Panigale V2

Sprawdź ceny innych modeli

Cennik

Rozstaw Kół1436 mm

Dane techniczne

Silnik Superquadro 90° V2, 4 zawory na cylinder sterowane Desmodromicznie, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 955 ccm
Moc maksymalna 114 kW (155 KM) przy 10 750 obr./min.
Rama Aluminiowa rama typu Monocoque
Masa (na sucho) 176 kg
Wysokość siedzenia 840 mm

Panigale V2 jest potężnym, ale kompaktowym motocyklem, którego esencjonalny design podkreśla moc oraz klasyczne linie superbike’ów Ducati. W odróżnieniu od 959 Panigale, nowe Panigale V2 posiada jednostronny wahacz, będący znakiem rozpoznawczych motocykli sportowych Ducati z najwyższej półki. Smukłe owiewki okrywają silnik Superquadro V2 (który jest bardziej kompaktowy niż silnik Desmosedici Stradale V4), dzięki czemu motocykl jest zauważanie węższy i mniej onieśmielający, niż bliźniaczo wyglądający Panigale V4.

Przednią część motocykla dominują wysokowydajne i pięknie zaprojektowane, dwa wloty powietrza, wewnątrz których ukrywają się dwa reflektory LED. Światło do jazdy dziennej dodatkowo oświetla krawędzie wlotów, tworząc niepowtarzalny efekt.

Owiewka skonstruowana jest w konfiguracji „dwuwarstwowej”. Główna owiewka ciągnie się od zbiornika do samego dołu, tworząc niezakłóconą linię motocykla, tymczasem druga warstwa pełni funkcję aerodynamiczną i wentylacyjną. Pług dolny łączy się stylistyczne z tłumikiem układu wydechowego, którego pojedyncza końcówka kończy się przed tylnym kołem. 
W porównaniu do 959 Panigale, nowa ergonomia Panigale V2 zwiększa poziom komfortu. Nowa kanapa gwarantuje więcej miejsca wzdłuż motocykla, a nowe wypełnienie poprawia wygodę jazdy. Umiejscowienie podnóżków pozostało bez zmian.
 

Dwucylindrowy silnik Superquadro 955 cm3 spełnia standardy Euro 5, a  w porównaniu do poprzedniego 959 Panigale dostarcza dodatkowe 5 KM mocy oraz 2 Nm momentu obrotowego. Posiada także nowy, kompaktowy układ wydechowy w całości skompresowany pod silnikiem. Pełna moc wynosi 155 KM przy 10 750 obr/min, a moment obrotowy to 104 Nm przy 9 000 obr/min. Osiągi dostarczane są w sposób gładki i przyjemny, jednak wciąż pozostają potężne oraz precyzyjnie kontrolowane – szczególnie na torze. 

Wzrost osiągów zawdzięczany jest głównie nowym wtryskiwaczom (dwa na cylinder, umieszczone jeden nad i drugi pod motylkową przepustnicą, są większe i pod innym kątem) oraz nowym wlotom i kanałom powietrznym w owiewce. Wloty generują niższą utratę ciśnienia, a więc poprawiają wydajność całego układu dolotowego.

Silnik pełni funkcję elementu nośnego ramy. Dwa cylindry mają kąt rozwarcia 90°, a jednostka obrócona jest do tyłu, tworząc kąt 21° pomiędzy przednim cylindrem i osią poziomą. Technologia pompy olejowej pochodzi z silników wyścigowych MotoGP. Poziom sprężania wynosi 12,5:1, a pojemność 955 cm3 oraz nazwa Superquadro wynikają ze średnicy i skoku cylindra wynoszących 100 mm oraz 60,8 mm. 

Kontrola luzów zaworowych przewidziana jest co 24 000 km, a przegląd powinien odbywać się co każde 12 000 km lub 12 miesięcy.
 

Rama Panigale V2 składa się z kompaktowej struktury monocoque o podwyższonej wytrzymałości, odlewanej z aluminium, która korzysta z silnika jako elementu nośnego konstrukcji. Rama monocoque zamontowana jest bezpośrednio do głowic, rozciąga się w przód do główki ramy, ale pełni też funkcję air-boxa. 

Zawieszenie Panigale V2 zaczyna się od widelca Showa BPF o śr. 43 mm z pełną regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia kompresji i odbicia. Dopełnia go amortyzator skrętu Sachs. Z tyłu pracuje w pełni regulowany amortyzator Sachs. Zamontowany został z boku, aby zapewnić łatwy dostęp do regulacji. Za pomocą progresywnych dźwigienek kontroluje pracę jednostronnego, aluminiowego wahacza.

W porównaniu do 959 Panigale, w nowym modelu widelec został wysunięty o 2 mm, a tylny amortyzator jest o 2 mm dłuższy. We współpracy z nowymi oponami Pirelli Diablo Rosso Corsa II, motocykl stał się bardziej intuicyjny, zwinny oraz radosny. Ponadto odpowiednie skonfigurowanie zawieszenia poprawiło komfort w użyciu na drogach publicznych.

Przedni hamulec bazuje na wysokowydajnych zaciskach Brembo M4.32 typu monobloc, montowanych radialnie. Pracują na tarczach o średnicy 320 mm. Panigale V2 posiada 5-ramienne felgi o szerokości 3,5” oraz 5,5”, na które pasują opony w rozmiarach 120/70 ZR17 oraz 180/60 ZR17.
 

Panigale V2 posiada pakiet nowoczesnej technologii i asystentów elektronicznych. Ich praca opiera się na 6-osiowym czujniku IMU, który bezustannie monitoruje pozycję i zachowanie motocykla. Ustawieniami elektronicznych asystentow zarządzają trzy tryby jazdy (Race, Sport, Street) z możliwością personalizacji. Informacje wyświetlają się na ekranie TFT 4,3”. W zestawie znalazły się:

- ABS Cornering EVO – Układ ABS, który jest czuły na zakręty, pochodzi prosto z Panigale V4. Pomaga utrzymać stabilność nawet przy pochyleniach oraz przeciwdziała unoszeniu tylnego koła. Został radykalnie odmieniony. Ma 3 tryby pracy.

- Ducati Traction Control (DTC) EVO 2 – Kontrola trakcji o nowej strategii, pochodzi z MotoGP, a znalazła się już w Panigale V4 R. System interweniuje w oparciu o uślizg koła i pochylenie motocykla, działając z „przewidującą” strategią. Zapobiega utracie przyczepności tylnego koła, zapewniając więcej mocy i stabilności przy przyspieszaniu z zakrętu.

- Ducati Wheelie Control (DWC) EVO – Najnowszy system jest jeszcze bardziej precyzyjny. Przeciwdziała nadmiernemu unoszeniu przedniego koła, aby zapewnić pełne możliwości przyspieszania.

- Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2 – Nowy system szybkiej zmiany biegów bez użycia sprzęgła, zarówno na wyższe oraz na niższe przełożenia. Skonfigurowany specjalnie dla Panigale V2, DQS potrafi odczytać wiele sygnałów, jak kąt złożenia, aby zapewnić pełną precyzję i stabilność jazdy.

- Engine Brake Control (EBC) EVO – Za sprawą tego systemu, moment hamujący silnika przestaje być zbyt silny, niezależnie od kąta złożenia czy prędkości jazdy. System pomaga optymalizować stabilność motocykla nawet w ekstremalnych warunkach.

Jako wyposażenie dodatkowe Ducati Performance, model Panigale V2 może zostać wyposażony w kolejne trzy systemy. Ducati Lap Timer GPS (DLT GPS) pozwala zapisywać czasy okrążeni w oparciu o GPS. Ducati Data Analyser + GPS (DDA+ GPS) jest zaawansowanym systemem do analizy telemetrii i pracy wszystkich układów i podzespołów motocykla. Z kolei Ducati Multimedia System (DMS) pozwala podłączyć motocykl do smartfonu za pomocą Bluetooth, aby sterować muzyką, rozmowami, wiadomościami SMS.

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.