- Moc110 KM przy 9250 obr./min
- Max. moment obrotowy92 Nm przy 6500 obr./min
- Masa(na sucho)202 kg
Polityka cookies
Ta strona umieszcza w Twoim urządzeniu różne informacje, w tym tzw. pliki "cookies". Wykorzystujemy je, aby ułatwić korzystanie z serwisu poprzez dostosowanie treści serwisu do preferencji użytkowników oraz ciągłego jego ulepszania. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia Twojej przeglądarki akceptującej pliki "cookies", oznacza wyrażenie zgody na taką praktykę. Więcej o POLITYCE COOKIES przeczytasz TUTAJ.
AkceptujęMotocykl narodził się ze współpracy dwóch prestiżowych marek, których fabryki zlokalizowane są w odległości zaledwie 20 kilometrów od siebie. Inżynierowie inspirowali się najmocniejszym w historii Lamborghini, modelem Sián FKP 37. Ducati wyróżnia się między innymi specjalnym lakierem i wzorem felg jak w supersamochodzie. Silnik o pojemności 1262 centymetrów sześciennych generuje 162 KM i 129 Nm. Produkcja wyjątkowego Diavela została ściśle limitowana.
Andrea Ferraresi, Dyrektor Ducati Design Center, podczas czwartego odcinka serii Ducati World Premiere zaprezentował specjalną wersję Diavela, która podbiła serca entuzjastów motocykli i samochodów, a także zachwyciła kolekcjonerów z całego świata. Inżynierów Ducati i Lamborghini łączą wpólne zamiłowania do najnowszych technologii, designu oraz znakomitych osiągów.
Motocykl inspirowany jest fascynującym modelem Sián FKP 37, czyli najmocniejszym seryjnie produkowanym Lamborghini w historii. Hybrydowy napęd Siána zapewnia łączną moc aż 819 KM, którą generują wspólnie silnik V12 o pojemności 6,5 litra oraz jednostka elektryczna. Odpychając się ze wszystkich kół przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy. Dzięki doskonale dopracowanej aerodynamice prędkość maksymalna wynosi 350 km/h.
Wyjątkowy Diavel to przeniesienie projektu Lamborghini do świata motocykli. Lakier "Gea Green" jest identyczny jak na nadwoziu Siána. Złote, 17-calowe kute felgi nawiązują wzorem do kół supersamochodu. W kolorze „Electrum Gold” jest również rurowa rama kratowa. Typowa dla Ducati czerwień pozostała na zaciskach hamulcowych Brembo, a całości dopełniają elementy wykonane z włókna węglowego. Nawiązaniem do Lamborghini jest też motyw "Y" na siedzisku oraz sześciokątny kształt osłony wydechu.
Sercem Diavela jest dwucylindrowy silnik Testastretta DVT o pojemności 1262 cm3. Rozwija maksymalnie 162 KM przy 9500 obr./min i 129 Nm przy 7500 obr./min. Krzywa momentu obrotowego jest wypłaszczona od niskich obrotów, co zapewnia żywiołową reakcję na odkręcenie manetki. Jednostka współpracuje z sześciobiegową skrzynią. Zaawansowana elektronika zapewnia zarówno wysoką wydajność, jak i maksymalne bezpieczeństwo. Motocykl został też wyposażony w regulowane zawieszenie Öhlins, a także układ hamulcowy Brembo z tarczami o średnicy 320 mm z przodu i 265 mm z tyłu.
Wspólne dzieło Ducati i Lamborghini wyprodukowane będzie w limitowanej liczbie sztuk. Producent samochodów z Sant'Agata Bolognese stworzył zaledwie 63 egzemplarze modelu Sián FKP 37 i uczcił w ten sposób rozpoczęcie działalności w 1963 roku. Ducati zwieloktrotniło tę wartość, a każda z 630 sztuk Diavela otrzyma swój unikalny numer.