Panigale V4 R, które ucieleśnia wszystkie sukcesy Ducati w MotoGP i Superbike. Nowe Panigale V4 R, produkowane w numerowanej serii, to najnowszy spadkobierca linii Ducati „R”, która rozpoczęła się od legendarnego modelu 996R w 2001 roku. Te motocykle zawsze były bazą dla maszyn rywalizujących w Mistrzostwach Świata Superbike i z tego powodu są najszlachetniejszymi modelami sportowymi Ducati produkowanymi seryjnie, które są najbardziej zbliżone do motocykli wyścigowych.
Panigale V4 R wywodzi się z siódmej generacji superbike'ów Ducati, po której odziedziczył przednią ramę i całkowicie nowy wahacz Hollow Symmetrical Swingarm, opracowany we współpracy z Ducati Corse, zgodnie z określonymi wartościami sztywności, niezbędnymi do wykorzystania maksymalnej efektywności obecnych opon typu slick używanych w Mistrzostwach Świata Superbike. Panigale V4 R zostało zaprojektowane z myślą o rywalizacji na najwyższym poziomie, a także po to, aby zaoferować entuzjastom Ducati najlepszy motocykl sportowy na świecie.
Po raz pierwszy w motocyklu seryjnym nowe Panigale V4 R jest wyposażone w dyfuzory Corner Sidepods. To rozwiązanie opracowane w modelu Desmosedici MotoGP z 2021 roku, które pozwala zacieśniać zakręty i obierać bardziej precyzyjne linie przejazdu. Zaprojektowane do pracy przy dużych kątach pochylenia, dyfuzory Corner Sidepods generują siły aerodynamiczne, które pozwalają na większe prędkości w zakrętach, a tym samym krótsze czasy pokonywanych okrążeń.
Owiewki w modelu Panigale V4 są bardziej aerodynamiczne i zwiększają zwinność motocykla podczas zmiany kierunku, a nowe spoilery generują lepszy docisk. Obciążenie aerodynamiczne wzrosło o 25%, co przekłada się na wzrost siły docisku o 4,8 kg przy prędkości 270 km/h i 6 kg przy 300 km/h. Efektem jest znaczna poprawa stabilności podczas przyspieszania i precyzji przy dużych prędkościach.
Aby osiągnąć maksymalną wydajność podczas wyścigów, Panigale V4 R zostało wyposażone w dynamiczny przedni wlot powietrza, opracowany we współpracy z Ducati Corse, który zwiększa ilość powietrza zasysanego do silnika, a tym samym podnosi moc (+1,3 KM), znacznie poprawiając osiągi na prostych.
Układ zbiornika, siedziska i podnóżków zapewnia kierowcy jeszcze lepsze wsparcie podczas wyścigów, ułatwiając przyjęcie pozycji aerodynamicznej i poprawiając kontrolę podczas hamowania i przy pochylaniu się do wewnątrz zakrętu. Dzięki temu pełne wykorzystanie osiągów Panigale V4 R jest łatwiejsze i mniej męczące, zarówno podczas jednego okrążenia, jak i podczas dłuższej jazdy.