym tzw. pliki "cookies". Wykorzystujemy je, aby ułatwić korzystanie z serwisu poprzez dostosowanie treści serwisu do preferencji użytkowników oraz ciągłego jego ulepszania. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia Twojej przeglądarki akceptującej pliki "cookies", oznacza wyrażenie zgody na taką praktykę. Więcej o POLITYCE COOKIES przeczytasz TUTAJ.
AkceptujęThe Red Tour 2021 w trzeciej odłonie to kolejna okazja by poznać nowości Ducati na rok 2021. Tym razem do polskich salonów trafił nowy Monster! Już teraz umów wizytę u najbliższego dealera i przekonaj się czemu projektanci nadali mu pseudonim Ristretto.
Monster miał już swoją premierę w Piasecznie, w Krakowie i Katowicach, a od 23 kwietnia będzie można go obejrzeć w salonie Ducati Toruń. Następnie motocykl trafi do kolejnych dealerów w całym kraju. O dokładnych terminach i kolejnych miastach poinformujemy Was za pośrednictwem facebookowego profilu Ducati Polska. Już teraz skontaktuj się z najbliższym dealerem, dowiedz się czy nowy Monster jest już u niego i umów się na indywidualną prezentację.
Monster po raz pierwszy został zaprezenotwany w październiku 1992 roku i zrewolucjonizował rynek. Był to pierwszy model w historii Ducati, który nie miał ekstremalnie sportowego charakteru, dzięki czemu trafił w gusta mniej doświadczonych motocyklistów i osiągnał wielki sprzedażowy sukces. Do tej pory wyprodukowano przeszło 350 000 egzemplarzy, a historia Monstera rozpoczyna się na nowo wraz z wejściem na rynek najnowszej generacji. Chociaż założenia konstrukcyjne na przestrzeni niemal trzech dekad pozostały niezmienione, to przesadna nostalgia nie jest w tym miejscu wskazana, bo obecna generacja Monstera to maszyna na wskroś nowoczesna, przystosowana do obecnych realiów i gotowa by dawać frajdę kolejnym pokoleniom motocyklistów. Sama koncepcja przyświecająca inżynierom pozostała jednak zbliżona do tej z lat 90. Monster to wciąż pozbawiony zbędnych owiewek naked, oparty na ramie pochodzącej z superbike’a i napędzany mocnym, 111-konnym silnikiem V2, który jednocześnie świetnie sprawdzi się w użytku codziennym.
Konstruktorzy najnowszej odsłony Monstera już na początku procesu projektowania nadali mu pseudonim Ristretto. Caffè ristretto to najmniejsza kawa, jaką można zamówić we włoskiej kawiarni. Zaledwie kilka kropel tego napoju to ekstrakt energii i smaku prawdziwej kawy. Podobnie nowy Monster jest esencją Ducati w najbardziej kompaktowej i lekkiej formie. Waga na sucho zredukowana o 18 kilogramów względem poprzedniej generacji kompletnie odmieniła prowadzenie. Liczba ta jednak nie robi większego wrażenia jeśli sobie jej nie zwizualizujemy - 18 litrowych butelek wody w plecaku motocyklisty z pewnością lepiej przemówi do wyobraźni.
Monster to motocykl, który w rękach każdego doświadczonego motocyklisty będzie dostarczał olbrzymiej frajdy z jazdy, ale równocześnie będzie też dokonałym narzędziem szkoleniowym dla wszystkich tych, którzy chcieliby dopiero rozpocząć swoją przygodę z motocyklizmem. Ma na to wpływ kilka czynników jak chociażby niewielka waga i rozmiary, niska wysokość siedziska, ergonomiczna i wygodna pozycja jazdy, duży kąt skrętu, regulowane klamki, hydrauliczne sprzęgło, czy różne tryby jazdy i najlepsza w klasie elektronika, która stoi na straży bezpieczeństwa jazdy. Monster dostępny jest też w wersji o obniżonej mocy, dla posidaczy prawa jazdy kategorii A2.