- Moc110 KM przy 9250 obr./min
- Max. moment obrotowy92 Nm przy 6500 obr./min
- Masa(na sucho)202 kg
Polityka cookies
Ta strona umieszcza w Twoim urządzeniu różne informacje, w tym tzw. pliki "cookies". Wykorzystujemy je, aby ułatwić korzystanie z serwisu poprzez dostosowanie treści serwisu do preferencji użytkowników oraz ciągłego jego ulepszania. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia Twojej przeglądarki akceptującej pliki "cookies", oznacza wyrażenie zgody na taką praktykę. Więcej o POLITYCE COOKIES przeczytasz TUTAJ.
AkceptujęSpecjalna wersja Panigale V4 Tricolore, która powstanie w numerowanej i limitowanej serii 1000 sztuk, otrzymała między innymi unikalne, asymetryczne malowanie. Po raz pierwszy w motocyklu produkcyjnym, na nowo wyznaczając standardy w klasie, zastosowano ekskluzywne komponenty poprawiające osiągi na torze, takie jak obręcze z włókna węglowego, suche sprzęgło oraz wyścigowy układ hamulcowy.
Barwy Panigale V4 Tricolore interpretują kolorystykę modelu 750 F1 z 1984 roku – motocykla, który czterdzieści lat temu zapoczątkował nowoczesną erę supersportów Ducati. Barwy Tricolore, dedykowane najbardziej prestiżowym wersjom Ducati Superbike, pojawiły się na przestrzeni lat na takich modelach jak pierwsze 851 Desmoquattro z 1988 roku i aktualnie definiują przyszłość motocykli sportowych z Borgo Panigale – celebrują kunszt inżynieryjny Ducati i niezłomnego, włoskiego ducha.
Innowacja, tradycja i pasja łączą się w jednej niezwykłej opowieści. Panigale V4 Tricolore to odnowiona obietnica dostarczenia emocji, celebracji historii i spojrzenia w przyszłość motocykli sportowych. To symbol włoskiego ducha, kunsztu inżynieryjnego i dbałości o detale, które są esencją marki Ducati.
Rok 2024 był dla Ducati pełen sukcesów – trzeci raz z rzędu zdobycie tytułów w MotoGP zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i producentów, zbliżając się do absolutnej dominacji z dziewiętnastoma zwycięstwami z dwudziestu Grand Prix. Do tego dochodzą także triumfy w World Superbike, Supersport i Mistrzostwach Włoch MX1 z modelem 450 MX. Ponadto było również wiele zwycięstw krajowych, w tym we włoskim Superbike i amerykańskim Superbike, co oznacza, że Ducati powróciło na podium w Stanach Zjednoczonych po 30 latach. Wreszcie, co nie mniej ważne, historyczne sukcesy odniósł też zespół Kagayama w japońskich mistrzostwach Superbike.
Ekskluzywny motocykl został zaprezentowany w trakcie tygodnia Art Basel, prestiżowych targach sztuki odbywających się w Miami Beach. W światowej premierze wzięli udział wiceprezes ds. sprzedaży globalnej Francesco Milicia i dyrektor ds. designu Andrea Ferraresi.
Andrea Ferraresi podkreślił: W Miami, a w szczególności na Art Basel, czujemy się jak w domu. Ducati jest jedyną marką motocyklową, która potrafi nie tylko łączyć wyrafinowaną technologię i zmysłowe piękno, ale także wyłamać się z typowych sportowych schematów malowań, tworząc dzieła sztuki i wykorzystując motocykl jako płótno.
Panigale V4 Tricolore, dumnie zaprojektowane przez Drudi Performance i Centro Stile Ducati, bazuje na nowym Panigale V4. Jego białe, czerwone i zielone barwy, zaproponowane po raz pierwszy na motocyklu w wersji asymetrycznej, celebrują kolory włoskiej flagi, łącząc je z czernią i bielą szachownicy, która jest symbolem zwycięstwa.
Barwy, które podkreślają aerodynamiczne powierzchnie motocykla mają za zadanie również zwrócić uwagę na zmianę stylu, która w Panigale V4 2025 oznacza przejście z szóstej do siódmej generacji motocykli Superbike'ów Ducati. Nowy model jest oparty na Panigale V4 z 2025 roku z ulepszoną aerodynamiką, nową konstrukcją podwozia oraz zaawansowanymi rozwiązaniami elektronicznymi, takimi jak Ducati Vehicle Observer (DVO) i Race eCBS.
Po raz pierwszy w historii Ducati wersja Tricolore została wzbogacona o wyposażenie techniczne, które czyni ten motocykl jeszcze bardziej wyjątkowym. Panigale V4 Tricolore posiada pięcioramienne felgi z włókna węglowego, które zmniejszają masę o 0,95 kg w porównaniu z kutymi obręczami z modelu Panigale V4 S, obniżając moment bezwładności o 12% z przodu i 19% z tyłu. Dzięki nim motocykl jest jeszcze zwinniejszy podczas zmiany kierunku.
Nowe Panigale V4 Tricolore jest pierwszym motocyklem produkcyjnym na świecie wyposażonym w przedni układ hamulcowy Front Brake Pro, składający się z dwóch tarcz Brembo T-Drive o średnicy 338,5 mm i grubości 6,2 mm, które zwiększają siłę hamowania i spójność osiągów. Tarcze te zostały przetestowane przez zawodników Ducati w Race of Champions 2024, wywodzą się z tarcz wyścigowych montowanych w motocyklach startujących w Mistrzostwach Świata Superbike i współpracują z zaciskami HypureTM. Dodatkowo przednia pompa hamulcowa to MCS 19.21 ze zdalną regulacją położenia dźwigni hamulca, tak jak w MotoGP i Superbike.
Specjalne wyposażenie Tricolore uzupełnia suche sprzęgło, regulowane podnóżki z litego aluminium i moduł GPS. W standardzie znajdą się również elementy dedykowane do użytku na torze, jak wyścigowy korek zbiornika paliwa z aluminium, otwartą osłonę sprzęgła z włókna węglowego i zestawu do demontażu uchwytu tablicy rejestracyjnej. Doświadczenie z jazdy tym kolekcjonerskim motocyklem będzie jeszcze bardziej wyjątkowe dzięki siedzeniu z Alcantary, wyścigowej szybie wykonanej z plexiglasu i dedykowanej animacji na ekranie.
Każdy egzemplarz Panigale V4 Tricolore, podobnie jak wszystkie kolekcjonerskie Ducati, jest wyjątkowy dzięki kierownicy wykonanej z obrabianego maszynowo aluminium, na której znajduje się nazwa modelu i numer egzemplarza. Do Panigale V4 Tricolore dołączony jest również certyfikat autentyczności i dedykowany pokrowiec na motocykl, które są dostarczane w specjalnym, spersonalizowanym pudełku dopasowanym do malowania. Unikalny numer egzemplarza jest również widoczny na kluczyku. Wyjątkowość tego modelu może zostać dodatkowo wzmocniona poprzez limitowany kask oraz kurtkę lub kombinezon, które odzwierciedlają kolorystykę motocykla.
#Ducati #PanigaleV4Tricolore #WonderEngineered