XDiavel S

Cena:

Od 96 900 zł

Dane techniczne

Silnik Testastretta DVT (Desmodromic Variable Timing) DS, 2-cylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 1262 cm3
Moc 112 kW (152 KM) przy 9500 obr/min
Skrzynia biegów 6- biegowa
Rama Stalowa, rurowa, kratownicowa
Masa 220 kg

Długi, niski, mocny, z nowoczesnymi liniami i zaawansowanymi technologicznie komponentami. I przede wszystkim seksowny! Taki właśnie był XDiavel S już na pierwszych szkicach w biurze projektowym Ducati. Z jednej strony motocykl zrodził się z myślą o świecie cruiserów, a z drugiej otrzymał pełne DNA włoskiej marki. To maszyna, która przenosi koncepcję cruisera w przyszłość - prawdziwy "Technocruiser".

XDiavel S ma wyjątkową sylwetkę. Przyciąga wzrok, zachwyca proporcjami, przyciąga szczegółami i eksponuje piękno silnika. Jednostka napędowa, jako gwiazda show, została bardzo starannie zaprojektowana pod względem wizualnym. Nadrzędnym celem było podkreślenie kształtu litery "L", tworzonej przez układ cylindrów, czyli znaku rozpoznawczego każdego Ducati. Rezultatem jest futurystyczna egzaltacja mechaniki i technologii, nie tylko jako elementów funkcjonalnych skoncentrowanych na wydajności, ale także jako czystego piękna.

XDiavel S został skrupulatnie zaprojektowany element po elemencie. Rama, krótka i nowoczesna, to doskonale rozpoznawalna klasyczna konstrukcja kratownicowa. Stalowy zbiornik w kształcie łzy przywodzi na myśl świat cruiserów, ale znajdziemy tu ślady DNA legendarnych modeli Monster i Diavel. Reflektor to ultranowoczesna interpretacja klasycznego oświetlenia Ducati.

Pozycja kierowcy mówi wszystko, co musisz wiedzieć o motocyklu. Właśnie dlatego, kiedy projektanci i inżynierowie rozpoczęli pracę nad XDiavelem S, zrobili to z jednym wyraźnym celem: komfortową jazdą godną prawdziwego cruisera. Kanapa musiała być niska, a podnóżki wysunięte do przodu. Pozycja musiała być w pełni regulowana, tak aby motocykl mógł dopasować się do kierowców o różnej budowie, tak jak szyty na miarę garnitur dopasowuje się do ciała. Dlatego podnóżki XDiavela S można ustawić w trzech różnych pozycjach (+/- 22,5 mm w stosunku do ustawienia standardowego). 

Co więcej, projektanci dokładnie przemyśleli mocowanie kierownicy oraz układ kabli i przełączników, aby umożliwić szybką wymianę na kierownicę bardziej wysuniętą (+ 25 mm) lub cofniętą o 25 mm. Jeśli chodzi o siedzisko, oprócz standardowego na wysokości 755 mm, katalog Ducati Performance oferuje wyższe (+ 20 mm) i niższe (- 10 mm), do których dochodzą dodatkowe opcje wykończenia.
 

Dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta DVT 1262 jest całkowicie nową, homologowaną wg normy Euro 4 jednostką, wyposażoną w układ zmiennych faz rozrządu DVT (Desmodromic Variable Timing). Po raz pierwszy wprowadzono ją w Multistradzie 1200, została jednak ponownie przemyślana i ponownie skalibrowana, aby uzyskać wysoki moment obrotowy nawet przy niskich obrotach, zapewniając płynne dostarczanie mocy od niskiej do maksymalnej prędkości obrotowej. Ducati Testastretta DVT 1262 dysponuje mocą maksymalną 156 KM przy 9500 obr./min oraz maksymalnym momentem obrotowym 129 Nm przy 5000 obr/min.

Silnik Testastretta DVT 1262 korzysta z dwóch świec na cylinder i wykorzystuje system, który wprowadza świeże powietrze do kanału wydechowego w celu całkowitego utlenienia niespalonych węglowodorów i zmniejszenia poziomu zanieczyszczeń, bez wpływu na osiągi silnika. Wydech XDiavela S to system 2-w-1 z korpusem komorowym i dwoma tłumikami końcowymi. Większa część układu jest dyskretnie umieszczona przed tylnym kołem, nie psując linii motocykla.

Inżynierowie Ducati ściśle współpracowali z projektantami w Style Centre, aby zmienić położenie pompy wody. We wszystkich chłodzonych cieczą silnikach Ducati element ten jest umieszczony na pokrywie alternatora po lewej stronie silnika. To rozwiązanie wymusza złożone trasy orurowania, które obejmują znaczną część cylindrów. W przypadku XDiavela S silnik zaprojektowano jako główną cechę charakterystyczną pojazdu i dlatego pompa wody została umieszczona pomiędzy dwoma cylindrami. Inżynierowie i projektanci starali się, aby silnik był jak najbardziej estetycznie czysty - stanowi on centralny element stylistyczny motocykla.

Ciągłe inwestycje w jakość, zapewnioną przez odpowiedni projekt, zaawansowane materiały i najnowocześniejszą technologię, pozwalają firmie Ducati zapewnić bardzo konkurencyjne interwały serwisowe. Częstotliwość okresowych przeglądów olejowych została wydłużona do 15 000 km (lub jednego roku), a regulacji czasu zaworów do aż 30 000 km. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu specjalnych materiałów do gniazd zaworów, poprawiając wydajność spalania i utrzymując stałą temperaturę pracy silnika DVT Testastretta. Co więcej, innowacyjny system DVT w żaden sposób nie komplikuje procedury regulacji rozrządu.
 

XDiavel S ma stalową, rurową ramę kratownicową, która wykorzystuje silnik jako konstrukcyjny element podwozia. Jest ona przymocowany do bloku silnika na dwóch głowicach cylindrów, podobnie jak odlewana aluminiowa rama pomocnicza. Do silnika przymocowane są również dwie kute płyty aluminiowe, które obejmują jednostronny wahacz o podwójnej konstrukcji. Dolna część wahacza jest odlewana, natomiast górna sekcja to kratownica z częścią mieszczącą pas napędowy. Chociaż XDiavel S ma rozstaw osi wynoszący aż 1615 mm, to jego sportowa geometria podwozia i możliwość osiągania kątów przechyłu nawet do 40 ° na trasach mieszanych zapewniają czystą wydajność Ducati.

W modelu XDiavel S zamontowano w pełni regulowany widelec Marzocchi o średnicy rur 50 mm, z czarnymi anodyzowanymi rękawami. Regulacja siły tłumienia i wstępnego napięcia sprężyny znajdują się na lewej komorze widelca, natomiast regulacja odbicia znajduje się po stronie prawej. Z tyłu pracuje centralny amortyzator Sachs, również regulowany, z oddzielnym zbiorniczkiem czynnika tłumiącego. Doskonałą wydajność układu hamulcowego zapewniają przednie podwójne tarcze o średnicy 320 mm z radialnie montowanymi zaciskami Brembo M50. Z tyłu zamontowana jest tarcza o średnicy 265 mm i 2-tłoczkowy zacisk, również wykonany przez Brembo.

W modelu XDiavel S zastosowano odlewane, 12-ramienne koła, wykańczane maszynowo, w rozmiarach 3,5 "x 17 oraz 8" x 17 ". Motocykl wyposażony jest w opony Pirelli Diablo Rosso III - z przodu w rozmiarze 120/70 ZR17, a z tyłu 240/45 ZR17. Aby zapewnić większą przyczepność podczas pokonywania zakrętów, a jednocześnie zapewniać doskonały przebieg, imponująca tylna opona jest wyposażona zarówno w technologię podwójnej mieszanki, jak i EPT (Enhanced Patch Technology), aby zmaksymalizować powierzchnię styku z asfaltem pod dowolnym kątem nachylenia. Konstrukcja bieżnika i starannie dobrane mieszanki zapewniają wyjątkową wydajność niezależnie od warunków drogowych, a szczególnie dobrze radzą sobie na mokrej nawierzchni.
 

Wyrafinowana elektronika, zastosowana w modelu XDiavel S, gwarantuje zarówno niezwykłą wydajność, jak i maksymalne bezpieczeństwo. 6-osiowa jednostka pomiaru bezwładności Bosch (IMD 6D) błyskawicznie wykrywa prędkość, przyspieszenie i kąty nachylenia pojazdu, co ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania wielu urządzeń sterujących poszczególnymi systemami. 

Pakiet elektroniki XDiavela S obejmuje Bosch Cornering ABS EVO (Abs działający w zakrętach), kontrolę trakcji Ducati Traction Control (DTC) EVO, kontrolę unoszenia przedniego koła Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, asystenta startu Ducati Power Launch (DPL) EVO, tempomat oraz system bezkluczykowy Hands Free. 

Dostępne trzy tryby jazdy (Sport, Touring i Urban) nadają motocyklowi trzy odrębne osobowości. Każdy z nich oferuje inny sposób i poziom dostarczania mocy, wpływa na kontrolę trakcji oraz na ustawienia Ducati Wheelie Control i ABS. Ponadto poziomy interwencji w każdym z elektronicznych systemów sterowania są regulowane.

Światła XDiavela S są wynikiem skrupulatnego projektu. Zarówno przednie, jak i tylne pełne diody LED zostały zaprojektowane w celu zmaksymalizowania wydajności oświetlenia. Reflektor automatycznie przełącza się z konfiguracji dziennej na nocną dzięki czujnikowi zamontowanemu na desce rozdzielczej. Ta funkcja może, w razie potrzeby, zostać dezaktywowana i uruchamiana ręcznie. 

Deska rozdzielcza XDiavela S składa się z ekranu TFT oraz oddzielnych modułów kontrolek ostrzegawczych, umieszczonych odpowiednio poniżej i nad kierownicą. Ekran ma cztery różne tryby wyświetlania. Nowością w Ducati jest tryb domyślny, zapewniający minimalny poziom informacji, prezentowanych w bardzo czytelny sposób. Pozostałe trzy to klasyczne tryby wyświetlania Track, Full i City, związane z trybem jazdy. XDiavel S ma dedykowane zestawy przycisków na kierownicy z czerwonym podświetleniem. Tempomat posiada oddzielne klawisze do aktywacji i regulacji ustawień prędkości. 

XDiavel S posiada również w standardzie system multimedialny Ducati (DMS). Smartfon podłączony do deski rozdzielczej za pomocą Bluetooth pozwala kierowcy widzieć i obsługiwać przychodzące połączenia / wiadomości tekstowe na ekranie oraz wyświetlać informacje o słuchanej muzyce.

XDiavel S jest również kompatybilny z aplikacją Ducati Link. Pozwala ona kierowcy ustawić "tryb podróży" (połączenie trybu obciążenia i trybu jazdy) i spersonalizować parametry każdego indywidualnego trybu jazdy (ABS, kontrola trakcji itp.) w łatwy sposób za pomocą smartfona. Ta wszechstronna aplikacja zapewnia również wyczerpujące informacje na temat terminów przeglądów, instrukcję użytkownika i lokalizator salonów Ducati. Co więcej, aplikacja Ducati Link pozwala użytkownikom rejestrować parametry jazdy i przejechane trasy, dzięki czemu mogą dzielić się swoimi nowymi doświadczeniami ze światową społecznością Ducatisti, która już korzysta z aplikacji.

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.