Panigale V4 R

Cena:

179 900 zł

Sprawdź ceny innych modeli

Cennik

Rozstaw Kół1471 mm

Dane techniczne

Silnik Desmosedici Stradale 90° V4
Pojemność skokowa 998 cm3
Moc 162 kW (221 KM) przy 15250 obr./min
Skrzynia biegów 6-biegowa z systemem Ducati Qucik Shift Up & Down
Zbiornik Paliwa 16 l
Rozstaw Kół 1471 mm

Panigale V4 R to maszyna wprost z wyścigów cyklu World Superbike i baza dla oficjalnych Superbike'ów Ducati na sezon 2019. W oczy natychmiast rzucają się nie tylko wyścigowe barwy, ale także nowe owiewki i masywne, aerodynamiczne skrzydła wykonane z włókna węglowego. 

To rozwiązanie zaczerpnięte z MotoGP, które zwiększa stabilność motocykla, pozwalając otwierać gaz wcześniej i hamować później. Z uwagi na niedawne zmiany w przepisach MotoGP, skrzydła zastosowane w V4 R są obecnie bardziej wydajne niż te stosowane w motocyklach królewskiej klasy. Zwiększają docisk do poziomu 30 kg przy prędkości 270 km/h.

Aerodynamika opracowana przez Ducati Corse obniża nie tylko opór powietrza, ale także temperaturę pracy motocykla w warunkach intensywnej jazdy torowej. Opływ powietrza przez chłodnice wody i oleju poprawiono odpowiednio o 6 i 16%. 

Podczas prac nad owiewkami wykorzystano technologię obliczeniowej dynamiki płynów CFD oraz pełnowymiarowy tunel aerodynamiczny. Owiewki wersji R są wyższe i szersze, lepiej osłaniając kierowcę przed wiatrem i zmniejszając opór powietrza na prostych. 
 

Aby spełniać wszystkie wymagania przepisów mistrzostw świata World Superbike pojemność jednostki napędowej Desmosedici Stradale w wersji R została zmniejszona z 1103 do 998 cm³. 

Zmianie uległa także jej charakterystyka. Priorytetem nie było już bowiem płynne oddawanie mocy od najniższych obrotów, a ekstremalne osiągi i bezkompromisowe uderzenie mocy na torze. Stradale R cechują także lżejsze komponenty i większa wydajność wlotów powietrza, co pozwala silnikowi szybciej wkręcać się na jeszcze wyższe obroty. Efektem jest moc wynosząca aż 221 KM przy 15 250 obr./min, o 2250 obr./min więcej niż w wersji V4.  Osiągi te można wywindować jeszcze bardziej dzięki wyścigowemu układowi wydechowemu Ducati Performance marki Akrapovic, który podnosi moc do 234 KM przy 15 500 obr./min.

Podobnie jak motocykle Ducati w MotoGP, gdzie liczy się każda sekunda, Panigale V4 R posiada suche sprzęgło, które daje lepsze wyczucie podczas hamowania i w zakrętach. Model STM EVO-SBK pozwala jednocześnie na regulowanie poziomu mechanicznego hamowania silnikiem i zapewnia charakterystyczną oprawę dźwiękową, którą uwielbiają fani Ducati. 

Podobnie jak wersja Desmosedici Stradale, silnik w wersji R to V4 90° z zapłonem Twin Pulse i wałem korbowym obracającym się w stronę przeciwną do kierunku jazdy. Stalowe korbowody z Panigale V4 zastąpiono tytanowymi, o 100 g lżejszymi odpowiednikami. 

Znana z Panigale V4 rama typu monocoque została zmodyfikowana celem uzyskania idealnej, opracowanej przez Ducati Corse sztywności. Jest także jeszcze lżejsza. W wersji R współpracuje ona z wyścigowym zawieszeniem marki Ohlins z najwyższej półki z pełnym zakresem mechanicznej regulacji oraz regulowanym w czterech poziomach (co 2 mm) aluminiowym wahaczem.

Przednie zawieszenie to nowy model NPX 25/30 z widelcami o średnicy 43 mm powlekanymi azotkiem tytanu (TiN). Posiada on ciśnieniowy system tłumienia znany z wyścigowych zawieszeń Ohlins z World Superbike. Takie rozwiązanie minimalizuje ryzyko kawitacji oleju, poprawiając wybieranie nierówności i zapewniając rewelacyjną stabilność podczas hamowania. 

Tylny amortyzator to model TTX36. Całość uzupełnia amortyzator skrętu Ohlins. We wszystkich z tych podzespołów elektroniczną regulację zastąpiono mechaniczną. 

Całości dopełniają wyścigowe, czarne koła Marchesini wykonane z aluminium. 
 

Zaawansowaną elektroniką Panigale V4 R steruje najnowsza, sześcioosiowa platforma IMU marki Bosch, której ustawienia zostały dostosowane do wymagań profesjonalnych zawodników wyścigowych. 

W skład pakietu elektronicznego wchodzą wszystkie rozwiązania znane z Panigale V4, w tym układ Bosch Cornering ABS EVO, kontrola trakcji DTC EVO, system kontroli poślizgów Ducati Slide Control, quickshifter DSQ EVO, trzystopniowy system wspomagania startów Ducati Power Launch oraz układ hamowania silnikiem EBC EVO.

Nowy system wyboru trybu jazdy Ducati Riding Mode posiada trzy opcje: wyścigową, sportową i drogową.

Wersję R charakteryzują także: system Ducati Wheelie Control, zapobiegający unoszeniu się przedniego koła, znany z wyścigów ogranicznik prędkości w alei serwisowej oraz bardziej zaawansowany lap timer DLT GPS. Mierzy on nie tylko czasy okrążeń, ale także obroty, prędkość, kąt złożenia oraz międzyczasy. Rozwiązanie to współpracuje z systemem analizy danych DDA + GPS, rejestrującym i analizującym m.in. poziom otwarcia gazu, temperaturę silnika czy poziom ingerencji kontroli trakcji.

Pięciocalowy, kolorowy wyświetlacz TFT posiada w wersji R dodatkowe funkcje i dwa tryby pracy; torowy oraz drogowy. Opcjonalny system multimedialny DMS pozwala z kolei na odbieranie połączeń telefonicznych i wiadomości tekstowych oraz wybór i słuchanie muzyki poprzez połączenie Bluetooth. 

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.