XDiavel Dark

Cena:

od 95 900 PLN

Rozstaw Kół1615 mm

Dane techniczne

Silnik Testastretta DVT 1262, V2 - 90°, 4 zawory na cylinder, Desmodronic Variable Timing, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 1262 cm3
Moc maksymalna 160 KM przy 9500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 5000 obr./min
Rama Stalowa, rurowa, kratownicowa
Zawieszenie z przodu W pełni regulowany widelec o średnicy 50 mm

XDiavel ma cechy typowe dla cruisera. Jest długi, niski i masywny. Seksowne linie naszkicowane w biurze projektowym Ducati zdradzają DNA włoskiej marki. Sylwetka przyciąga wzrok, zachwyca proporcjami i detalami, a przede wszystkim eksponuje piękno silnika. Jednostka napędowa została bardzo starannie zaprojektowana pod względem wizualnym. Nadrzędnym celem było podkreślenie kształtu litery "L", tworzonej przez układ cylindrów.

Projektanci starannie przemyśleli każdy element motocykla, by stanowił harmonijną całość. Uwagę zwraca między innymi kratownicowa konstrukcja, stalowy zbiornik w kształcie łzy i reflektor LED, który jest nowoczesną interpretacją klasycznego oświetlenia Ducati.

Matowa czerń XDiavela w wersji Dark podkreśla piękno kształtów sportowego cruisera. Ducati łączy ponad dwudziestoletnia więź z matowym, czarnym lakierem. Po raz pierwszy polakierowano tak model Monster 600 Dark z 1998 roku. W przypadku XDiavel Dark czerń występuje też na elementach mechanicznych i wykończeniach, podkreślając jego brutalną naturę.

XDiavel od pierwszego pokonanego zakrętu nie pozostawia żadnych wątpliwości, że jest to Ducati. Łatwość pochylania się w zakręcie, zaawansowana elektronika czuwająca nad bezpieczeństwem i świetne osiągi gwarantują niezapomniane wrażenia z jazdy. Jednocześnie szeroka kierownica, niskie siedzisko i wysunięte do przodu podnóżki zapewniają odprężającą pozycję przy dowolnej prędkości, godną prawdziwego criusera. Jak szyty na miarę garnitur dopasowuje się do ciała właściciela, tak XDiavel potrafi zapewnić komfort motocyklistom o różnej budowie. Podnóżki można ustawić w trzech różnych pozycjach.

Na przyjmeność z jazdy olbrzymi wpływ ma zaawansowane zawieszenie i skuteczne hamulce. W modelu XDiavel zamontowano w pełni regulowany widelec o średnicy rur 50 mm. Regulacja siły tłumienia i wstępnego napięcia sprężyny znajdują się na lewej komorze widelca, natomiast regulacja odbicia znajduje się po stronie prawej. Z tyłu pracuje centralny amortyzator Sachs, również regulowany, z oddzielnym zbiorniczkiem czynnika tłumiącego. Doskonałą wydajność układu hamulcowego zapewniają przednie podwójne tarcze o średnicy 320 mm z radialnie montowanymi zaciskami Brembo M4.32. Z tyłu zamontowana jest tarcza o średnicy 265 mm i 2-tłoczkowy zacisk Brembo.

Motocykl wyposażony jest w opony Pirelli Diablo Rosso III - z przodu w rozmiarze 120/70 ZR17, a z tyłu 240/45 ZR17. Aby zapewnić większą przyczepność podczas pokonywania zakrętów, a jednocześnie zapewniać doskonały przebieg, imponująca tylna opona jest wyposażona zarówno w technologię podwójnej mieszanki, jak i EPT (Enhanced Patch Technology), aby zmaksymalizować powierzchnię styku z asfaltem pod dowolnym kątem nachylenia. Konstrukcja bieżnika i starannie dobrane mieszanki zapewniają wyjątkową wydajność niezależnie od warunków drogowych, a szczególnie dobrze radzą sobie na mokrej nawierzchni.

Dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta DVT 1262, wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu DVT (Desmodromic Variable Timing), spełnia wymogi normy Euro 5. Dysponuje mocą 160 KM przy 9500 obr./min oraz maksymalnym momentem obrotowym 127 Nm przy 5000 obr/min. Jednostka korzysta z dwóch świec na cylinder i wykorzystuje system, który wprowadza świeże powietrze do kanału wydechowego w celu całkowitego utlenienia niespalonych węglowodorów i zmniejszenia poziomu zanieczyszczeń. Wydech XDiavela to system 2-w-1 z korpusem komorowym i dwoma tłumikami końcowymi. Większa część układu jest dyskretnie umieszczona przed tylnym kołem, nie psując linii motocykla.

Ciągłe inwestycje w jakość, zaawansowane materiały i najnowocześniejsza technologia, pozwalają firmie Ducati zapewnić bardzo konkurencyjne interwały serwisowe. Częstotliwość okresowych przeglądów olejowych została wydłużona do 15 000 km (lub jednego roku), a regulacji czasu zaworów do aż 30 000 km. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu specjalnych materiałów do gniazd zaworów, poprawiając wydajność spalania i utrzymując stałą temperaturę pracy silnika DVT Testastretta. Co więcej, innowacyjny system DVT w żaden sposób nie komplikuje procedury regulacji rozrządu.

Wyrafinowana elektronika, zastosowana w modelu XDiavel, gwarantuje zarówno niezwykłą wydajność, jak i maksymalne bezpieczeństwo. 6-osiowa jednostka pomiaru bezwładności Bosch błyskawicznie wykrywa prędkość, przyspieszenie i kąty nachylenia pojazdu, co ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania wielu urządzeń sterujących poszczególnymi systemami. 

Pakiet elektroniki XDiavela obejmuje Cornering ABS (działający w zakrętach), kontrolę trakcji Ducati Traction Control (DTC), kontrolę unoszenia przedniego koła Ducati Wheelie Control (DWC), asystenta startu Ducati Power Launch (DPL), tempomat oraz system bezkluczykowy Hands Free.

Dostępne trzy tryby jazdy (Sport, Touring i Urban) nadają motocyklowi trzy odrębne osobowości. Każdy z nich oferuje inny sposób i poziom dostarczania mocy, wpływa na kontrolę trakcji oraz na ustawienia Ducati Wheelie Control i ABS. Ponadto poziomy interwencji w każdym z elektronicznych systemów sterowania są regulowane.

Deska rozdzielcza XDiavela składa się z ekranu TFT oraz oddzielnych modułów kontrolek ostrzegawczych, umieszczonych odpowiednio poniżej i nad kierownicą. Ekran ma cztery różne tryby wyświetlania. Nowością w Ducati jest tryb domyślny, zapewniający minimalny poziom informacji, prezentowanych w bardzo czytelny sposób. Pozostałe trzy to klasyczne tryby wyświetlania Track, Full i City, związane z trybem jazdy. XDiavel ma dedykowane zestawy przycisków na kierownicy z czerwonym podświetleniem. Tempomat posiada oddzielne klawisze do aktywacji i regulacji ustawień prędkości. 

XDiavel jest również kompatybilny z aplikacją Ducati Link. Pozwala ona kierowcy ustawić "tryb podróży" (połączenie trybu obciążenia i trybu jazdy) i spersonalizować parametry każdego indywidualnego trybu jazdy (ABS, kontrola trakcji itp.) w łatwy sposób za pomocą smartfona. Ta wszechstronna aplikacja zapewnia również wyczerpujące informacje na temat terminów przeglądów, instrukcję użytkownika i lokalizator salonów Ducati. Co więcej, aplikacja Ducati Link pozwala użytkownikom rejestrować parametry jazdy i przejechane trasy, dzięki czemu mogą dzielić się swoimi nowymi doświadczeniami ze światową społecznością Ducatisti, która już korzysta z aplikacji.

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.

Umów się na jazdę próbną, lub zapytaj o ofertę