Supersport S

Rozstaw Kół1478 mm

Dane techniczne

Silnik Testastretta 11°, 2-cylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 937 cm3
Moc 81 kW (110 KM) przy 9000 obr./min
Skrzynia biegów 6-biegowa
Rama Stalowa, rurowa, kratownicowa
Masa 183 kg

Ducati Design Center opracowało dynamiczną, dopracowaną, wizualnie kompaktową, lekką maszynę, mocno nawiązującą do superbike’a Panigale. Świadczy o tym zwłaszcza wizerunek przodu motocykla, z dyskretnie umieszczonymi reflektorami i diodowymi światłami do jazdy dziennej.

Nisko osadzone, opływowe i agresywnie wystylizowane owiewki czołowe modelu naturalnie łączą się ze stalową konstrukcją zbiornika paliwa i starannie zaprojektowanym kokpitem, w którym mieści się tablica przyrządów LCD. Sportowa szyba z pleksiglasu o dwóch różnych wysokościach zapewnia skuteczną ochronę przed przepływem powietrza.

Widziane z boku linie, proporcje i objętości poszczególnych komponentów są typowe dla motocykli sportowych Ducati, a opływowy ogon i rzeźba zbiornika paliwa odgrywają tu kluczową rolę. Dolna część owiewki jest odcięta, tak aby odsłonić kolektor wydechowy i część bloku silnika, elementy wyjątkowo przyjemne dla oka każdego fana sportowych motocykli Ducati. Kompaktowym, sportowy układ wydechowy pozostawia doskonale widoczną obręcz tylnego koła z ramionami  w kształcie litery Y i zapewnia wystarczającą ilość miejsca na akcesoryjne sakwy boczne.

Najwyższa dbałość o ergonomię, ochronę aerodynamiczną i swobodę ruchów kierowcy zapewniła komfort, wszechstronność i oszałamiająco dobre prowadzenie. Siedzisko znajduje się zaledwie 810 mm nad ziemią, dzięki czemu stopy kierowcy mogą być mocno osadzone na podłożu. Wysokość kierownicy nie powoduje nadmiernego obciążenia nadgarstków, a ustawienie podnóżków zapobiega zmęczeniu kolan przy jednoczesnej maksymalizacji kontroli. Szybę z pleksiglasu można ustawić w dwóch różnych pozycjach w zakresie 50 mm, zapewniając odpowiednią ochronę przed wiatrem, nawet przy prędkościach autostradowych. Jeszcze lepszą ochronę można uzyskać montując turystyczną szybę akcesoryjną. 

Komfortowo rozstawione podnóżki dla kierowcy i pasażera oraz zwarty boczny tłumik zapewniają maksymalną swobodę ruchów. Korzyści z pozycji do jazdy są wyraźne zarówno podczas codziennych dojazdów, jak i średnio długich podróży oraz w jeździe sportowej. Część kanapy przeznaczona dla pasażera jest umieszczona w odpowiedniej odległości od podnóżków i ma wygodną wyściółkę. Poziom komfortu na długich dystansach może być dodatkowo zwiększony dzięki wybraniu siedzenia z dodatkowym obiciem z grubego katalogu akcesoriów. Znajdują się tam również zewnętrzne uchwyty dla pasażera, które zapewniają bardziej ergonomiczny chwyt w porównaniu ze standardowymi pod kanapą.

Ducati Supersport S dostępne jest w dwóch wersjach malowania: Star White Silk z czerwoną ramą i czerwonymi obręczami kół oraz klasycznej Ducati Red z czerwoną ramą i czarnymi kołami.
 

SuperSport S napędzany jest specjalnie przystosowaną wersją znanego i cenionego dwucylindrowego silnika Ducati Testastretta 11 °, o pojemności 937 cm3. Jest on zgodny z normą Euro 4, posiada cztery zawory na cylinder, chłodzenie cieczą oraz współczynnik kompresji 12,6:1. Moc silnika wynosi 113 KM przy 9000 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 96,7 Nm przy 6500 obr/min.

W modelu SuperSport S silnik Testastretta 11 ° jest wyposażony w skrzynię korbową i głowice cylindrów, które zostały przeprojektowane w celu uczynienia z jednostki napędowej konstrukcyjną, obciążoną część ramy. Dalsze modyfikacje obejmują zmianę trasy cieczy chłodzącej przez głowice i specjalnie zaprojektowaną pokrywę alternatora, aby umożliwić instalację czujnika zapiętego biegu. Duże korpusy przepustnicy o średnicy 53 mm - elektronicznie kontrolowanej przez układ Ride by Wire - pozwalają silnikowi na efektywne pobieranie mieszanki paliwowo-powietrznej. Serwisowanie tej jednostki jest tak bezproblemowe, jak to tylko możliwe: dwucylindrowy silnik ma interwał serwisowy wynoszący 15 000 km lub 12 miesięcy, z przeglądem luzów zaworowych co 30 000 km.

Moc silnika przekazywana jest za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni biegów ze specjalnym czujnikiem, zaprojektowanym w celu umożliwienia wyposażenia gamy SuperSport w najnowocześniejszy quickshifter Ducati Quick Shift (DQS). W wersji S jest on montowany w standardzie. Skrzynia współpracuje ze sprzęgłem poślizgowym w kąpieli olejowej, ułatwiającym szybką redukcję w warunkach jazdy sportowej.  

Na drodze Testastretta 11 ° gwarantuje odpowiednią moc w całym zakresie obrotów, przyspieszenie od samego dołu, rzadszą zmianę biegów i niezrównaną przyjemność z jazdy. Nawet niedoświadczeni kierowcy mogą w pełni korzystać z 113-konnego motocykla, ponieważ silnik daje poczucie pewności, co do całkowitej kontroli nad pojazdem. Ok. 80% maksymalnego momentu obrotowego dostępne jest już przy 3000 obr/min. Przy 9000 obr/min silnik osiąga maksymalną moc i utrzymuje aż 90% momentu.
 

Ducati Supersport S zbudowany jest na stalowej ramie kratownicowej, która wykorzystuje silnik jako obciążony element konstrukcyjny, z którym łączy się w punktach na obu głowicach cylindrów. Rama pomocnicza połączona jest z tylnym cylindrem. Ta konfiguracja zapewnia bardzo zwartą, lekką konstrukcję o dużej sztywności skrętnej, idealną do wydobycia doskonałej dynamiki modelu SuperSport. Co więcej, ta konfiguracja nośna z ramą i silnikiem pomaga utrzymać masę pojazdu na poziomie 210 kg.

W połączeniu ze sportową geometrią układu kierowniczego i rozstawem osi wynoszącym 1478 mm, zapewnia lekkie i precyzyjne prowadzenie oraz najwyższą wydajność, maksymalizując stabilność na zakrętach i przy dużej prędkości. Cechy zostały podkreślone poprzez wybór tylnej opony: rozmiar 180/55 robi imponującą robotę łącząc doskonałe prowadzenie ze zoptymalizowaną powierzchnią styku. 

Kolejnym źródłem stylu Supersport S jest elegancko zaprojektowana, kuta kierownica z aluminium, zamontowana na półce widelca. Podnóżki również wykonano z aluminium, a ich wzór maksymalizuje przyczepność obuwia. Można je również zastąpić podnóżkami wyłożonymi gumą, bardziej odpowiednimi do jazdy miejskiej. Sety pasażera są bezpośrednio połączone z tylną ramą pomocniczą i można je łatwo zdemontować, aby uzyskać bardziej rasowy wygląd motocykla. Pod kanapą, oprócz zestawu narzędzi, znajduje się wygodny, wodoodporny port USB.

Podobnie jak wszystkie prawdziwe motocykle sportowe Ducati, Supersport S ma regulowane zawieszenie i jednostronny, odlewany, wahacz, który jest lekki, ale niezwykle sztywny. W tej wersji wyposażenia zamontowany jest wyrafinowany zestaw zawieszenia Öhlins z pełnym pakietem regulacji. Z przodu jest to widelec o średnicy rur 48 mm, natomiast z tyłu znajduje się w pełni regulowany amortyzator centralny ze zintegrowanym zbiornikiem gazu.

Układ hamulcowy modelu Supersport S jest pod względem technicznym i wizualnym bardzo zbliżony do tego, jaki stosowany jest w maszynach sportowych Ducati z najwyższej półki. Z przodu radialne zaciski Brembo M4-32 - napędzane pompą Brembo PR18 / 1 z oddzielnym zbiornikiem i regulowaną dźwignią - ściskają dwie tarcze o średnicy 320 mm. Z tyłu SuperSport S ma tarczę 245 mm uchwyconą przez 2-tłoczkowy zacisk Brembo. System ten oferuje dużą siłę hamowania z doskonałą dozowalnością i szybką reakcją, dając pierwszorzędne odczucie “hamowania czubkiem palca”. Układ hamulcowy jest sterowany przez zaawansowany system 9MP ABS z trzema mapowaniami.

Supersport S ma felgi ze stopów lekkich, z trzema agresywnie wyglądającymi ramionami w kształcie litery "Y", o wymiarach 3,50 x 17 z przodu i 5,50 x 17 z tyłu. Na kołach założono opony Pirelli Diablo Rosso III, 120/70 ZR 17 z przodu i 180/55 ZR 17 z tyłu. Model Diablo Rosso III - bezpośredni następca Diablo Rosso II - zapewnia jeszcze lepszą kontrolę i przyczepność w jeździe sportowej, podnosząc osiągi opony na niespotykany wcześniej poziom. Diablo Rosso III to doskonały profil, materiały najnowszej generacji, innowacyjna konstrukcja, mieszanki i wzór bieżnika, a także długotrwałą wydajność pod względem bezpieczeństwa, stałej reakcji i przyczepności - również w mokrej nawierzchni.
 

Wyposażenie elektroniczne modelu Supersport S to przede wszystkim pakiet bezpieczeństwa Ducati, na który składają się 3-stopniowy ABS Bosch 9MP oraz 8-stopniowa kontrola trakcji DTC. Systemy te skutecznie zapobiegają blokowaniu i unoszeniu kół, skracają drogę hamowania i stabilizują motocykl w warunkach niższej przyczepności. 

Silnik Supersport S sterowany jest całkowicie elektronicznie, za pomocą systemu Ride by Wire i trzech trybów jazdy: Sport, Touring i Urban. Każdy z nich zapewnia nieco inny sposób i poziom oddawania mocy, stosowny do aktualnego stylu jazdy i warunków na drodze. Wybrane tryby jazdy mają również wpływ na działanie systemu ABS i kontroli trakcji.

Kokpit motocykla wyposażony jest w duży wyświetlacz LCD oraz zestaw kontrolek ostrzegawczych. Zestaw instrumentów przekazuje bardzo bogaty zestaw informacji w wyraźny i czytelny sposób. Panel wskaźników LCD jest również gotowy do wyświetlania informacji związanych z systemem multimedialnym Ducati (DMS), pozwalający użytkownikom połączyć swoje smartfony za pośrednictwem modułu Bluetooth (dostępnego jako wyposażenie dodatkowe) i sterować niektórymi funkcjami. Panel wyświetla kontrolki odtwarzacza muzyki, połączenia słuchawkowego oraz  ikony przychodzących połączeń i odebranych wiadomości.

Oświetlenie modelu Supersport S jest rezultatem dogłębnych prac projektowych, mających na celu wzmocnienie związków stylistycznych z modelem Panigale i szybką identyfikację wizualną z rodziną Ducati. Przedni reflektor wyposażony jest w światła do jazdy dziennej LED (DRL), zapewniające doskonałą widoczność w ciągu dnia. Światła tylne, światła tablicy rejestracyjnej i kierunkowskazy przednie wbudowane w lusterka wsteczne są typu LED, a tylne kierunkowskazy z tradycyjnymi żarówkami mogą być zastąpione wersjami LED dostępnymi jako akcesoria.
 

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.