Kalendarz wydarzeń
Kalendarz wydarzeń

Nowości

Najbardziej sportowa Multistrada w historii: Ducati prezentuje nową wersję V4 Pikes Peak

2021-10-28


Nowa Multistrada V4 Pikes Peak jest najbardziej ekstremalną Multistradą w historii. Została zaprojektowana tak, aby maksymalnie uwydatnić sportowe cechy motocykla dualnego z Borgo Panigale. Ma zmienioną pozycję jazdy, 17-calowe przednie koło ze sportowymi, drogowymi oponami, monowahacz, zawieszenie Öhlins i zupełnie nowy tryb jazdy Race.

Trzeci odcinek Ducati World Première 2022 został poświęcony prezentacji nowej Multistrady V4 Pikes Peak, czyli modelu, który od momentu debiutu najlepiej reprezentuje prawdziwą esencję sportowego charakteru w rodzinie dualnych motocykli Ducati.



Multistrada V4 Pikes Peak powstała na bazie doskonałej platformy Multistrady V4. Osiągi, płynność działania i niezawodność oferowane przez silnik V4 Granturismo, w połączeniu z niską masą, łatwością prowadzenia, komfortem kierowcy i pasażera, najnowocześniejszym wyposażeniem i elektroniką stanowią fundament rodziny Multistrada V4. Wychodząc od tych solidnych podstaw, nowa wersja V4 Pikes Peak została opracowana poprzez wprowadzenie znaczących zmian w zakresie ustawień podwozia, ergonomii, elektroniki, jak również wielu dedykowanych komponentów, które nadają motocyklowi wyraźnie sportowy charakter. Ducati po raz kolejny obiecuje zachwycić motocyklistów poszukujących niesamowitych osiągów.

Prace nad nowym projektem rozpoczęły się od połączenia stylistyki charakterystycznej dla Multistrady V4 z dwoma elementami, które identyfikują wersję Pikes Peak z estetycznego i funkcjonalnego punktu widzenia, a mianowicie 17-calowym przednim kołem i charakterystycznym dla Ducati wahaczem jednostronnym. Wyścigową duszę motocykla podkreśla dedykowane malowanie, które inspirowane jest kolorystyką i grafiką Desmosedici GP '21.



Aby jeszcze mocniej podkreślić swoje sportowe nastawienie, nowa Multistrada V4 Pikes Peak wyposażona jest w wiele komponentów wykonanych z włókna węglowego, a także tłumik Akrapovič wykonany z połączenia tytanu i karbonu (dopuszczony do ruchu drogowego). Inne wyróżniające elementy to niska, przyciemniana szyba z pleksi, anodowany na złoto przedni widelec Öhlins, dwukolorowe czarno-czerwone siedzenie ozdobione logo V4 oraz emblemat Ducati Corse umieszczony na „dziobie”.

Rewolucyjne jest podwozie nowej Multistrady V4 Pikes Peak, które zostało znacząco zmienione względem Multistrady V4. Przede wszystkim przystosowano je do 17-calowego koła przedniego, które zapewnia prowadzącemu doskonałą precyzję i szybkość reakcji. Wersja Pikes Peak wyposażona jest w sportowe opony do zastosowań drogowych (120/70 ZR17 z przodu i 190/55 ZR17 z tyłu) i kute obręcze aluminiowe Marchesini, o 2,7 kg lżejsze niż w modelu Multistrada V4 S. Przyczyniło się to do zmniejszenia masy całkowitej o 4 kg w porównaniu z Multistradą V4 S. Zawieszenie Öhlins Smart EC 2.0 gwarantuje również doskonałe właściwości przy jeździe sportowej, które automatycznie dostosowuje ustawienia do nawierzchni i stylu jazdy użytkownika.

Aluminiowa rama monocoque została zmodyfikowana w celu osiągnięcia innego nachylenia główki ramy (25,75° w porównaniu do 24,5° w Multistradzie V4). Zmiana średnicy przedniego koła wymusiła modernizację geometrii ramy, a także zmienił się rozstaw kół.

W nowej V4 Pikes Peak Ducati oferuje wiodący w swojej klasie układ hamulcowy. Z przodu zamontowano 330-milimetrowe tarcze, monoblokowe zaciski Brembo Stylema i klocki hamulcowe z Panigale V4. Z tyłu natomiast układ hamulcowy jest taki sam jak w Multistradzie V4 i V4 S, z pojedynczą tarczą o średnicy 265 mm połączoną z pływającym zaciskiem Brembo.



Multistrada V4 Pikes Peak wyróżnia się ergonomią, zaprojektowaną specjalnie w celu zapewnienia maksymalnej kontroli. Pozycja motocyklisty została całkowicie przeprojektowana w stosunku do Multistrady V4. Podnóżki znajdują się wyżej i są przesunięte do tyłu, zwiększając maksymalny kąt pochylenia, podczas gdy kierownica jest niższa, węższa i mocniej zakrzywiona. Efektem jest lepsze wyczucie podczas sportowej jazdy przy zachowaniu doskonałego poziomu komfortu.

Do napędu wersji Pikes Peak użyto silnika V4 Granturismo, który osiąga moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 8750 obr./min. Jednostka skonstruowana przez Ducati specjalnie dla rodziny Multistrada V4, jest kompaktowa i niezwykle lekka – waży tylko 66,7 kg. Dzięki tym cechom inżynierowie osiągnęli doskonałą równowagę i rozkład masy. Silnik V4 Granturismo o pojemności skokowej 1158 cm3 zapewnia najwyższy w segmencie poziom mocy i momentu obrotowego. Ponadto, V4 Granturismo wyznacza również wzór pod względem wszechstronności i niezawodności, charakteryzując się rekordowymi interwałami przeglądów, z kontrolą luzów zaworowych co 60 000 km.

Układ napędowy został zoptymalizowany, aby wzmocnić sportową charakterystykę motocykla. Po raz pierwszy w modelu Multistrada zastosowano tryb Race, aby umożliwić prowadzącemu bardziej efektywną jazdę w wysokim zakresie obrotów. Quickshifter posiada również dedykowaną strategię, która pozwala na bardzo agresywną redukcję biegów, a także na jeszcze bardziej bezpośrednią reakcję przepustnicy.

Multistrada V4 Pikes Peak dziedziczy wyrafinowany pakiet elektroniczny Multistrady V4 S, który obejmuje między innymi standardową technologię radarową zarówno z przodu, jak i z tyłu, oferując funkcję tempomatu adaptacyjnego (Adaptive Cruise Control – ACC) i czujnika martwego pola (Blind Spot Detection – BSD).

Deska rozdzielcza z wyświetlaczem TFT o przekątnej 6,5 cala, dostępna również w standardzie w modelu Multistrada V4 Pikes Peak, pozwala użytkownikowi po podłączeniu smartfona na przeglądanie nawigacji dzięki zaawansowanemu systemowi Ducati Connect.

Innowacje elektroniczne w modelu Multistrada V4 Pikes Peak mają na celu uzyskanie lepszych, bardziej sportowych wrażeń z jazdy. Oprócz wprowadzenia trybu Race, przeprogramowano też działanie systemu Ducati Wheelie Control, który oferuje jeszcze lepszą reakcję i dokładniejszą kontrolę podczas dynamicznej jazdy. System ABS działający w zakrętach został również skonfigurowany tak, aby zapewnić bezpieczeństwo i osiągi w każdej sytuacji.



Multistrada V4 Pikes Peak to zaawansowany technologicznie motocykl, zaprojektowany dla tych, którzy kochają dreszczyk emocji związany ze sportową jazdą, zwłaszcza na górskich serpentynach i torach wyścigowych.

Ducati oferuje klientom „4Ever Multistrada”, czyli 4-letnią ekskluzywną gwarancję bez limitu kilometrów dla wszystkich modeli Multistrada.

Katalog Ducati Performance zawiera szeroką gamę akcesoriów, które podkreślają charakterystykę motocykla.

#MultistradaV4PikesPeak #RuleAllMountains