- Moc63,5 KM przy 9 400 obr./min
- Max. moment obrotowy53,5 Nm przy 7 500 obr./min
- Masa(na sucho)-
Polityka cookies
Ta strona umieszcza w Twoim urządzeniu różne informacje, w tym tzw. pliki "cookies". Wykorzystujemy je, aby ułatwić korzystanie z serwisu poprzez dostosowanie treści serwisu do preferencji użytkowników oraz ciągłego jego ulepszania. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia Twojej przeglądarki akceptującej pliki "cookies", oznacza wyrażenie zgody na taką praktykę. Więcej o POLITYCE COOKIES przeczytasz TUTAJ.
Akceptuję
Podczas Grand Prix Japonii Marc Márquez i Desmosedici GP zwieńczyli niezwykły sezon zdobywając tytuł Mistrza Świata Zawodników na pięć weekendów przed końcem sezonu, pisząc nowy rozdział w historii. Z czterema kolejnymi tytułami mistrzowskimi zawodników i sześcioma tytułami konstruktorów z rzędu, Ducati Desmosedici GP po raz kolejny udowadnia, że to bezkonkurencyjny motocykl w MotoGP.
Dla Marca Márqueza to pierwsze Mistrzostwo Świata w czerwonych barwach Ducati, a dla producenta z Borgo Panigale czwarty z rzędu tytuł Mistrza Świata, zdobyty z trzema różnymi zawodnikami (2022, 2023: Francesco Bagnaia, 2024: Jorge Martín, 2025: Marc Márquez). Ten bezprecedensowy wynik podkreśla solidność projektu technicznego i sportowego, zdolnego do adaptacji, ewolucji i wygrywania z różnymi zawodnikami, a Desmosedici GP konsekwentnie przoduje na arenie światowej.
Grand Prix Japonii stanowiło kulminację niezwykłej podróży, która rozpoczęła się od dołączenia Márqueza do oficjalnego zespołu Ducati na początku 2025 roku. Wyzwanie, które podjął z determinacją, przerodziło się w niezwykły sezon, w którym Mistrz Ducati Lenovo Team z wyścigu na wyścig udowadniał, że jest absolutnym liderem w najważniejszych międzynarodowych zawodach motocyklowych.
Droga do tytułu Riders' Title była naznaczona wyjątkowymi liczbami: 14 zwycięstw w sprincie i 11 w GP, co dało mu pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Świata z 541 punktami, 201 punktów przewagi nad wicemistrzem. Jego kombinacja Sprint-GP jest imponująca: 10 podwójnych zwycięstw w sezonie, w tym 7 z rzędu, co czyni go zawodnikiem z najdłuższą serią łącznych zwycięstw w historii MotoGP.
Motegi GP zostało ukoronowane mistrzowskim występem Francesco Bagnai, który odniósł zwycięstwo zarówno w sprincie, jak i w niedzielnym wyścigu, co jeszcze mocniej wzbogaca historyczny weekend dla Ducati.
Claudio Domenicali, CEO Ducati, powiedział: Historia trwa i to niesamowita historia, którą piszemy! Jesteśmy Mistrzami Świata czwarty rok z rzędu, udowadniając, że gdy talent, umiejętności i poświęcenie się spotykają, granica między tym, co możliwe, a tym, co niezwykłe, znika. Na torze wszystko może wydawać się proste, zwłaszcza gdy wyniki są konsekwentne, ale za każdym sukcesem kryje się nieustanna praca zespołowa: miesiące projektowania i symulacji, godziny poświęcone analizie danych, zmiany silnika dopracowane w najdrobniejszych szczegółach oraz opracowane z precyzją strategie wyścigowe. Wszystko to pozostaje niewidoczne dla oczu obserwatorów, ale to za kulisami budujemy zwycięstwo. To tam każdy drobny detal robi różnicę i staje się decydującym elementem, który pozwala Mistrzowi wyrazić się na torze najlepiej, jak potrafi. Marc natychmiast znalazł harmonię z Desmosedici GP, więc ten proces był naturalny. Już od pierwszego wyścigu potwierdził wszystko, czego od niego oczekiwaliśmy, a w wielu przypadkach nawet przewyższył nasze oczekiwania, pokazując, jak niezwykły talent i skrupulatna, pełna pasji praca kompetentnego zespołu, mogą nas wzbogacić. To, co uczyniło ten weekend jeszcze bardziej wyjątkowym, to występ Pecco, który wygrał zarówno sprint, jak i niedzielny wyścig. Widok jego uśmiechu, a jednocześnie świętowania tytułu Riders’ Title, to obraz, który pozostanie z nami na długo i mówi więcej niż słowa o sile Ducati. Wszystkim kobietom i mężczyznom z Ducati Corse chcę jeszcze raz podziękować, dokonaliśmy tego razem. Wszyscy jesteśmy częścią mechanizmu, który działa tylko wtedy, gdy każdy element daje z siebie wszystko. Mechanizm Ducati działa dziś najlepiej, a Gigi Dall'Igna koordynuje i inspiruje. Szczególne podziękowania należą się Lenovo i naszym Partnerom, których wkład umożliwia osiąganie celów na tym poziomie. W zeszłym roku obiecałem Ducatisti, że nie spoczniemy na laurach, że będziemy dalej pracować, aby znów wygrać… a dziś pokazujemy, że nasza pasja i zaangażowanie to nie tylko słowa, ale konkretne rezultaty, które zawsze dają nam przewagę.
Zdobyty właśnie tytuł Mistrza Świata Zawodników uzupełnia tytuł Mistrza Konstruktorów zdobyty w Barcelonie, szósty z rzędu dla producenta z Borgo Panigale. To bezprecedensowa seria w historii MotoGP, która po raz kolejny pokazuje siłę projektu zbudowanego na talencie, pasji i doskonałości "Made in Italy".
U podstaw tych sukcesów leżą liczby, które ilustrują zaangażowanie i skrupulatną pracę zespołu Ducati:
• Ponad 100 000 godzin projektowania
• Ponad 11 000 godzin obliczeń i symulacji na klastrach HPC Ducati
• Ponad 2 500 cykli symulacji CFD dla aerodynamiki i silnika
• Ponad 5 000 godzin testów na stanowiskach testowych
• Ponad 80 zmian w silniku w trakcie sezonu
• Wyprodukowano 48 silników wyścigowych dla 6 zawodników
• Ponad 1 TB danych zebranych na torze i 800 GB danych rozszerzonych
• Ponad 200 godzin testów na torze z Michele Pirro
• Ponad 30 000 godzin spędzonych przez Ducati Lenovo Team w boksach
• Ponad 300 spotkań informacyjnych
W Borgo Panigale, w sercu Ducati, zwycięstwo świętowano wspólnie z pracownikami, którzy zebrali się w siedzibie firmy, aby dzielić się dumą i ekscytacją z triumfu, pokazując po raz kolejny, że są najbardziej zagorzałymi fanami marki.
Chcesz być na bieżąco z aktualnościami ze świata wyścigów? Obserwuj profile Ducati Corse na Facebooku i Instagramie.
#Ducati #DucatiLenovoTeam #ForzaDucati