- Moc110 KM przy 9250 obr./min
- Max. moment obrotowy92 Nm przy 6500 obr./min
- Masa(na sucho)202 kg
Polityka cookies
Ta strona umieszcza w Twoim urządzeniu różne informacje, w tym tzw. pliki "cookies". Wykorzystujemy je, aby ułatwić korzystanie z serwisu poprzez dostosowanie treści serwisu do preferencji użytkowników oraz ciągłego jego ulepszania. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia Twojej przeglądarki akceptującej pliki "cookies", oznacza wyrażenie zgody na taką praktykę. Więcej o POLITYCE COOKIES przeczytasz TUTAJ.
AkceptujęZastosowanie silnika V4 Granturismo sprawia, że przyjemność z jazdy jest jeszcze większa. Masa niższa o 13 kilogramów w porównaniu z poprzednikiem przekłada się na zaskakujące osiągi. Muskularna sylwetka, typowa dla Diavela, jest teraz jeszcze bardziej rozpoznawalna.
W szóstym odcinku serii internetowej Ducati World Première 2023 producent motocykli z Borgo Panigale zaprezentował nowego Diavela V4. Wraz z wprowadzeniem wyrafinowanej jednostki V4 Granturismo osiągi Diavela stają się jeszcze bardziej zdumiewające. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1158 cm3 i mocy 168 KM jest idealny dla cruisera, bo łączy liniowość przy niskich obrotach z wysokim momentem obrotowym.
Muskularny, przerysowany i jednocześnie elegancki, przykuwający uwagę Diavel V4 łączy pozornie odległe cechy techniczne i stylistyczne sportowych nakedów i muscle cruiserów. W ten sposób spełnia pragnienia wielu różnych motocyklistów: od entuzjastów sportu szukających wygodnego i designerskiego motocykla, przez tych, którzy zamiast tego lubią doświadczać relaksującej jazdy w bardziej miejskim otoczeniu, po miłośników niesamowitych osiągów.
Ducati Diavel V4 zaskakuje wydajnością, imponującym przyspieszeniem i zdolnością do wytracania prędkości, a także niepowtarzalną prezencją podczas jazdy w powolnym tempie. Co więcej, zadziwia niesamowitym komfortem dla kierowcy i pasażera.
Prezencja motocykla uwydatnia jego charakter już od pierwszego spojrzenia. Uwagę przykuwają muskularny i szeroki przód, a także dumnie wyglądający wydech z czterema końcówkami. Niepowtarzalne linie stylistyczne czerpią inspiracje z muscle carów, superbohaterów i atletów gotowych do sprintu z bloków startowych.
Charakterystyczne przednie i tylne oświetlenie LED wraz z dynamicznymi kierunkowskazami przyczyniają się do niepowtarzalnego wyglądu nowego Diavela V4. Zespół świateł tylnych składa się z matrycy punktowych diod LED umieszczonych pod ogonem. To unikalne, bezprecedensowe i spektakularne rozwiązanie, które sprawia, że motocykl jest natychmiast rozpoznawalny i nie można pomylić go z żadnym innym.
Kolejnymi ważnymi elementami estetyki Diavela V4 są pięcioramienne koła wykonane ze stopu aluminium, a także masywna opona tylna w rozmiarze 240/45.
Nowy Diavel wykorzystuje silnik V4 Granturismo o pojemności 1158 cm3, który jest centralnym elementem konstrukcji motocykla. Zapewnia niezrównaną przyjemność z jazdy i niesamowitą dynamikę generując maksymalnie 168 KM mocy oraz 126 Nm momentu obrotowego. Niezwykle lekka i kompaktowa jednostka V4 Granturismo (wywodząca się z Desmosedici Stradale z Panigale i Streetfightera V4) zapewnia przyjemność już od najniższych obrotów. Charakteryzuje się również niskimi kosztami eksploatacji, przy głównych czynnościach konserwacyjnych co 60 000 km (rekord na arenie światowej) oraz niskim zużyciem paliwa i emisją dzięki rozszerzonemu systemowi dezaktywacji cylindrów. Ta funkcja wyłącza tylny blok nie tylko podczas postoju, ale także podczas jazdy na niskich obrotach silnika przy zmniejszonym obciążeniu.
Kolejność zapłonu Twin Pulse, wraz z dedykowanym układem wydechowym opracowanym z wielką dbałością o brzmienie, to cechy charakterystyczne silnika V4 Granturismo w nowym Diavelu. Rozbudowany system dezaktywacji tylnych cylindrów, który umożliwia nieodczuwalną zmianę pracy silnika jako dwucylindrowy lub czterocylindrowy, generuje zmianę tonu dźwięku wydechu podczas przełączania trybów. Głębsze brzmienie, o niższych częstotliwościach, wyróżnia pracę na dwóch przednich cylindrach. Częstotliwości dźwięku stają się wyższe podczas aktywowania wszystkich czterech cylindrów.
Ekscytujące osiągi silnika V4 Granturismo łączą się ze zwinnością i dynamiką. Masa własna Diavela V4 bez paliwa to 223 kg, czyli o 13 kg mniej w porównaniu do Diavela 1260 S, dzięki lekkości jednostki napędowej i innych udoskonalonych komponentów. Widelec przedni o średnicy goleni 50 mm i amortyzator tylny są w pełni regulowane.
Diavel V4 zdolny jest do zapierającego dech w piersiach przyspieszania. Parametry silnika przenoszone na nawierzchnię poprzez szeroką, 240-milimetrową oponę tylną i dedykowaną przekładnię pozwalają przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 3 sekundy.
Układ hamulcowy z dopracowaną kalibracją systemu ABS, dwoma tarczami przednimi o średnicy 330 mm i zaciskami Brembo Stylema zapewnia nadzwyczajną siłę hamowania, charakteryzującą motocykle wyścigowe.
Prowadzący zajmuje centralną pozycję jazdy, która daje poczucie kontroli i pewności siebie. Manewrowanie ułatwia niskie siedzisko na wysokości 790 mm od podłoża oraz wysoka kierownica ustawiona o 20 mm bliżej niż w Diavelu 1260.
Tylne zawieszenie, które ma zwiększony o 15 mm skok, znacznie poprawia komfort na długich trasach. Szerokie, dobrze wyprofilowane siedzisko, zaprojektowane zostało tak, aby zapewniać maksymalną swobodę ruchów w każdym kierunku, oferując tym samym również korzyści pod względem wydajność w jeździe sportowej.
Pasażer może również liczyć na wygodne siedzenie, a także składane podnóżki chowane pod ogon oraz teleskopowy uchwyt, które pozostają niewidoczne w pozycji zamkniętej. W standardzie dostarczana jest również łatwa w montażu nakładka na siedzisko pasażera, która pozwala przekształcić Diavela V4 z konfiguracji dwumiejscowej w jednoosobową.
Aby bezpiecznie korzystać z pełnych osiągów Diavela V4, na wyposażeniu znajduje się pakiet najnowszej elektroniki, która wzmacnia sportowy charakter tego motocykla. Prowadzący ma do dyspozycji trzy tryby mocy i cztery tryby jazdy: Sport, Touring, Urban i nowy Wet, który przeznaczony jest do jazdy po nawierzchniach o niskiej przyczepności. Może też dostosować tryb mocy silnika i działanie poszczególnych systemów wspomagania jazdy (Ducati Traction Control, Cornering ABS i Ducati Wheelie Control) do sytuacji i własnych preferencji.
Tempomat sprawia, że przejazdy autostradą są bardziej relaksujące, system Launch Control gwarantuje najefektywniejsze przyspieszenia, a zmianę biegów ułatwia Ducati Quick Shift. Quickshifter działający w górę i w dół pozwala też na bardziej efektywną jazdę sportową.
Prowadzący może zarządzać działaniem wszystkich systemów elektronicznych za pomocą podświetlanych przełączników na kierownicy i nowego wyświetlacza TFT o przekątnej 5 cali. Diavel V4 oferuje również możliwość sparowania smartfona przez Bluetooth oraz używania go do odbierania połączeń i wiadomości tekstowych, wybierania muzyki lub korzystania z nawigacji funkcji Turn-by-turn (dostępnej opcjonalnie) za pośrednictwem aplikacji Ducati Link.
Zdolności turystyczne nowego Diavela V4 można zwiększyć korzystając z półsztywnych kufrów o łącznej pojemności 48 litrów, które dostępne są w katalogu akcesoriów Ducati Performance. Bardziej sportowy charakter Diavela V4 wzmacnia z kolei homologowany tłumik z czterema tytanowymi końcówkami. Możliwości personalizacji poszerzają dodatkowo elementy wykonane z włókna węglowego, kute obręcze, czy zaciski hamulcowe dostępne w kolorze czerwonym i czarnym. Pełny przegląd akcesoriów dostępny jest na stronie ducati.com.
Nowy Diavel V4 pojawi się w europejskich salonach sprzedaży od stycznia w dwóch wersjach kolorystycznych: klasycznym malowaniu Ducati Red i Thrilling Black.
#DiavelV4 #DareToBeBold