Konstrukcja nowego Streetfightera V4 zachowuje niepowtarzalne DNA Streetfightera i charakter Panigale. Motocykl wygląda na zawsze gotowy do startu w kierunku następnego zakrętu dzięki zrównoważonym proporcjom i liniom skierowanym do przodu. Całkowicie nowy, w pełni diodowy reflektor podkreśla agresywne oblicze nowego Streetfightera.
Oczywiście nie mogło zabraknąć dwupłatowych skrzydeł, które są charakterystycznym elementem Streetfightera V4 od jego pierwszej wersji. W porównaniu do poprzedniego modelu są one bardziej efektywne (+17 kg siły docisku przy prędkości 270 km/h) i zintegrowane zostały z linią motocykla w bardziej wyrafinowany sposób. Skrzydła pozwoliły na stworzenie motocykla zwinnego, ale jednocześnie stabilnego przy dużych prędkościach. Wydech umieszczony pod silnikiem zachowuje stylistykę charakterystyczną dla sportowych modeli Ducati.
Pozycja jazdy nowego Streetfightera V4 wywodzi się z Panigale V4, ale została zdefiniowana na nowo w celu poprawy kontroli nad motocyklem i zwiększenia komfortu, zwłaszcza dla wyższych motocyklistów. Przeprojektowane siedzisko oferuje większą swobodę ruchu wzdłużnego i sprawia, że osiągnięcie i utrzymanie aerodynamicznej postawy jest bardziej naturalne. Jednocześnie tylna część zbiornika, w połączeniu z bocznymi osłonami i kształtem siedziska, lepiej wspiera kierowcę podczas hamowania i wchodzenia w zakręty. Motocykliście łatwiej jest zakotwiczyć się kolanami, zmniejszając w ten sposób wysiłek ramion, a tym samym ogólne zmęczenie.
W porównaniu do poprzedniego Streetfightera V4 kierownica została przesunięta i znajduje się teraz bliżej kierowcy o 10 mm. Podnóżki są niższe i bardziej wysunięte do przodu oraz umieszczone o 10 mm bardziej do wewnątrz. Zwiększa to komfort kierowcy bez uszczerbku dla prześwitu. Dodatkowo dwa wloty powietrza umieszczone wewnątrz bocznych owiewek odprowadzają gorące powietrze z dala od nóg kierowcy, poprawiając komfort termiczny.