Kalendarz wydarzeń

Wydarzenia

DRE Adventure Academy: relacja z pierwszego szkolenia offroad na Kaszubach

2023-08-16

W dniach 14-16 lipca 2023 roku na Kaszubach odbyło się pierwsze w Polsce szkolenie Ducati Riding Experience Adventure Academy dedykowane posiadaczom modeli Multistrada i DesertX. Najpierw na zamkniętym placu manewrowym, a następnie na szutrowych drogach wijących się wśród lasów, pól, łąk, wzgórz polodowcowych i jezior, doskonaliliśmy umiejętności jazdy i pokonywaliśmy własne ograniczenia pod okiem doświadczonych instruktorów.

Z wszystkimi uczestnikami szkolenia spotkaliśmy się w słoneczne, piątkowe popołudnie w hotelu Kiston na Pojezierzu Kaszubskim. Weekend rozpoczęliśmy od integracyjnej kolacji, podczas której rozmawialiśmy o motocyklowej pasji, podróżach i nadchodzących emocjach. Kolejnego poranka zgromadziliśmy się przed hotelem, gotowi do zdobywania nowych umiejętności. Pierwsze polskie szkolenie DRE Adventure oficjalnie rozpoczął Zbyszek Tarnawski, szef instruktorów ADV Academy, a chwilę później ruszyliśmy w kierunku placu treningowego.

Po części wprowadzającej, podczas której dowiedzieliśmy się jak powinna wyglądać prawidłowa pozycja podczas jazdy w terenie, instruktorzy pomogli odpowiednio przygotować nasze motocykle do szkolenia – między innymi obniżając ciśnienie w oponach i dostosowując wysokość kierownicy. W podziale na grupy rozpoczęliśmy serię ćwiczeń, spośród których jednym z najważniejszych i najtrudniejszych był slalom. Podczas jazdy między pachołkami uczyliśmy się równowagi ustawiając motocykl do wewnętrznej strony zakrętu, a także starając się przenieść ciężar ciała na zewnątrz. Slalom początkowo sprawiał wiele problemów, ponieważ balansowanie jest dokładnie odwrotne niż w przypadku jazdy po asfalcie. Skuteczną pracę nóg na podnóżkach, a także kierowanie wzroku w stronę końca przeszkody trenowaliśmy przejeżdżając po ułożonych na trawie deskach o zwężającej się szerokości. Jednym z manewrów na utrzymanie kontroli nad motocyklem było też mocne hamowanie tylnym hamulcem i zatrzymywanie się z coraz wyższych prędkości na możliwie jak najkrótszym dystansie. Sekwencja zadań treningowych pozwoliła nam nabrać pewności siebie, a po solidnym przygotowaniu praktycznym i merytorycznym byliśmy gotowi na to, aby rozpocząć naszą przygodę z szutrami.

Pierwszy dzień szkolenia upłynął nam na nauce prawidłowej techniki jazdy w terenie, natomiast drugiego dnia skupiliśmy się na wykorzystaniu zdobytej wiedzy i doskonaleniu umiejętności podczas około 200-kilometrowej wycieczki objazdowej po okolicy. Korzystając z leśnych dróg udostępnionych do ruchu publicznego poznawaliśmy wyjątkowe zakątki malowniczego regionu Kaszub. Z każdym kolejnym kilometrem coraz lepiej panowaliśmy nad naszymi maszynami, a jazda w terenie stawała się coraz przyjemniejsza. Podziwialiśmy sielskie krajobrazy, odwiedzaliśmy ciekawe i niezwykle klimatyczne miejsca, a wszystko to w doskonałej atmosferze, którą stworzyli sami uczestnicy.

Jedną z atrakcji wydarzenia była możliwość przetestowania rowerów Ducati z elektrycznym wspomaganiem napędu, czterech modeli MIG-S oraz czterech TK 01-RR. Na specjalnie przygotowanej trasie mogliśmy sprawdzić różne tryby pracy silnika oraz przekonać się o zadziwiających możliwościach zawieszenia.

Wraz z Ducatisti z całej Polski spędziliśmy weekend na wspólnej przygodzie i zdobywaniu cennego doświadczenia, które na pewno doda śmiałości w podróżowaniu w nieodkryte rejony pozbawione dróg asfaltowych. Dziękujemy za uczestnictwo w pierwszym szkoleniu offoradowym Ducati, a także naszym partnerom: Pirelli Polska oraz PKO Leasing.

DRE Adventure Academy to kurs dedykowany zarówno dla nowicjuszy, którzy chcą zwiększyć pewność siebie na różnych nawierzchniach, jak również dla bardziej doświadczonych motocyklistów, którzy chcą poprawić swoje umiejętności jazdy w terenie. Zapraszamy na kolejne edycje Ducati Riding Experience w trzech formułach: Road, Racetrack i Adventure.

Jeśli chcesz wziąć udział w przyszłych szkoleniach i poprawić swoje umiejętności jazdy na motocyklu Ducati, niezależnie od roku jego produkcji, obserwuj profile Ducati Polska na Facebooku i Instagramie. Zachęcamy też do śledzenia kalendarza wydarzeń Ducati.