Multistrada 950

Cena:

Od 59 900 zł

Sprawdź ceny innych modeli

Cennik

Rozstaw Kół1594 mm

Dane techniczne

Silnik Ducati Testastretta, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 937 cm3
Moc 113 KM przy 9000 obr./min
Masa 204 kg
Zbiornik Paliwa 20 litrów
Zużycie benzyny 5,5 l / 100 km

Wygląd nowego Ducati Multistrada 950 jest bardzo nowoczesny, ale jednocześnie niezwykle stylowy, tak jak oczekujemy tego od włoskich motocykli. Kształty maszyny w pełni odpowiadają koncepcji rodziny Multistrada, a proporcje jej poszczególnych elementów podkreślają lekkość całej konstrukcji. Charakterystyczne są tu przednie światła z dwoma reflektorami, kierunkowskazy wbudowane w osłony dłoni, przednie koło o średnicy 19”, skuteczne owiewki i opływowy kształt 20-litrowego zbiornika paliwa.
 

W modelach z rodziny Multistrada 950 zastosowano sprawdzoną jednostkę Ducati, czyli chłodzonego cieczą L-twina Testastretta 11° o pojemności 937 cm3 i mocy 113 KM, dysponującą wysokim momentem obrotowym wynoszącym 96 Nm. Silnik ten już od najniższych obrotów bardzo skutecznie napędza ten niezbyt ciężki motocykl, a charakter jego pracy zachwyci zarówno oddanych fanów Ducati, jak i tych mających pierwszy kontakt z maszyną tej włoskiej marki. 

W połączeniu z hydraulicznie sterowanym sprzęgłem i 6-biegową skrzynią jest to bardzo skuteczne narzędzie zarówno w warunkach miejskich, jak też na długich wyprawach. Silnik Multistrady 950 jest też w dużym stopniu bezobsługowy: serwisy olejowe przewidziano raz w roku lub co 15 tysięcy km, a regulację luzów zaworowych co 30 tysięcy km.
 

Podstawowa wersja Ducati Multistrada 950 bazuje na precyzyjnie dobranych i manualnie regulowanych elementach zawieszenia. Z przodu pracuje odwrócony widelec o średnicy rur 48 mm, z pełną regulacją. Z tyłu umieszczono pojedynczy element amortyzujący z wygodną regulacją pokrętłem, współpracujący z dwuramiennym wahaczem aluminiowym. Motocykl toczy się na aluminiowych, odlewanych kołach o średnicach 19” i 17”. Bezpieczeństwo potraktowano tu bardzo poważnie - Multistradę 950 zatrzymują dwie tarcze o średnicy 320 mm z przodu, z 4-tłoczkowymi zaciskami Brembo Monobloc oraz tarcza o średnicy 265 mm z pływającym zaciskiem dwutłoczkowym. System ten współpracuje z zaawansowanym ABS-em firmy Bosch.

Multistrada 950 z rocznika 2019 w pełni realizuje koncepcję, zgodnie z którą każdy motocykl Ducati już w wersji podstawowej wyposażony jest w pakiet rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo kierowcy. W jego skład którego wchodzą kontrola trakcji DTC oraz ABS firmy Bosch, współpracujący z jednostką IMU i działający także w pochyleniu. 

Na tym lista wyposażenia elektronicznego się nie kończy. Silnik Multistrady 950 sterowany jest przez doskonale skonfigurowany system ride-by-wire z kilkoma trybami jazdy, pozwalającymi precyzyjnie dobrać maksymalną moc i sposób jej oddawania do aktualnych warunków na drodze. W turystyce motocyklowej, zwłaszcza w rejonach górskich, bardzo przyda się system VHC (Vehicle Hold Control), automatycznie hamujący tylne koło na postoju i ułatwiający ruszanie pod górę.

Elementami wpływającymi na codzienną wygodę użytkowania motocykla są automatycznie wyłączające się kierunkowskazy oraz wyświetlacz LED z bogatym zestawem informacji. Ducati Multistrada 950 jest ponadto fabrycznie przystosowany do montażu systemów opcjonalnych - alarmu, systemu multimedialnego DMS oraz quickshiftera DQS.

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.