- Moc110 KM przy 9250 obr./min
- Max. moment obrotowy92 Nm przy 6500 obr./min
- Masa(na sucho)202 kg
Polityka cookies
Ta strona umieszcza w Twoim urządzeniu różne informacje, w tym tzw. pliki "cookies". Wykorzystujemy je, aby ułatwić korzystanie z serwisu poprzez dostosowanie treści serwisu do preferencji użytkowników oraz ciągłego jego ulepszania. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia Twojej przeglądarki akceptującej pliki "cookies", oznacza wyrażenie zgody na taką praktykę. Więcej o POLITYCE COOKIES przeczytasz TUTAJ.
AkceptujęPoprzedni sezon był bardzo udany dla ekipy prowadzonej przez Dariusza Małkiewicza. Reprezentanci teamu wywalczyli dwa tytuły mistrzowskie w prestiżowym międzynarodowym cyklu Alpe Adria. Utalentowany torunianin, 20-letni Daniel Blin, sięgnął po mistrzostwo w klasie Superstock600, a doświadczony Marko Jerman – w „królewskiej” klasie Superbike, co jest największym sukcesem zespołu w całej jego dziewięcioletniej historii. W tegorocznym sezonie AF Racing Ducati Toruń czeka prawdziwa rewolucja.
Zespół AF Racing Ducati Toruń w sezonie 2022 będzie rywalizował w bardzo silnie obsadzonych mistrzostwach Włoch w klasie Supersport, w których nie brakuje zawodników znanych również ze startów w mistrzostwach Europy i świata. Seria ta odbywa się na słynnych torach, takich jak chociażby legendarna Imola, Mugello czy Misano, na których goszczą bądź gościły serie MotoGP, WorldSuperbike i Formuła 1.
Tegoroczny czempionat rozpoczyna się na początku kwietnia w Misano, jednakże toruński team w inauguracyjnej rundzie nie weźmie udziału. Jest to związane ze zmianą motocykla na ten sezon. Dzięki bardzo dużym zmianom regulaminowym do klasy Supersport zostaną dopuszczone Ducati Panigale V2.
Regulamin techniczny został ustalony niedawno i dlatego cały czas trwają prace rozwojowe nad częściami do pakietu – wyjaśnia Dariusz Małkiewicz, szef AF Racing Ducati Toruń. – My już mamy gotowy jeden motocykl, ale czekamy na części do drugiego, a także na części zapasowe. Potem musimy to wszystko przetestować i poustawiać. A więc nierealne będzie wystartowanie w pierwszej rundzie, być może do walki staniemy dopiero od trzeciej. Chcemy być porządnie przygotowani i dopiero wtedy zacząć ten sezon, który z wiadomych przyczyn i tak stał pod znakiem zapytania. Zresztą organizator mistrzostw Włoch poszedł nam bardzo na rękę i zgodził się na start w wybranych rundach ze względu na to, że to nasz pierwszy sezon w tej serii i chcemy pojechać zapoznawczo, żeby być już w pełni przygotowani na sezon 2023. Tu organizatorzy zgodzili się na spore odstępstwo.
Zmiany zaszły też w składzie teamu. Zespół postawił w tym sezonie wyłącznie na młodych polskich zawodników. Obok wspominanego Daniela Blina barwy AF Racing Ducati Toruń będzie reprezentował też jego rówieśnik, Mateusz Hulewicz, mający w swoim dorobku tytuł mistrza Polski oraz mistrzostwo Alpe Adria w klasie Supersport300.
Chcemy dać im możliwość rywalizacji w bardzo mocnej serii wyścigowej, bo tylko w ten sposób mają szansę, żeby właściwie rozwinąć się pod kątem sportowym – stwierdza Dariusz Małkiewicz. – Tutaj niezwykle ważne jest to, że staramy się do tego podchodzić perspektywicznie. Mamy plan na kolejne sezony, liczymy na stopniowy, długofalowy rozwój, dzięki temu nasi zawodnicy nie odczuwają presji, że już w tym sezonie oczekujemy od nich jakiś znakomitych wyników.
Tegoroczny cykl włoskiego czempionatu składa się w sumie z sześciu rund. Seria zakończy się 9 października na torze Imola. Trzymamy mocno kciuki za cały Zespół AF Racing Ducati Toruń!