Motocykle używane

Doskonały towarzysz podróży: Ducati Multistrada 1260 Enduro

Debiutuje Multistrada 1260 Enduro! 
Zaprezentowany w 2016 roku model Multistrada 1200 Enduro był pierwszym motocyklem w ofercie marki dedykowanym głównie tym, którzy tak samo jak środowisko on-road, równie chętnie wybierają także off-road. Po rynkowym sukcesie tego modelu, w rodzinie motocykli turystycznych Ducati pojawia się Multistrada 1260 Enduro. Jeszcze lepsza, jeszcze mocniejsza, jeszcze bardziej przyjazna użytkownikowi.  

Zwiększona pojemność i poprawione osiągi, nowoczesne rozwiązania w systemach elektronicznych i zawieszeniu, sprawiają, że nowa Multistrada 1260 wyróżnia się na tle konkurencji, również ze względu na nowe malowania. 
 
Więcej, mocniej, lepiej! 
Sercem motocykla jest silnik Testastretta DVT ze zmiennymi fazami rozrządu oraz pojemnością 1262 ccm. Jednostka generuje 158 KM mocy oraz 127 Nm momentu obrotowego. Te wartości niewiele się  zmieniły w porównaniu do poprzedniej pojemności 1198 ccm, jednak nowy silnik oferuje zupełnie inną charakterystykę w zakresie najczęściej używanych obrotów. Ta zmiana odpowiada na preferencje dotychczasowych użytkowników modelu Multistrada Enduro, a dane zostały zebrane dzięki aplikacji dedykowanej do tego modelu. 
 
Okazało się, że bardzo popularnym zakresem obrotowym silnika to wartości  poniżej 3500 obr./ min, a referencyjny poziom, w porównaniu do jednostki 1198 ccm to 5500 obr./min. Dlatego w odpowiedzi na sprawdzone potrzeby klientów, nowa Multistrada Enduro oferuje 85% maksymalnego momentu obrotowego, poniżej zakresu 3500 obr./min, a w porównaniu do poprzednika, 17-procentowy wzrost maks. momentu obrotowego, w zakresie 5500 obr./min. Ducati podkreśla również, że silnik nowego motocykla Multistrada 1260 Enduro posiada najwyższy moment obrotowy  przy 4000 obr./min spośród wszystkich konkurencyjnych modeli innych marek.

Dostępną moc kierowca może wykorzystywać za pośrednictwem czterech różnych trybów jazdy: Sport, Touring, Urban oraz Enduro. W każdym z nich moc silnika sterowana jest za pomocą jednego przycisku, a kierowca może zmieniać tryby podczas jazdy. 
 
Tryb Sport - dostępna moc: 158 KM. Oferuje szybką reakcję na gaz oraz obniżoną czułość systemów bezpieczeństwa. Odpowiedni do jazdy „solo” bez bagażu.
 
Tryb Touring - dostępna moc 158 KM. Zapewnia płynną reakcję na manetkę gazu oraz zwiększoną czułość systemów bezpieczeństwa. Rekomendowany podczas turystycznych wyjazdów w dodatkowym obciążeniem w postaci bagażu. 
 
Tryb Urban – dostępna moc: 100 KM. Kierowca może spodziewać się płynnego przekazywania mocy, wysokiej czułości systemów bezpieczeństwa, miękkiego trybu zawieszenia. Ten tryb nazywany jest również trybem „deszczowym”, zalecany również do używania podczas jazdy z pasażerem. 
 
Tryb Enduro – dostępna moc: 100 KM. Oferuje pełną gotowość wszystkich systemów dedykowanych do jazdy terenowej. Świetny również podczas jazdy z pasażerem lub z pasażerem i bagażem. 
 
Zaprojektowany na miarę potrzeb 
Szprychowe koła o średnicy 19” z przodu i 17” z tyłu, półaktywne elektroniczne zawieszenie Sachs (ze skokiem kół o wartości 185 mm), 30-litrowy zbiornik paliwa, zapewniają wyjątkowe właściwości terenowe. Ponadto siedzenie, kierownica, jak również środek ciężkości modelu Multistrada 1260 Enduro znajdują się niżej niż u jego poprzednika, dzięki czemu motocyklista może komfortowo podróżować w każdych warunkach.

W zakresie elektroniki Multistrada 1260 Enduro dysponuje najbogatszym pakietem w całym segmencie. Jednostką nadrzędną wobec wszystkich systemów jest IMU (Inertial Measurement Unit), która analizuje wszystkie zachowania motocykla zbierając dane z umieszczonych w nim czujników - od kąta pochylenia zaczynając, a na przeciążeniach kończąc. 
 
Tym samym odpowiada również za właściwe działanie systemów, jak Ducati Traction Control (kontrolę trakcji) Bosch Cornering ABS (zapewniający bezpieczne hamowanie w zakręcie), Cornering Light (doświetlanie drogi w zakrętach) oraz Ducati Wheelie Control (system ograniczający podnoszenie się przedniego koła w trakcie dynamicznego startu, jak również umożliwiający ustawienie poziomu, pozwalającego na kontrolę maksymalnego unoszenia się koła). Zarówno kontrola trakcji, jak i Ducati Wheelie Control, można skonfigurować na 8 różnych poziomach lub całkowicie je wyłączyć. Na pokładzie motocykla znajduje się także system Vehicle Hold Control, ułatwiający ruszanie pod górę, zwłaszcza z bagażem. Z kolei Ducati Skyhook Suspension na bieżąco, podczas jazdy, konfiguruje ustawienia zawieszenia pojazdu, dzięki czemu pokonywanie nierówności staje się jeszcze bardziej komfortowe.  
 
Wszystkie dane dotyczące systemów i motocykla dostępne są na 5-calowym, kolorowym wyświetlaczu, którego obsługa jest bezproblemowa nawet w bardzo słoneczne dni, a dzięki intuicyjnemu menu ustawienie kluczowych parametrów zajmuje krótką chwilę.  

Motocykl będzie dostępny w dwóch malowaniach: czerwonym z czarną ramą (Ducati Red) oraz piaskowym z czarną ramą (Sand). 
 
Dla modelu Multistrada 1260 Enduro producent przewidział wydłużone okresy serwisowe: wymianę oleju co 15 000 km, a przeglądy gwarancyjne co 30 000 km.  
Do góry