Kalendarz wydarzeń
Kalendarz wydarzeń

Nowości

Specjalna, numerowana wersja Panigale V2 w hołdzie Troyowi Baylissowi

2021-07-22


Produkowany w numerowanej serii motocykl charakteryzuje się specjalnym, okolicznościowym designem, przywodzącym na myśl Ducati 996 R, na którym australijski motocyklista zdobył pierwszy tytuł World Superbike w 2001 roku. Wyposażony w komponenty Öhlins i ozdobiony detalami, które podkreślają jego sportowy charakter, Panigale V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary to motocykl, który z pewnością przypadnie do gustu fanom Troya na całym świecie. Prezentacja motocykla, sfilmowana w Muzeum Ducati, na torze oraz w domu Baylissów w Australii jest dostępna na kanale Ducati YouTube oraz na stronie ducati.com.

21 stało się magiczną liczbą Ducati od czasu zwycięstw Troya Baylissa. Dokładnie w 2021 roku, dwadzieścia lat po zdobyciu Mistrzostwa Świata Superbike w 2001 roku, Ducati składa hołd legendarnej karierze australijskiego zawodnika, dedykując mu specjalny motocykl, wyprodukowany w numerowanej serii, który upamiętnia pierwszy z trzech tytułów mistrza świata World Superbike zdobytych przez Baylissa.



Więź pomiędzy Baylissem i Ducati Corse w Superbike World Championship jest jedną z najbardziej fascynujących historii w świecie sportów motorowych. Owocem tej pięknej przygody są 52 zwycięstwa, 94 podia i trzy tytuły mistrza świata (2001, 2006 i 2008) zdobyte na trzech różnych motocyklach: dwucylindrowym 996 R, 999 i 1098. Troy Bayliss jest jedynym zawodnikiem motocyklowym w historii, któremu udało się w tym samym sezonie (2006) zwyciężyć w MotoGP i World Superbike, a jego osiągnięcia w wyścigach sprawiły, że nazwisko Australijczyka na trwałe zapisało się w sercach wszystkich miłośników Ducati. Triumfalna chemia pomiędzy Ducati i gwiazdą "Baylisstic" została na nowo rozbudzona za sprawą tego okolicznościowego motocykla. Jego nazwa została wybrana bezpośrednio przez zawodnika, który również aktywnie uczestniczył w tworzeniu koncepcji graficznej.

Stworzona na bazie Panigale V2 wersja "Bayliss 1st Championship 20th Anniversary" charakteryzuje się specjalnym designem. Szata graficzna motocykla inspirowana jest modelem 996 R, który w sezonie 2001 poprowadził Baylissa do zdobycia jego pierwszego tytułu mistrza świata. Czerwień Ducati jest sercem kolorystyki motocykla. Łączy się ona z zielonymi i białymi akcentami w hołdzie dla włoskiego pochodzenia producenta z Bolonii. Legendarny numer wyścigowy Troya Baylissa #21 oraz logo Shell po bokach i z przodu wizualnie wzmacniają związek z charakterem wyścigowym. Autograf Troya jest odwzorowany na zbiorniku paliwa, a na półce amortyzatora umieszczono nazwę motocykla i numerację tego wyjątkowego modelu.



Aby zwiększyć wydajność motocykla podczas jazdy na torze, Ducati zdecydowało się wyposażyć Panigale V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary w komponenty Öhlins. Przedni widelec NX30 i tylny amortyzator TTX36 gwarantują maksymalną płynność jazdy. Zostały zaprojektowane z myślą o osiągnięciu optymalnych osiągów na torze, tak, aby motocykl był bardziej precyzyjny i oferował kierowcy lepsze wyczucie i większe wsparcie we wszystkich fazach jazdy. Dzięki możliwości regulacji amortyzator skrętu pozwala na personalizację dostosowaną do stylu jazdy i charakterystyki toru.

W porównaniu z wersją standardową, Panigale V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary jest również o 3 kg lżejszy, dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego i wybraniu konfiguracji pojedynczego siedzenia, która wyraźnie nawiązuje do wyglądu motocykla wyścigowego (siedzenie pasażera i podnóżki są dostępne w dostarczonym wyposażeniu).

Wyposażenie uzupełniają sportowe manetki, osłona tłumika z włókna węglowego i tytanu oraz siedzenie kierowcy wykonane poprzez połączenie dwóch różnych materiałów technicznych z podwójnymi, czerwonymi szwami. Na siedzisku wyhaftowany jest numer 21 Troya, który wraz z zielonymi i czerwonymi pasami tworzy włoską flagę. Motocykl jest również wyposażony w specjalny system hamulcowy oraz inne, unikalne elementy techniczne.



Panigale V2 plasuje się w samym środku kolekcji sportowych motocykli Ducati i jest modelem reprezentacyjnym rodziny Panigale. Napędzany jest dwucylindrowym silnikiem Superquadro o pojemności 955 cm3 (zgodną z normą Euro 5), o mocy maksymalnej 155 KM przy 10 750 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 104 Nm przy 9 000 obr./min. Podwozie oparte jest na ramie typu monocoque, a elegancki i sportowy design inspirowany jest modelem Panigale V4.

Pakiet systemów elektronicznych, zwiększających bezpieczeństwo i kontrolę dynamiki pojazdu, obejmuje funkcję "cornering" stosowaną w systemie Bosch ABS, quickshifter, która działa również podczas redukcji biegów oraz kontrolę trakcji, hamulca silnikowego i maksymalnego unoszenia się koła (Ducati Quick Shift, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control). Wszystkie systemy kontroli są zintegrowane z trzema trybami jazdy (Race, Sport i Street), które można modyfikować na kolorowym ekranie TFT o przekątnej 4,3 cala z grafiką i interfejsem zaprojektowanym tak, aby nawigacja po menu i regulacja ustawień były intuicyjne, oraz aby umożliwić natychmiastową identyfikację wybranego trybu jazdy.



Motocykl został oficjalnie zaprezentowany przez Ducati w specjalnym odcinku Ducati World Première zrealizowanym w Muzeum Ducati, na torze oraz w domu Troy'a w Australii. W filmie prezes Ducati Claudio Domenicali, manager zespołu Ducati Corse Davide Tardozzi, który stał u boku Baylissa przez całą jego karierę w Ducati, dyrektor Centro Stile Ducati Andrea Ferraresi oraz kierownik działu komunikacji produktów Ducati Giulio Fabbri przedstawiają charakterystykę motocykla oraz opowiadają historię niesamowitej więzi pomiędzy Ducati i Baylissem. Również sam Troy występuje w filmie, dzieląc się z fanami Ducati swoimi wspomnieniami i emocjami przeżytymi podczas jego kariery na motocyklu.

Również podczas World Superbike zostanie oddany hołd karierze Baylissa podczas 5. rundy sezonu, zaplanowanej na weekend przypadający na tor Assen. W piątek 23 lipca o godzinie 13.00 australijski mistrz, wraz z dyrektorem sportowym Ducati Corse Paolo Ciabattim, weźmie udział w wirtualnej konferencji prasowej w Paddock Show, podczas której przypomniane zostaną najważniejsze momenty które doprowadziły do zdobycia przez Troya pierwszego tytułu, wywalczonego na holenderskim torze. W niedzielę 25 lipca o godzinie 12:05, po wyścigu SuperPole Race, Michael Ruben Rinaldi z zespołu Aruba.it Racing - Ducati, który startuje w WorldSBK z tym samym numerem co Bayliss, wykona na Panigale V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary okrążenie honorowe na torze.



Dwudziesta rocznica zdobycia przez Troya Baylissa pierwszego tytułu z Ducati jest również świętowana w Borgo Panigale poprzez czasową wystawę w Muzeum Ducati zatytułowaną „Troy Story: The Legend of a Champion”, na której prezentowane są motocykle, na których Troy zapisał kilka pamiętnych rozdziałów w historii wyścigów motocyklowych. Wystawę można oglądać do 19 września 2021 roku.


Model Panigale V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary będzie dostępny u dealerów Ducati od listopada 2021 roku.

 

#PanigaleV2 #TributeToOurHero #BornToCelebrate