Kalendarz wydarzeń
Kalendarz wydarzeń

Nowości

Nowa Multistrada V4 Rally: zaprojektowana do nieograniczonej eksploracji

2025-10-07


Multistrada V4 Rally to idealny towarzysz podróży na długie dystanse dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 30 litrów, doskonałemu komfortowi kierowcy i pasażera, adaptacyjnemu zawieszeniu DSS EVO o większym skoku oraz możliwościom pokonywania każdego terenu. Nowy model otrzymał między innymi funkcję automatycznego opuszczania, najnowocześniejszy pakiet elektroniki i powiększoną tylną tarczę hamulcową. Silnik Granturismo V4 o mocy 170 KM z przeciwbieżnym wałem korbowym i wyjątkowo liniową krzywą momentu obrotowego zapewnia płynną i progresywną reakcję w całym zakresie obrotów.

W najnowszym odcinku Ducati World Première 2026 producent z Borgo Panigale zaprezentował nową Multistradę V4 Rally, która jest efektem wieloletniego rozwoju rodziny Multistrada. W tym modelu Ducati wprowadziło do segmentu silnik V4 z przeciwbieżnym wałem korbowym, a także system radarowy z adaptacyjnym tempomatem i systemem wykrywania martwego pola.

V4 Rally to Multistrada stworzona z myślą o miłośnikach dalekich podróży. Motocykl od premiery w 2023 roku udowodnił, że jest idealny dla globtroterów, zdolny do podboju niezbadanych miejsc i dotarcia do nich w maksymalnym komforcie, samotnie lub z partnerem.



Nowe barwy – kolor Jade Green ze złotymi felgami i Ducati Red z bakiem ze szczotkowanego aluminium – sprawiają, że nowa Multistrada V4 Rally jest natychmiast rozpoznawalna. Wyrazisty wygląd dodatkowo podkreśla jej walory techniczne: komfort jazdy w trasie, duży zasięg dzięki 30-litrowemu zbiornikowi paliwa oraz możliwości terenowe dzięki zawieszeniu o większym skoku, wzmocnionym osłonom silnika i kołom szprychowym. Uzupełnieniem tych cech jest nowe podwozie i rozwiązania elektroniczne, które zwiększają wszechstronność, bezpieczeństwo i osiągi.

System ostrzegania przed kolizją przewiduje potencjalne zderzenia czołowe, funkcja automatycznego obniżania ułatwia kontakt z podłożem, a zaawansowane strategie układu hamulcowego i półaktywnego zawieszenia adaptacyjnego Ducati Skyhook Suspension EVO są jeszcze skuteczniejsze w każdej sytuacji i przy każdym stylu jazdy.

Rezultatem jest motocykl doskonale sprawdzający się na najbardziej wymagających górskich przełęczach, drogach gruntowych i autostradach na całym świecie. Idealny towarzysz dla tych, którzy chcą eksplorować w maksymalnym komforcie i w pełnym bezpieczeństwie, bez rezygnowania z typowej dla Ducati przyjemności z jazdy. Podobnie jak cała rodzina Multistrady V4, wersja Rally oferuje doskonałe osiągi (170 KM), wysoką niezawodność i niskie koszty eksploatacji, z okresami międzyprzeglądowymi co 60 000 km i wymianą oleju co 15 000 km lub 24 miesiące.

Co więcej, podobnie jak wszystkie Multistrady, model V4 Rally umożliwia podróżowanie z pełnym spokojem dzięki czteroletniej gwarancji 4Ever Ducati bez limitu kilometrów i opieki Ducati Assistance, która obejmuje pomoc drogową, transport dla kierowcy i pasażera, pojazd zastępczy oraz zakwaterowanie w hotelu w przypadku wystąpienia problemów w okresie obowiązywania gwarancji. Sieć obejmująca ponad 800 oficjalnych dealerów Ducati w ponad 90 krajach na całym świecie zapewnia wsparcie i dostęp do części oraz serwisu.


Multistrada V4 Rally, jak sama nazwa wskazuje, to motocykl, który jeszcze bardziej poprawia swoje zdolności terenowe. W modelu V4 Rally na rok 2026 półaktywne zawieszenie o dużym skoku (200 mm) jest obsługiwane przez udoskonaloną strategię Adaptive Skyhook DSS (Ducati Semiactive Suspension) EVO, z nowymi funkcjami, które ponownie podnoszą poprzeczkę w zakresie komfortu i efektywności.

Zautomatyzowane zarządzanie napięciem wstępnym zawieszenia zapewnia prawidłowy rozkład masy, niezależnie od obciążenia. Kierowca może teraz zmieniać działanie zawieszenia nawet w ruchu, niezależnie od wybranego trybu jazdy, co zapewnia większy komfort podczas relaksującej jazdy lub lepsze wsparcie podczas pokonywania zakrętów górskiej drogi. W nowej Multistradzie V4 Rally, system Adaptive DSS EVO potrafi w dowolnym momencie rozpoznać charakterystykę pokonywanej trasy i styl jazdy kierowcy, dostosowując hydrauliczną kalibrację zawieszenia, aby zapewnić najlepszą kontrolę i komfort w zależności od sytuacji.

Dzięki wprowadzeniu algorytmu DVO (Ducati Vehicle Observer) Multistrada V4 Rally oferuje bardziej precyzyjne wsparcie elektroniczne. Funkcja ta dokładniej szacuje położenie motocykla w przestrzeni i jego masę całkowitą, symulując dane z 70 czujników, co uzupełnia dane dostarczane przez platformę bezwładnościową. System Ducati Vehicle Observer, opracowany przez Ducati Corse w MotoGP, udoskonala strategie Cornering ABS i Ducati Wheelie Control (DWC).

Układ Electronic Combined Braking System, który moduluje działanie hamulców przednich i tylnych, aby zawsze gwarantować optymalną wydajność w zależności od obciążenia, dzięki DVO oferuje teraz ulepszone strategie i funkcjonalność. Oprócz strategii przód-tył, która zarządza hamulcem tylnym nawet wtedy, gdy używana jest tylko dźwignia hamulca przedniego, Multistrada V4 Rally 2026 oferuje teraz strategię tył-przód, która aktywuje również hamulec przedni, gdy używana jest tylko dźwignia hamulca tylnego. Ta strategia, wprowadzona w Multistradzie V4 2025, została zoptymalizowana pod kątem podwozia Rally i udoskonalona w działaniu, zmniejszając kołysanie motocykla podczas hamowania, a tym samym poprawiając komfort, zwłaszcza podczas jazdy z pasażerem.

Pakiet radarowy Multistrady V4 Rally, wprowadzony po raz pierwszy w modelu V4 z roku 2021, został uzupełniony o funkcję Forward Collision Warning (FCW), która ostrzega kierowcę o potencjalnym zderzeniu z pojazdem z przodu za pomocą komunikatu na ekranie.

Multistrada V4 Rally oferuje kierowcy lepszą widoczność podczas jazdy nocą dzięki systemowi Ducati Cornering Lights i bardziej efektywnemu zestawowi reflektorów, który redukuje cień przed przednim kołem. Funkcja Coming Home pozwala na pozostawienie świateł mijania włączonych na kilka sekund po wyłączeniu zapłonu, ułatwiając odchodzenie od motocykla po zmroku. Ducati Brake Light aktywuje miganie światła stopu podczas gwałtownego hamowania i poprawia widoczność motocykla dla osób jadących z tyłu, a opcja montażu dodatkowego tylnego światła przeciwmgielnego poprawia bezpieczeństwo w dni o słabej widoczności.

Nowa Multistrada V4 Rally jest łatwiejsza w prowadzeniu podczas manewrów przy niskich prędkościach dzięki wprowadzeniu systemu automatycznego obniżania zawieszenia (Automatic Lowering Device), który oferuje teraz zróżnicowaną strategię jazdy zarówno po drogach utwardzonych, jak i w terenie. Motocykl szybko i automatycznie „opada” przy prędkości poniżej 10 km/h. Gdy kierowca przyspiesza, przekraczając 50 km/h na drodze lub 20 km/h w terenie, motocykl automatycznie powraca do normalnej wysokości zawieszenia. System działa automatycznie, ale może też zostać wyłączony przez kierowcę.

6,5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT otrzymał nowy interfejs, oferując bardziej wydajną i wszechstronną kontrolę nad ustawieniami zawieszenia, a także wyboru poziomu podgrzewania manetek i siedziska. System zachowuje funkcjonalność nawigacji dzięki aplikacji Ducati Connect, która obsługuje również odbieranie połączeń telefonicznych lub wybieranie muzyki w interkomie.


Multistrada V4 Rally to idealny motocykl do jazdy we dwoje, zaprojektowany z myślą o maksymalnym komforcie kierowcy i pasażera. Szyba przednia, szersza o 40 mm i wyższa o 20 mm, zapewnia lepszą ochronę w porównaniu z Multistradą V4. Mocowania kufrów bocznych zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić pasażerowi więcej miejsca na nogi, a konstrukcja kufra centralnego zapewnia podparcie. Multistradę V4 Rally można dostosować pod względem wysokości dzięki dostępności różnych siedzeń dla kierowcy i pasażera oraz zestawu obniżającego zawieszenie.

Dodatkowo, aby ułatwić załadunek i rozładunek kufrów bocznych oraz uprościć konserwację układu napędowego, standardem jest podstawka centralna. W wyposażeniu standardowym znajdują się również podgrzewane manetki, które można regulować w pięciu poziomach temperatury.

Silnik V4 Granturismo o pojemności 1158 cm³ generuje moc 170 KM przy 10750 obr./min i moment obrotowy 121 Nm przy 8750 obr./min. Charakteryzuje się wyjątkowo liniową krzywą momentu obrotowego, zapewniając płynną i progresywną reakcję w pełnym zakresie obrotów. Osiągi tej jednostki, w połączeniu z jej masą całkowitą wynoszącą zaledwie 66,7 kg, potwierdzają pozycję lidera w swojej kategorii. Doskonałe parametry idą w parze z dopracowanymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak przeciwbieżny wał korbowy, wywodzący się z doświadczeń Ducati Corse w MotoGP, który działa „przeciwko” bezwładności żyroskopowej kół, a także krzywe momentu obrotowego dedykowane dla każdego biegu. Co więcej, silnik wyposażono w rozszerzoną strategię dezaktywacji cylindrów, wyłączając tylny rząd cylindrów podczas postoju i przy niskich obrotach, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję spalin.

W modelu Multistrada V4 Rally zmiana biegów wspomagana jest przez Ducati Quick Shift (DQS) 2.0. System ten wykorzystuje dźwignię zmiany biegów bez mikroprzełączników, oferując kierowcy bardziej bezpośrednie odczucia i krótszy skok.

Pod względem podwozia, Multistrada V4 Rally zachowuje lekką i kompaktową ramę aluminiową (monocoque) z dwustronnym wahaczem zamontowanym na sworzniu, który został wyżej osadzony, zwiększając efekt anti-squat zawieszenia podczas przyspieszania. Zapewnia to bardziej precyzyjne i efektywne prowadzenie nawet przy pełnym obciążeniu. W tym samym celu zmodernizowano układ hamulcowy, montując większą, 280-milimetrową tylną tarczę.

Multistrada V4 Rally jest oferowana wyłącznie z lekkimi, bezdętkowymi kołami szprychowymi, które przyczyniają się do poprawy dynamiki motocykla. Są one standardowo wyposażone w czujnik TPMS, który wyświetla ciśnienie w oponach na ekranie.


Nowa Multistrada V4 Rally jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia: Radar (z adaptacyjnym tempomatem, systemem wykrywania martwego pola i systemem ostrzegania przed kolizją czołową), Adventure Travel & Radar (z aluminiowymi kuframi bocznymi oraz podgrzewanymi siedzeniami kierowcy i pasażera) oraz Full Adventure (z homologowanym tłumikiem Akrapovič i przednim błotnikiem z włókna węglowego).

Oprócz wiodącego w swojej klasie pakietu wyposażenia standardowego, Multistrada V4 Rally oferuje również szeroką gamę akcesoriów. Oprócz różnorodnych siedzeń, spełniających ergonomiczne potrzeby kierowcy i pasażera, dostępnych jest kilka opcji przedniej szyby, a także rozwiązania bagażowe dodatkowo zwiększające wszechstronność Multistrady V4 Rally podczas podróży.

Aluminiowe kufry, dostępne standardowo w wersjach Adventure Travel & Radar i Full Adventure, posiadają teraz nowy zamek, który umożliwia otwieranie i zamykanie kufrów bez użycia kluczyka, nawet po ich zdjęciu z motocykla, zwiększając tym samym ich praktyczność i wszechstronność. Wszystkie możliwości personalizacji dostępne są w konfiguratorze.

Ducati zaprojektowało również kilka elementów garderoby, aby w pełni wykorzystać turystyczne możliwości Multistrady V4 Rally. Na przykład strój Tour Summer charakteryzuje się dużymi strefami wentylacji, odpinanymi rękawami i trzema niezależnymi warstwami, w tym podszewką termiczną i wodoodporną membraną, zapewniającą komfort w każdych warunkach pogodowych. Z kolei strój Strada C5 wykonany jest z wygodnego, wytrzymałego materiału z modułową ochroną termiczną dzięki wypinanej membranie wewnętrznej Gore-Tex® i wewnętrznej kurtce puchowej, którą można nosić również niezależnie, po zaparkowaniu motocykla.


#Ducati #MultistradaV4Rally #DucatiWorldPremiere #Ducati2026 #DWP2026