- Moc110 KM przy 9250 obr./min
- Max. moment obrotowy92 Nm przy 6500 obr./min
- Masa(na sucho)202 kg
Polityka cookies
Ta strona umieszcza w Twoim urządzeniu różne informacje, w tym tzw. pliki "cookies". Wykorzystujemy je, aby ułatwić korzystanie z serwisu poprzez dostosowanie treści serwisu do preferencji użytkowników oraz ciągłego jego ulepszania. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia Twojej przeglądarki akceptującej pliki "cookies", oznacza wyrażenie zgody na taką praktykę. Więcej o POLITYCE COOKIES przeczytasz TUTAJ.
AkceptujęPodczas międzynarodowego eventu premierowego DesertX wystąpił u boku Audi RS Q e-tron. W wydarzeniu wziął udział Danilo Petrucci oraz oficjalni kierowcy Audi, w tym Stéphane Peterhansel i Carlos Sainz. Aby uczcić to partnerstwo, Centro Stile Ducati stworzyło specjalne malowanie DesertX, inspirowane dakarowym Audi.
Najbardziej oczekiwany motocykl 2022 roku i zaawansowany technologicznie samochód rajdowy spotkały się na Sardynii, na specjalnym wydarzeniu zorganizowanym przez Ducati i Audi, podczas którego DesertX i RS Q e-tron testowane były przez przedstawicieli międzynarodowych mediów. Dodatkową atrakcją była obecność Danilo Petrucciego, który startował w tegorocznym Dakarze, a także oficjalnego zespołu Audi, który reprezentowali Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel, Edouard Boulanger, Carlos Sainz i Lucas Cruz.
Specjalnie na to wydarzenie Centro Stile Ducati przygotowało specjalne malowanie DesertX, które inspirowane jest wyglądem RS Q e-tron. Danilo Petrucci wraz z parą Sainz i Cruz dali pokaz możliwości terenowych obydwu maszyn na technicznym torze.
Andrea Ferraresi, dyrektor Centro Stile Ducati, powiedział: Kiedy po raz pierwszy zobaczyliśmy RS Q e-tron, od razu wyobraziliśmy sobie go w akcji wśród wydm i skał razem z DesertX. Wydarzenie na Sardynii dało nam taką możliwość, dlatego postanowiliśmy stworzyć ekskluzywne malowanie, inspirowane kolorami i grafiką prototypu Audi. Oglądanie samochodów i motocykli razem w terenie to naprawdę wspaniałe widowisko. Współpraca między tymi dwiema markami jest bardzo silna.
Bezpieczeństwo i osiągi nowego modelu Ducati są gwarantowane przez najnowocześniejsze elektroniczne systemy wspomagania jazdy. W DesertX dostępnych jest 6 trybów jazdy (spośród których dwa przeznaczone są do użytku w terenie: Enduro i Rally), które działają w połączeniu z 4 trybami mocy i zmieniają reakcję silnika na ruch manetki gazu.
Model RS Q e-tron to rajdowy prototyp Audi z innowacyjnym napędem elektrycznym, który stworzony został do rywalizacji na pustyni. Akumulatory wysokiego napięcia i konwerter energii to ucieleśnienie najczystszej wydajności. RS Q e-tron zadebiutował w Rajdzie Dakar 2022 w styczniu ubiegłego roku i cztery razy tryumfował na jego odcinkach. W marcu natomiast odniósł zwycięstwo w klasyfikacji generalnej w Abu Dhabi Desert Challenge. Kierowca fabryczny Audi, Carlos Sainz, podkreślił znaczenie tego modelu dla sportów motorowych: To, co udało się dokonać Audi dzięki tej koncepcji, jest technologicznym krokiem naprzód. Podczas wydarzenia na Sardynii pokazaliśmy korzyści płynące z napędu elektrycznego. Wszystkie media były pod wrażeniem.
Sainz, Petrucci i wszyscy kierowcy Audi zostali entuzjastycznie przywitani przez prasę podczas tego wydarzenia, co potwierdziło wielką więź i stałą współpracę między Ducati i Audi.
#DesertX #DreamWilder