Nowości

Nowy Monster: lekki, kompaktowy i zwinny

2020-12-02




Esencja motocykli Ducati w najnowszej odsłonie Monstera - najlżejszej i najbardziej kompaktowej w historii. Zaawansowany technologicznie i łatwy w prowadzeniu naked do użytku na co dzień.

Wraz z ostatnim, piątym odcinkiem Ducati World Premiere zaprezentowano kolejną nowość na 2021 rok. Monster to jeden z najważniejszych modeli w historii marki Ducati. Od 1993 roku wyprodukowano ponad 350 tysięcy egzemplarzy, a założenia na przestrzeni lat pozostały niezmienione. Doskonałą zabawę w codziennym użytkowaniu zapewni lekka, aluminiowa rama wzorowana na Panigale, a także silnik stanowiący idealny kompromis między sportowymi osiągami, a łatwością prowadzenia. Sylwetka motocykla jest zwarta, a jej nowoczesność podkreśla LED-owe oświetlenie i "pływające" kierunkowskazy.



Za napęd odpowiada dwucylindrowa, czterozaworowa jednostka Testastretta 11°. Względem poprzedniej generacji Monstera silnik ma pojemność zwiększoną do 937 cm3, a jednocześnie masę zredukowaną o ponad 2 kilogramy. Rozwija 111 KM przy 9250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy zaledwie 6500 obr./min. Inżynierowie skupili się na poprawieniu reakcji na gaz w średnim zakresie obrotów. W połączeniu z nową skrzynią, standardowo wyposażoną w quickshifter, gwarantuje ekscytujące osiągi. Monster będzie oferowany też w wariancie mocy 35 kW, dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.



Priorytetem przy projektowaniu nowego Monstera była przede wszystkim redukcja wagi. W efekcie całkowita oszczędność masy względem modelu Monster 821 wynosi aż 18 kilogramów, a waga na sucho to zaledwie 166 kilogramów. Skupiono się też na poprawieniu pozycji jazdy. Motocyklista ma teraz bardziej wyprostowaną sylwetkę dzięki zbliżeniu kierownicy do tułowia. Zwiększono też kąt skrętu, przez co manewrowanie przy niskich prędkościach jest łatwiejsze. Wysokość siedziska na poziomie 820 mm powinna zapewnić stabilne podparcie o podłoże, ale może zostać obniżona do 800 mm przy pomocy akcesoryjnej kanapy. W razie potrzeby opcjonalny zestaw sprężyn zawieszenia może zmniejszyć wysokość siedziska do 775 mm.



W zależności od preferencji motocykl oferuje trzy tryby jazdy - Sport, Urban oraz Touring. Jeźdźca wspomaga też szereg systemów o regulowanych ustawieniach, takich jak zakrętowy ABS i kontrola trakcji. Elektronika pomoże też przy efektywnym ruszaniu i w jeździe na tylnym kole. Wyświetlacz TFT o przekątnej 4,3 cala z dużym obrotomierzem przypomina ten montowany w Panigale V4.



Monster będzie oferowany w trzech wersjach kolorystycznych. Do wyboru jest lakier Ducati Red, Dark Stealth oraz Aviator Grey z czerwonymi felgami. Wygląd można spersonalizować zestawami naklejek, a także akcesoriami z katalogu Ducati Performance. W standardowym wyposażeniu wersji Plus znajdzie się też owiewka aerodynamiczna oraz nakładka na siedzenie pasażera. Monster będzie dostępny w salonach Ducati od kwietnia 2021 roku.