Panigale V4 S Corse

Cena:

129 900 zł

Sprawdź ceny innych modeli

Cennik

Rozstaw Kół1469 mm

Dane techniczne

Silnik Desmosedici Stradale 90° V4, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 1103 cm3
Moc 157,5 kW (214 KM) przy 13 000 obr./min
Skrzynia biegów 6-biegowa z systemem Ducati Qucik Shift Up & Down EVO
Rama Aluminiowa
Zbiornik Paliwa 16 l

Eleganckie linie i owiewki to wizytówka sportowych motocykli Ducati już od czasów legendarnego 916 i tak samo jest w przypadku Panigale. Model V4 S Corse charakteryzuje się podwójną warstwą owiewek. Uzupełnieniem pierwszej z nich jest wewnętrzna część, która wspomaga również odprowadzanie powietrza z chłodnicy. 

Kolejną wizytówką Ducati jest od lat muskularny zbiornik paliwa, który daje motocykliście pewność siebie w każdej fazie zakrętu, pozwalając zwieszać się mocno w zakrętach, skutecznie opierać kolanami podczas hamowania i chować za przednią owiewką na prostych. Sam zbiornik po części znajduje się także pod siedzeniem, co obniża środek ciężkości. 

Agresywnego charakteru dodają nie tylko przednie, podwójne światła LED i potężne wloty powietrza, ale również wyraziście zaprojektowane, jednoosobowe siedzenie. Tuż za nim znajduje się symetryczna, ale wykonana z jednego elementu osłona inspirowana spoilerem aerodynamicznym. Tylna lampa w kształcie podwójnego łuku to kolejna niepowtarzalna cecha Panigale V4. Wersję S Corse charakteryzuje z kolei specjalne malowanie nawiązujące do barw fabrycznego zespołu Ducati w MotoGP.  
 

Podczas projektowania nowego silnika Desmosedici Stradale Ducati garściami czerpało z wiedzy zdobytej na torach MotoGP. Efektem jest jednostka napędowa 90° V4 o pojemności 1103 cm³ z wałem korbowym obracającym się w stronę przeciwną do kierunku jazdy, czterema zaworami na cylinder i rozrządem desmodromicznym. Uzyskuje ona moc 214 KM przy 13 tys. obr/min i moment obrotowy wynoszący 124 Nm przy 10 tys. obr/min.

Układ silnika jest taki sam, jak ten stosowany w MotoGP i nie jest to przypadek. Pozwala on bowiem uniknąć stosowania wałka wyrównoważającego do wyeliminowania wibracji, co obniża masę i zwiększa moc. Pozytywnie wpływa także na niezawodność jednostki napędowej. 

Powszechne w MotoGP i rzadko spotykane w motocyklach drogowych; zastosowanie wału korbowego kręcącego się w odwrotnym kierunku niż koła pozwala zredukować efekt żyroskopowy. Efektem jest szybsza i bardziej precyzyjna zmiana kierunków, a także mniejsza tendencja do unoszenia się przedniego koła podczas przyspieszania oraz tylnego podczas hamowania. 

Kluczem do osiągów Desmosedici Stradale jest rozrząd desmodromiczny, wykorzystujący zupełnie nowe, kompaktowe i lekkie elementy oraz sprawdzony w MotoGP zapłon „Twin Pulse”. Jego efektem jest także wyjątkowy dźwięk silnika.
 

Rama Panigale V4 S Corse powstała dzięki doświadczeniom wyniesionym przez Ducati z wyścigów MotoGP i jest ewolucją koncepcji monocoque. Nadal wykorzystuje ona silnik jako element nośny, w połączeniu z nową jednostką napędową Desmosedici Stradale zapewniając idealną sztywność i niską wagę. Przednia część ramy waży zaledwie cztery kilogramy. Efektem jest bardzo kompaktowy motocykl i wygodna pozycja za kierownicą. 

Uzupełnieniem ramy jest przednie, w pełni regulowane zawieszenie Ohlins NIX-30 o średnicy 43 mm. Współpracuje ono z radialnymi hamulcami Brembo; przednimi tarczami o średnicy 330 mm i zaciskami monobloc Brembo Stylema® oraz amortyzatorem skrętu Ohlins. Z tyłu motocykla znalazł się amortyzator Ohlins TTX36 i aluminiowy, jednostronny wahacz. Pracę zawieszenia w wersji S Corse kontroluje system Ohlins Smart EC 2.0 drugiej generacji z interfejsem OBTi.

Panigale V4 S Corse to pierwszy motocykl korzystający z nowych opon Pirelli DIABLO TM Supercorsa SP, w wersji slick doskonale znanych z mistrzostw świata World Superbike. Trójramienne felgi w wersji S wykonane są ze stopu aluminium.

Kolejnym akcentem prosto ze świata wyścigów jest lekki, 16-litrowy zbiornik paliwa wykonany z aluminium, którego część znajduje się pod siedzeniem. Pod osłoną zbiornika ulokowano z kolei elektronikę oraz baterię litowo jonową, która obniża masę względem wersji V4 ze 175 do 174 kg.
 

Nowe Panigale V4 S Corse wyznacza standardy pod względem osiągów i bezpieczeństwa. System Bosch EVO ABS Cornering posiada trzy stopnie ingerencji, także w złożeniu podczas wejścia w zakręt. Poziom trzeci przeznaczony jest na ulicę lub warunki niskiej przyczepności, a drugi i pierwszy na tor wyścigowy. Poziom drugi pozwala na bezpieczne wejścia w zakręty z uślizgami, podczas gdy poziom pierwszy aktywuje tylko ABS przedniego hamulca, ale nadal pozwala na głębokie hamowanie w zakręcie.

Współpracująca z IMU marki Bosch kontrola trakcji DTC EVO działa jeszcze szybciej i bardziej precyzyjnie, bez zaburzania balansu motocykla. Nowością jest funkcja „spin on demand” umożliwiająca pokonywanie zakrętów na torze z płynnym uślizgiem tylnego koła, na co do tej pory pozwalać mogli sobie tylko profesjonalni zawodnicy. 

Kolejną nowością jest opracowany razem z Ducati Corse system Ducati Slide Control, pracujący w dwóch trybach i zapewniający kontrolę nad uślizgami tylnego koła na wyjściach z łuków.

Quickshifter DSQ EVO to ewolucja rozwiązania znanego z modelu 1299. Nie tylko działa jeszcze szybciej, ale także pozwala na redukcje biegów bez użycia sprzęgła, współpracując ze sprzęgłem antyhoppingowym i systemem kontroli hamowania silnikiem EBC.

W standardzie dostępny jest także system Ducati Power Launch (DPL) oraz światła LED z przednią lampą DRL.
 

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.