Motocykle używane

Statystyki Ducati przed Grand Prix Malezji

To przedostatnia runda Motocyklowych Mistrzostw Świata w tym sezonie. 

Choć znamy już mistrza, to rozgrywka między innymi zawodnikami wciąż trwa.  ​Zapraszamy do zapoznania się z ciekawostkami dotyczącymi Ducati Corse i toru Sepang. 


 
Ducati w Malezji:  
  • Podczas ubiegłorocznej rundy w Malezji, obaj zawodnicy Ducati Corse: Andrea Dovizioso i Jorge Lorenzo, stanęli na podium, zajmując kolejno: pierwsze i drugie miejsce.  

     
  • Zawodnicy Ducati dwukrotnie zdobyli podwójne podium w Sepang. Po raz pierwszy było to w 2005 roku, kiedy nagrody odbierali Loris Capirossi (1. miejsce) i Carlos Checa (3. miejsce).  

     
  • Andrea Dovizioso wygrał dwa ostatnie Grand Prix Malezji. Zwycięstwo w 2016 roku było jego pierwszym zwycięstwem w barwach Ducati. Od tamtego momentu zawodnik stawał na najwyższym miejscu podium 10 razy.  

     
  • Tor Sepang jest jedynym obiektem, na którym Andrea Dovizioso wygrał więcej niż raz, od momentu kiedy zaczął startować w klasie MotoGP.  

     
  • W 2016 roku Andrea Dovizioso zdobył pole position w kwalifikacjach, zajął pierwsze miejsce w wyścigu, a także uzyskał najszybszy czas okrążenia.  

     
  • Zawodnicy Ducati zwyciężali pięć razy na Sepang: Andrea Dovizioso w 2016 i 2017 roku, Casey Stoner w 2007 i 2009 roku oraz Loris Capirossi w 2005 roku.   

     
  • Jorge Lorenzo na torze Sepang przypieczętował dwa z pięciu jego tytułów mistrza świata. Po raz pierwszy w 2007 roku w klasie 250 ccm, a po raz drugi w 2010 roku w klasie MotoGP.  

Ciekawostki dotyczące toru Sepang:  
  • To już 20. runda Motocykl Mistrzostw Świata, która odbywa się na Sepang. Pierwsza miała miejsce w 1999 roku.
      

  • 339,6 km/h jest największą prędkością uzyskaną na torze Sepang przez motocykl klasy MotoGP.   

     
  • Sepang jest pierwszym zrealizowanym projektem toru autorstwa Hermanna Tilke – architekta, którzy zaprojektował najsławniejsze tory świata m.in. Circuit of the Americas, Ciudad del Motor de Aragon, Valencia Street Circuit.  

     
  • Sepang posiada drugą najdłuższą nitkę spośród obiektów w klasie MotoGP (5543 m). Najdłuższą nitkę posiada tor Silverstone.  

     
  • Sepang jest jednym z najbardziej wymagających obiektów (po Montemelo i Motegi), jeśli chodzi o hamowanie. Zawodnicy używają hamulców średnio przez 37 sekund na okrążenie, co daje ok. 30% czasu całego wyścigu.  

     
  • Hamowanie do zakrętu nr 1 jest najmocniejszym na całym obiekcie. Zawodnicy hamują tam z prędkości ok. 331 km/h do ok. 67 km/h. To daje długość hamowania 289 metrów i czas 6 sekund.  

     
  • Zakręt szósty jest najwolniejszym miejscem na Sepang. Średnia prędkość zawodników w tym miejscu wynosi 60 km/h.   

     
  • W 2012 roku wyścig klasy królewskiej został przerwany ze względu na dużą ilość wody, będącą następstwem długich opadów deszczu.  


Do góry