- Moc110 KM przy 9250 obr./min
- Max. moment obrotowy92 Nm przy 6500 obr./min
- Masa(na sucho)202 kg
Polityka cookies
Ta strona umieszcza w Twoim urządzeniu różne informacje, w tym tzw. pliki "cookies". Wykorzystujemy je, aby ułatwić korzystanie z serwisu poprzez dostosowanie treści serwisu do preferencji użytkowników oraz ciągłego jego ulepszania. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia Twojej przeglądarki akceptującej pliki "cookies", oznacza wyrażenie zgody na taką praktykę. Więcej o POLITYCE COOKIES przeczytasz TUTAJ.
AkceptujęBazując na sukcesie modelu V4, rodzina Ducati Streetfighter rozszerza się wraz z wprowadzeniem nowych modeli: Streetfighter V2 i Streetfighter V4 SP. Ducylindrowy z śmiałością reprezentuje esencję postawy Wojownika i jest wstępem do rodziny Streetfighter. Topowy V4 SP, produkowany w numerowanej serii, jeszcze bardziej poprawia stosunek mocy do masy Streetfightera V4 S, który już wcześniej był na szczycie swojej kategorii.
Podczas czwartego odcinka Ducati World Première 2022 zostały ujawnione wszystkie szczegóły na temat dwóch nowych motocykli z rodziny Streetfighter: esencjonalnego Streetfightera V2 i absolutnie topowego Streetfightera V4 SP.
Nowy Streetfighter V2 to sportowy naked z jedynym w swoim rodzaju charakterem. Odpowiada on na potrzeby tych, którzy poszukują motocykla będącego w stanie połączyć sportowe DNA Panigale V2 z postawą i stylem podziwianego Wojownika. W rezultacie powstał pojazd intuicyjny i łatwy w prowadzeniu, z odpowiednią dawką mocy zapewniającą zadziorne osiągi i maksymalną radość z jazdy.
Projekt to reinterpretacja udanej formuły „Fight Formula” Ducati, ale tym razem skonstruowana na bazie Panigale V2, z wysoką i szeroką kierownicą oraz pozbawiona owiewek. Dwucylindrowy Streetfighter napędzany jest silnikiem Superquadro o pojemności 955 cm3 i mocy 153 KM, wyposażony jest w najnowszej generacji elektronikę i waży na sucho zaledwie 178 kg.
Nowy Streetfighter V2 stanowi esencję modelu i charakteryzuje się ostrym designem, który obejmuje elementy stylistyczne typowe dla Streetfightera V4, począwszy od charakterystycznego reflektora w kształcie litery V. Koncepcja konstrukcyjna nowego modelu opiera się na mechanice odziedziczonej z Panigale V2, w której jednostka Superquadro jest elementem nośnym.
Ergonomia zorientowana jest na użytkowaniu drogowym, łącząc komfort jazdy i sportowy charakter. Względem Panigale V2 kierownica jest szersza i ma wyższą pozycję, siedzisko ma nowe wypełnienie, a także zmieniono położenie podnóżków, dzięki czemu motocykl jest jeszcze wygodniejszy. Zapewnia motocykliście doskonałą kontrolę podczas sportowej jazdy, a jednocześnie ułatwiają codzienne użytkowanie.
Silnik Streetfightera V2 to Superquadro o pojemności 955 cm3 spełniający normę Euro 5, który rozwija maksymalną moc 153 KM przy 10 750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 101,4 Nm przy 9 000 obr./min. Jednostka zapewnia przyjemność nie tylko na drodze, ale również efektywność i doskonałe osiągi na torze. W porównaniu do Panigale V2, Streetfighter V2 ma krótsze przełożenie końcowe (15/45 względem 15/43). Gwarantuje to większy moment obrotowy na kołach przy prędkościach drogowych, dając jednocześnie lepszą reakcję silnika na ponowne otwarcie przepustnicy.
Podczas opracowywania nowego modelu, inżynierowie Ducati skupili swoją uwagę na konfiguracji podwozia. Zwarta konstrukcja przednia, składająca się z monokokowej ramy z odlewanego ciśnieniowo aluminium przymocowana jest do głowicy dwucylindrowej jednostki. Jednostronny wahacz, który jest również połączony z silnikiem, jest dłuższy o 16 mm w porównaniu do tego z Panigale V2, co przyczynia się do zapewnienia stabilności całego motocykla. Do tej platformy dodano 43 mm przedni widelec Showa BPF i amortyzator Sachs z regulacją, która czyni ten motocykl bardziej komfortowym na drodze, a jednocześnie zapewniając łatwą regulację, aby uzyskać zupełnie nowy wymiar zabawy na torze wyścigowym.
Streetfighter V2 jest wyposażony w 5-ramienne koła i nowe opony Pirelli Diablo Rosso IV w rozmiarach 120/70 ZR17 z przodu i 180/60 ZR17 z tyłu, które zapewniają superszybką reakcję na potrzeby motocyklisty oraz świetne wyczucie w zakrętach. Z wyjątkiem zastosowania klocków hamulcowych charakteryzujących się mniej agresywnym charakterem pracy, bardziej odpowiednich do jazdy po drogach, cały układ hamulcowy został wiernie przeniesiony z Panigale V2 i składa się z radialnych zacisków Brembo M4-32 typu monoblok z tarczami o średnicy 320 mm.
Pakiet najnowocześniejszej elektroniki, w który wyposażony jest Streetfighter V2, został zaadaptowany z Panigale V2. 6-osiowa platforma inercyjna IMU na bieżąco analizuje pozycję motocykla w przestrzeni, przesyłając informacje do jednostek sterujących, które zarządzają układami sterowania. Pakiet elektroniczny zawiera między innymi działający w zakrętach ABS Cornering EVO z funkcją „slide by brake”, układ kontroli trakcji Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, układ wspomagania jazdy na tylnym kole Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, układ wspomagania zmiany biegów Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2, czy układ sterowania siły hamowania silnikiem Engine Brake Control (EBC) EVO.
Streetfighter V2 posiada trzy różne tryby jazdy (Sport, Road i Wet, do jazdy na mokrych nawierzchniach) z dedykowanymi ustawieniami. Wyposażenie elektroniczne można wzbogacić o szereg akcesoriów z katalogu Ducati Performance, jak na przykład Ducati Data Analyzer (DDA + GPS) oraz Ducati Multimedia System. Katalog zawiera również liczne akcesoria zaprojektowane, aby poprawić wygląd, osiągi i styl nowego Streetfightera V2. Wśród nich wyróżniają się aerodynamiczne skrzydła, zaprojektowane przez Ducati w celu uzyskania jeszcze lepszych właściwości podczas jazdy torowej.
Motocykl wyposażony jest w reflektor full-LED ze światłami do jazdy dziennej DRL i 4,3-calowy ekran full-TFT z intuicyjnym interfejsem, który przywodzi na myśl rodzinę Streetfighter V4
Produkcja Streetfightera V2 rozpocznie się od grudnia, a motocykl będzie dostępny w kolorze Ducati Red z czarnymi felgami.
Na rok 2022 Ducati wprowadza również topowy model Streetfighter V4 SP, oferowany w numerowanej wersji i oznaczony legendarnym skrótem „SP” (oznaczającym Sport Production), co oznacza, że jest jeszcze bardziej efektywny na torze. Nowy Streetfighter V4 SP to zapewniający największe skoki adrenaliny naked, jaki kiedykolwiek zjechał z linii produkcyjnej w Borgo Panigale. Wprowadza specyfikę „SP” do „Fight Formula”, jeszcze bardziej poprawiając stosunek mocy do masy Streetfightera V4 S, który już wcześniej był na szczycie swojej kategorii.
Streetfighter V4 SP posiada dedykowane malowanie, wyposażenie premium zaczerpnięte z modelu Superleggera V4, jak również zredukowaną do 196 kg masę własną. W stanie gotowym do jazdy jest o 3 kg lżejszy od Streetfightera V4 S.
Unikatowe malowanie „Winter Test” zostało stworzone przez Centro Stile Ducati z inspiracji motocyklami Ducati Corse jeżdżącymi w testach przedsezonowych Mistrzostw MotoGP i SBK. Matowa czerń owiewek w połączeniu z matowym wykończeniem karbonowych felg i skrzydeł wspaniale kontrastuje z czerwonymi akcentami i zbiornikiem ze szczotkowanego aluminium. Nowy model został również wzbogacony o kilka urzekających detali, jak indywidualny numer na kierownicy i kolorystyka włoskiej flagi na skrzydłach.
Streetfighter V4 SP jest wyposażony w 5-ramienne felgi z podwójnymi ramionami, lżejsze o 1,4 kg od kutych aluminiowych obręczy ze Streetfightera V4 S i zdolne do zmniejszenia bezwładności o 26% z przodu i 46% z tyłu, dzięki czemu motocykl jest znacznie bardziej zwrotny i łatwiejszy w wyczuciu przy zmianie kierunku jazdy. Ekskluzywne przednie zaciski hamulcowe Brembo Stylema R® gwarantują niezwykłą siłę hamowania, jak również oszałamiające właściwości nawet podczas długiego użytkowania na torze.
Topowy Streetfighter jest wyposażony w system Öhlins Smart EC 2.0, który może zmieniać tłumienie w zależności od stylu jazdy motocyklisty, a wraz z dwupłatowymi skrzydłami zwiększa pewność prowadzenia i zapewnia najlepsze osiągi przy sportowym użytkowaniu.
Bijącym sercem motocykla jest silnik Desmosedici Stradale o pojemności 1 103 cm3 i mocy 208 KM, który zapewnia moment obrotowy 123 Nm przy 9 500 obr./min. Jednostka zgodna z normą Euro 5 współpracuje z suchym, antyhoppingowym sprzęgłem STM-EVO SBK, które gwarantuje pewność nawet podczas agresywnych zmian przełożeń i niezwykłą skuteczność na torze, zbliżając się do granic możliwości.
Wyposażenie tego wyjątkowego motocykla wzbogacają regulowane podnóżki wykonane z wysokiej jakości aluminium i obrabiane CNC, karbonowy przedni błotnik, akumulator litowo-jonowy oraz szereg akcesoriów przydatnych podczas „track dayów”, takich jak otwarta osłona sprzęgła z włókna węglowego, czy zaślepki do demontażu uchwytu tablicy rejestracyjnej.
Dzięki bogatemu wyposażeniu technicznemu Streetfighter V4 SP pozwoli rządzić na torze wyścigowym. Motocykl łatwiej składa się w zakręty, zapewnia świetną stabilność przy dużych prędkościach, a siła hamowania jest wręcz niespotykana.
Streetfighter V4 SP będzie dostępny w konfiguracji jednomiejscowej w malowaniu „Winter Test”. Produkcja motocykla rozpocznie się w styczniu 2022 roku.
#StreetfighterV2 #ANewFighterInTown #StreetfighterV4SP #TheTimeFighter