- Moc110 KM przy 9250 obr./min
- Max. moment obrotowy92 Nm przy 6500 obr./min
- Masa(na sucho)202 kg
Polityka cookies
Ta strona umieszcza w Twoim urządzeniu różne informacje, w tym tzw. pliki "cookies". Wykorzystujemy je, aby ułatwić korzystanie z serwisu poprzez dostosowanie treści serwisu do preferencji użytkowników oraz ciągłego jego ulepszania. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia Twojej przeglądarki akceptującej pliki "cookies", oznacza wyrażenie zgody na taką praktykę. Więcej o POLITYCE COOKIES przeczytasz TUTAJ.
Akceptuję
Bezkompromisowa Multistrada V4 RS napędzana jest silnikiem Desmosedici Stradale wywodzącym się z Panigale V4. Zmniejszoną masę motocykla udało się uzyskać dzięki zastosowaniu komponentów wykonanych z włókna węglowego i tytanu, które użyte zostały do produkcji ramy monocoque i tylnego stelaża pomocniczego. Unikalne malowanie zaprojektowane zostało przez Ducati Centro Stile i nawiązuje do motocykli startujących w MotoGP.
W czwartym odcinku Ducati World Première 2024 włoski producent zaprezentował nową Multistradę V4 RS – najbardziej sportowy, wyrafinowany i ekskluzywny motocykl z rodziny Multistrada, jaki kiedykolwiek stworzyło Ducati. Wersja V4 RS produkowana jest w numerowanej serii i stanowi hołd dla dwudziestolecia Multistrady.
Dzięki silnikowi V4 z rozrządem desmodromicznym, Multistrada V4 RS oferuje wyjątkowe osiągi i wrażenia z jazdy, zachowując przy tym styl, który zawsze wyróżniał tę rodzinę. Dźwięk generowany przez jednostkę Desmosedici Stradale z suchym sprzęgłem i układem wydechowym firmy Akrapovič jest absolutnie niezapomniany, a silnik cechuje się energicznym i ekscytującym sposobem dostarczanie mocy. Motocykl prowadzi się niezwykle pewnie i precyzyjnie, a wszystko za sprawą zawieszenia firmy Öhlins, jednostronnemu aluminiowemu wahaczowi i kutym obręczom. Najbardziej wymagający motocykliści docenią techniczne i stylistyczne detale, które sprawiają, że jest to wyjątkowy motocykl pod względem designu, rozwiązań oraz wrażeń z jazdy. Logo RS, które jest elementem charakterystycznym tego modelu, znajduje się na motocyklu, na kluczyku, ale również na grafice ekranu. Smukły i opływowy ogon zaprojektowany został specjalnie na potrzeby tego modelu, a jego kształt czyni go jeszcze bardziej sportowym.
Multistrada V4 RS to model, w którym każdy element i szczegół został stworzony w celu produkcji najbardziej sportowego motocykla turystycznego w historii. Wersja V4 RS łączy w sobie niepowtarzalną linię Multistrady, czyli niezwykle elegancką, dynamiczną i turystyczną z rozwiązaniami technicznymi oraz technologiami, które są stosowane w motocyklach wyścigowych i supersportowych z Borgo Panigale. Nazwa RS przypomina inny motocykl Ducati – Monstera S4 RS, który powstał zgodnie z tym samym zamysłem oraz recepturą. Różne elementy z włókna węglowego, takie jak przedni błotnik, osłony dłoni zaprojektowane specjalnie dla tego modelu, osłony termiczne czy przedni „dziób” tworzą grę kontrastów z lakierem Iceberg White, wzbogaconą o różne odniesienia do koloru motocykla Desmosedici, który startował w serii MotoGP. Smukły i lekki ogon integruje w sobie uchwyty pasażera i tworzy tym samym sportowy, wyrafinowany oraz niepowtarzalny widok z boku. Tytanowa tylna rama pomocnicza jest elementem o dużej elegancji technicznej, która nie tylko podkreśla sportowy charakter V4 RS, ale pozwala także na zmniejszenie masy o 2,5 kg względem standardowej wersji.
Multistrada V4 RS jest jedynym motocyklem w rodzinie, w którym zastosowano silnik Desmosedici Stradale o pojemności 1103 cm3. Inżynierom udało się połączyć płynność i regularność oddawania mocy, które są typowe dla Multistrady, ze sportowym charakterem Panigale i Streetfightera. Warto również wspomnieć o modernizacji układu wydechowego, którego dźwięk jest głęboki w dolnym zakresie obrotomierza i ekscytująco rośnie jak w Superbike’ach podczas przyspieszania. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu filtra powietrza z Panigale V4 R, a także za sprawą układu wydechowego z końcowym tłumikiem Akrapovič, który opracowany został specjalnie dla Multistrady V4 RS. W tej konfiguracji motocykl spełnia normy emisji spalin Euro 5, a silnik może pochwalić się maksymalną mocą na poziomie 180 KM.
Wreszcie, podobnie jak w modelach Panigale V4 SP2 i Streetfighter V4 SP2, Multistrada V4 RS jest również wyposażona w suche sprzęgło STM-EVO SBK wykonane z aluminium, które posiada specjalną konfiguracją sprężyn i ramp poślizgowych. Wśród zalet suchego sprzęgła podkreślamy możliwość zwiększenia osiągów poprzez zastosowanie oleju Ducati Corse Performance Powered by Shell Advance, będącego wynikiem współpracy Ducati Corse i Shell w seriach Superbike oraz MotoGP.
Multistrada V4 RS jest wyposażona w zaawansowany i wyrafinowany pakiet elektroniczny pochodzący z modelu V4 S, który obejmuje między innymi technologię radarową zarówno z przodu, jak i z tyłu, która umożliwia korzystanie z funkcji tempomatu adaptacyjnego (ACC) i systemu wykrywania martwego pola, czyli Blind Spot Detection (BSD). Na liście wyposażenia znalazły się cztery tryby mocy (pełny, wysoki, średni, niski), system kontroli trakcji Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), Engine Brake Control (EBC) i Ducati Quick Shift (DQS), pozwalający na zmianę biegów bez użycia sprzęgła w górę i w dół. Wszystkie te systemy zostały skalibrowane pod kątem nowej charakterystyki i przeznaczenia V4 RS oraz zintegrowane z czterema trybami jazdy – Race, Sport, Touring, Urban.
W Multistradzie V4 RS tryb pełnej mocy, domyślnie powiązany z trybem jazdy wyścigowej, został wprowadzony po raz pierwszy w rodzinie motocykli Multistrada. Wobec tego zapewnia on maksymalną moc na wszystkich biegach, z wyjątkowo szybką reakcją przepustnicy. Pozostałe tryby mocy zostały skalibrowane do codziennego użytku i przedstawiają się następująco:
Multistrada V4 RS jest również wyposażona w system EBC (Engine Brake Control) regulowany na trzech poziomach, co pozwala kierowcy dostosować hamowanie silnikiem w zależności od stylu jazdy oraz warunków pogodowych.
Sportowy charakter pakietu elektronicznego V4 RS podkreśla nowa grafika pojawiająca się na ekranie, który posiada funkcjonalność podobną do Infomode Track z modeli Panigale V4 i Streetfighter V4. To rozwijane menu wyświetla poziomy ustawione dla DTC, ABS i DWC w wybranym trybie jazdy. Ponadto, interwencja systemów Ducati Traction Control i Ducati Wheelie Control jest podświetlona poprzez miganie odpowiedniej ikonki. Wyświetlacz o przekątnej 6,5 cala umożliwia przeglądanie map dzięki aplikacji Ducati Connect, który umożliwia przesłanie widoku ekranu z urządzenia mobilnego. W tym celu schowek na smartfona posiada wentylację, aby schłodzić telefon podczas intensywnego korzystania z nawigacji oraz w momencie ładowania.
Podwozie Multistrady V4 RS zostało opracowane wokół 17-calowego przedniego koła, które zapewnia dużą precyzję i reaktywność podczas sportowej jazdy. Ten wybór doprowadził do wyboru aluminiowej ramy monocoque, innej niż w Multistradzie V4 S i Rally, aby tym samym uzyskać inny kąt nachylenia główki ramy (25,75° w porównaniu do 24,5°). Kute aluminiowe koła Marchesini są lżejsze o 2,7 kg od tych, które znajdują się w V4 S, a opony Diablo Rosso IV Corsa w rozmiarach 120/70 z przodu i 190/55 z tyłu, oferują doskonałą przyczepność podczas przyspieszania oraz sportowej jazdy po krętych drogach. Wybór zawieszenia Öhlins Smart EC 2.0 ma na celu zagwarantowanie najlepszego sportowego prowadzenia, a jest to możliwe dzięki zastosowaniu systemu znajdującego się w modelu Panigale V4 S i Streetfighter V4 S, które samodzielnie dostosowuje się do indywidualnego stylu jazdy. Rozwiązanie to znalazło się już w Multistradzie V4 Pikes Peak, jednakże zostało ponownie skalibrowane, aby uzyskać najlepszą równowagę między komfortem podczas spokojnej jazdy i perfekcyjnym wsparciem podczas jazdy sportowej.
Układ hamulcowy wywodzi się bezpośrednio z Panigale V4. Z przodu znalazły się tarcze o średnicy 330 mm i zaciski Brembo Stylema, do których dodano klocki hamulcowe z tego samego modelu. Z tyłu system obejmuje pojedynczą tarczę o średnicy 265 mm, na której pracuje pływający zacisk Brembo. System ABS działający również podczas pokonywania zakrętów oparty jest na platformie Bosch-Brembo 10.3ME.
Oprócz elementów z włókna węglowego i tytanu, zastosowano również mniejszy akumulator, aby jeszcze bardziej obniżyć masę. W ten sposób udało się zaoszczędzić 3 kg w porównaniu do V4 Pikes Peak. Nowa V4 RS oferuje znacznie bardziej sportową ergonomię niż Multistrada V4, a wszystko za sprawą wyżej i zarazem bardziej cofniętych podnóżków. Kierownica jest niższa, węższa i ma mniej zaakcentowaną krzywiznę. To ergonomiczne połączenie przekłada się na lepsze odczucia podczas sportowej jazdy przy jednoczesnym zachowaniu dobrego poziomu komfortu, którego utrzymanie było konieczne, aby utrzymać najlepsze połączenie między sportowym i turystycznym charakterem wersji V4 RS.
Katalog Ducati Performance oferuje różne akcesoria pozwalające na spersonalizowanie wyglądu motocykla. Ducatisti, którzy chcą zwiększyć wszechstronność Multistrady V4 RS, mogą wybierać spośród dwóch wersji kufrów - plastikowych oraz aluminiowych, a także możliwe jest doposażenie w torbę na zbiornik paliwa lub siedzenie pasażera, a także dostępne są różne rozmiary szyby. Aby podkreślić sportowy charakter motocykla dostępne są również części wykonane z aluminium, takie jak dźwignie hamulca i sprzęgła, podnóżki, korek wlewu paliwa oraz oleju, zbiorniczki na płyn hamulcowy lub sprzęgła. Istnieje również możliwość doposażenia modelu w wiele elementów wytworzonych z włókna węglowego, które dodają lekkości i sprawiają, że wizerunek Multistrady V4 RS jest jeszcze bardziej agresywny i sportowy.
Motocykl dostępny jest w jednej wersji kolorystycznej oraz wyposażeniowej, a dealerzy Ducati przyjmują zamówienia. Podobnie jak we wszystkich modelach z rodziny Multistrada, wersja V4 RS objęta jest programem 4Ever Ducati, czyli czteroletnią gwarancją bez limitu kilometrów.
#Ducati #MultistradaV4RS #ChooseItAll #Ducati2024 #DWP2024