- Moc110 KM przy 9250 obr./min
- Max. moment obrotowy92 Nm przy 6500 obr./min
- Masa(na sucho)202 kg
Polityka cookies
Ta strona umieszcza w Twoim urządzeniu różne informacje, w tym tzw. pliki "cookies". Wykorzystujemy je, aby ułatwić korzystanie z serwisu poprzez dostosowanie treści serwisu do preferencji użytkowników oraz ciągłego jego ulepszania. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia Twojej przeglądarki akceptującej pliki "cookies", oznacza wyrażenie zgody na taką praktykę. Więcej o POLITYCE COOKIES przeczytasz TUTAJ.
AkceptujęRozpoczął się kolejny rozdział w długiej historii modelu Monster. Zupełnie nowa odsłona to kwintesencja zabawy, która zadowoli zarówno najmłodszych, jak i bardziej doświadczonych motocyklistów. Świadkami budowy pierwszego egzemplarza byli Pecco Bagnaia, Enea Bastianini i Luca Marini.
Zawodnicy MotoGP Pecco Bagnaia z Ducati Lenovo Team, a także Enea Bastianini i Luca Marini z zespołu Esponsorama Racing, na krótko przed wyjazdem na testy przedsezonowe w Katarze, odwiedzili fabrykę w Borgo Panigale, by móc osobiście podziwiać narodziny nowego modelu na linii montażowej. Bagnaia, Bastianini i Marini spędzili cały poranek w siedzibie Ducati i mieli okazję poczuć emocje, które towarzyszyły powstaniu pierwszej sztuki Monstera.
Rozpoznawalny na całym świecie i wyprodukowany w ilości ponad 350 tysięcy sztuk Monster jest najlepiej sprzedającym się modelem w historii Ducati. Nowa odsłona, choć mocno ewoluowała pod względem technicznym i stylistycznym, inspirowana jest oryginalną filozofią sprzed niemal trzech dekad. Monster to wciąż kompaktowy naked pozbawiony zbędnych owiewek, z ramą pochodzącą z superbike’a i mocnym silnikiem, który jednocześnie świetnie sprawdzi się w użytku codziennym.
To idealny motocykl zarówno dla tych, którzy po raz pierwszy wchodzą do świata dwóch kół (dostępny jest w słabszej wersji dla posiadaczy kategorii A2), jak i dla bardziej doświadczonych motocyklistów. Dzięki świetnym osiągom, łatwości prowadzenia, wyjątkowo niskiej wadze, zwinności i najnowocześniejszej elektronice nowa generacja jest gotowa by dać frajdę kolejnym pokoleniom motocyklistów.
Sercem motocykla jest jednostka L-twin Testastretta 11° z rozrządem desmodromicznym o pojemności 937 cm3. Maksymalna moc 111 KM osiągana jest przy 9250 obr./min, a moment obrotowy 93 Nm przy zaledwie 6500 obr./min. Dzięki zwiększonej pojemności skokowej w porównaniu z wersją 821, poprawił się moment na wszystkich obrotach, szczególnie tych niskich i średnich, które są najczęściej używane na drogach i podczas pokonywania zakrętów. Silnik nowego Monstera gwarantuje ekscytujące osiągi i przyjemność z jazdy także dzięki nowej skrzyni biegów i standardowemu quickshifterowi w górę i w dół.
Inżynierowie Ducati poświęcili wiele uwagi zmniejszeniu masy całkowitej. Pojazd został całkowicie przeprojektowany: rama pomocnicza, felgi, wahacz, a przede wszystkim aluminiowa rama, która jest koncepcyjnie podobna do tej z Panigale V4. Względem kratownicowej jest aż o 4,5 kg lżejsza, co pozwoliło na redukcję jej wagi o 60%. Prace wykonane przy projektowaniu podwozia, wraz z odciążeniem silnika o 2,6 kg, spowodowały, że masa na sucho nowego modelu wynosi zaledwie 166 kg, czyli prawie 20 kg mniej niż Monster 821. Przekłada się to na znacznie lepszą zwinność motocykla.
Linie Monstera ewoluowały podkreślając postęp technologiczny, ale kształt baku, czy okrągły przedni reflektor przypominają o rodowodzie. Motocykl jest bardzo wąski, dzięki czemu motocyklista może łatwo postawić stopy na podłożu podczas postoju. Wysokość siodła w wersji standardowej to 820 mm, ale w razie potrzeby można obniżyć je do 775 mm montując akcesoryjne siodło oraz zestaw do obniżenia zawieszenia.
Względem Monstera 821 poprawiona została ergonomia jazdy. Przesunięcie siedzenia bliżej kierownicy pozwoliło uzyskać bardziej wyprostowaną pozycję, a dzięki temu prowadzący mniej obciąża nadgarstki i uzyskuje większą kontrolą nad motocyklem. Wygodę gwarantuje też zoptymalizowane położenie podnóżków. Kąt skrętu został zwiększony do 36° (to o 7° więcej niż w modelu 821), aby ułatwić manewry i zapewnić maksymalną zwrotność nawet przy niskich prędkościach i w warunkach miejskich.
Standardowe wyposażenie elektroniczne pozwala okiełznać osiągi motocykla i zapewnić wysoki stopień bezpieczeństwa. Obejmuje ABS działający w zakrętach, system kontroli trakcji i Wheelie Control, wszystkie z możliwością regulacji poziomu interwencji. Sportowy charakter motocykla podkreśla również Launch Control, który zapewnia zawsze błyskawiczne starty. Standardowe wyposażenie obejmuje też takie elementy jak na przykład sprzęgło hydrauliczne, promieniowe pompy hamulcowe i sprzęgła oraz regulowane dźwignie.
Nowy Monster jest wyposażony w trzy tryby jazdy (Sport, Urban, Touring), które pozwalają na dostosowanie charakteru motocykla w zależności od warunków i potrzeb. Zarządzanie odbywa się za pomocą przełączników na kierownicy i kolorowego ekranu TFT o przekątnej 4,3 cala, którego grafika z dużym obrotomierzem i wskaźnikiem biegu przypomina interfejs z Panigale V4. System Ducati Multimedia System umożliwia połączenie smartfona z motocyklem przez Bluetooth. Telefon można ładować dzięki gniazdu USB znajdującemu się pod siodłem.
Nowy Monster dostępny jest w gamie kolorów Ducati Red i Dark Stealth z czarnymi felgami, a także Aviator Grey z obręczami w kolorze czerwieni GP. Motocykl można spersonalizować zestawami naklejek podkreślającymi sportowy charakter, a ze wszystkimi opcjami można zapoznać się w konfiguratorze. Ceny Monstera zaczynają się od 53 900 zł oraz od 55 900 zł za wersję Plus, która w standardzie ma przednią owiewkę i osłonę siedzenia pasażera. U autoryzowanych dealerów Ducati już można składać zamówienia, a pierwsze sztuki pojawią się w salonach w kwietniu.