959 Panigale Corse

Cena:

Od 84 900 zł

Sprawdź ceny innych modeli

Cennik

Rozstaw Kół1431 mm

Dane techniczne

Silnik Superquadro, 2-cylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 955 cm3
Moc maksymalna 110 kW (150 KM) przy 10 500 obr./min
Rama Aluminiowa, typu Monocoque
Masa (na sucho) 176 kg
Wysokość siedzenia 830 mm

Charakterystyczne malowanie doskonale znane z torów wyścigowych jeszcze bardziej podkreśla sportowe linie 959 Panigale Corse. To efekt połączenia bieli i matowej czerwieni prosto ze zwycięskiego prototypu Desmosedici MotoGP.

Gamę motocykli Panigale zawsze charakteryzowały nie tylko spektakularne osiągi, ale także przykuwająca wzrok stylistka. W końcu to następcy modeli wielokrotnie nagradzanych za design, w tym prestiżową nagrodą Compasso d'Oro. 

Przednie lampy LED i ich układ to wizytówka Panigale, podczas gdy kształt przedniej owiewki zapewnia zarówno wydajną aerodynamikę, jak i skuteczne chłodzenie silnika. Ostre linie siedzenia podkreślają z kolei agresywny charakter tylnej części motocykla.

Patrząc na nie z boku od razu nie ma wątpliwości, że to Panigale, ale także wersja 959. 
 

Zainspirowany rozwiązaniami stosowanymi w MotoGP tytanowy układ wydechowy marki Akprapovic powstał specjalnie z myślą o wersji Corse i od razu przykuwa uwagę, ale to dopiero początek. 

Dwucylindrowy silnik L-twin Superquadro to nie tylko integralna część ramy, ale również desmodromiczne serce 959 Panigale. Moc 150 KM przy 10,5 tys. obr/min i moment obrotowy wynoszący 102 Nm przy 9 tys. obr/min to parametry godne klasy Superbike. 

Jednostka napędowa została przechylona do tyłu o sześć stopni. Pozwoliło to przesunąć ją do przodu, poprawiając rozkład masy i uzyskując idealne punkty mocowania głowic cylindrów do ramy typu monocoque.

Serce 959 Panigale Corse w ryzach trzyma nie tylko zaawansowana technicznie rama, ale również innowacyjna elektronika. Opcja zmiennych trybów jazdy pozwala dostosować moc i zachowanie silnika do stylu jazdy oraz warunków na drodze.

Uzupełnieniem jednostki napędowej jest wytrzymała, sześciobiegowa skrzynia biegów z suchym, wielotarczowym sprzęgłem antyhoppingowym. Pozwala ono na płynną zmianę biegów i agresywne redukcje. 
 

Specjalna wersja 959 Panigale Corse to także wyjątkowe zawieszenie i amortyzator skrętu marki Ohlins. Przedni widelec o średnicy 43 mm to w pełni regulowany model NIX30, współpracujący z tylnym amortyzatorem TTX36.

959 Panigale Corse charakteryzuje się ponadto sprawdzonym przez Ducati, choć nadal innowacyjnym konceptem monocoque. Połączenie wielu komponentów w jeden, lekki i kompaktowy element pozwala uzyskać optymalną pozycję za kierownicą. Wykorzystanie odlewanego aluminium oraz silnika Superquadro jako elementu nośnego nie tylko zwiększa wytrzymałość ramy, ale także czyni motocykle sportowe Ducati najlżejszymi w swojej kategorii. 

Monocoque pełni także rolę wlotu powietrza, a poza filtrem powietrza kryje w sobie równie przepustnice i układ paliwowy razem z wtryskiwaczami. 

Za pełną kontrolę podczas hamowania odpowiada przedni układ Brembo M4.32 z zaciskami monobloc oraz zupełnie nowy system Bosch ABS 9MP. Zapewnia on najkrótszą drogę hamowania nawet na mokrej i brudnej nawierzchni, jednocześnie zapobiegając unoszeniu się tylnego koła i gwarantując maksymalną stabilność. Skalibrowany z myślą o sporcie, system oferuje trzy poziomy intensywności wspomagania w zależności od wybranego Trybu Jazdy. W wyścigowym trybie Race wspomagana jest praca tylko przednich tarcz, pozwalając na wykorzystanie zaawansowanych technik hamowania na torze.
 

959 Panigale Corse wykorzystuje najnowszą technologię stosowaną przez Ducati by połączyć wyścigowe osiągi z bezpieczeństwem i komfortem na drodze. 

W wyposażeniu standardowym znalazł się m.in. dwukanałowy układ Bosch ABS 9MP z funkcją zapobiegania unoszenia się tylnego koła oraz system Ducati Traction Control.

DTC posiada aż osiem różnych poziomów dopuszczalnego uślizgu tylnego koła, dopasowanych do wybranego Trybu Jazdy. Poziom ósmy zapobiega nawet najmniejszym uślizgom, podczas gdy pierwszy dedykowany jest najbardziej doświadczonym motocyklistom. 

Na torze idealnie sprawdzi się z kolei elektroniczny system kontroli zmiany biegów Ducati Quick Shift. DQS urwa cenne ułamki sekundy pozwalając na zmianę biegu na wyższy bez wykorzystania sprzęgła i zamykania gazu. 

Wielofunkcyjny, ciekłokrystaliczny wyświetlacz LCD to kolejne rozwiązanie zaczerpnięte prosto z motocykli Ducati Corse z wyścigów mistrzostw świata Superbike i MotoGP. Zapewnia bogaty zakres informacji wyświetlanych w zależności od wybranego Trybu Jazdy oraz świetną widoczność w każdych warunkach i przy każdej prędkości. 
 

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.