Multistrada 1260 S Grand Tour

Rozstaw Kół1585 mm

Dane techniczne

Silnik Ducati Testastretta DVT ze zmiennymi fazami rozrządu Desmodromic Variable Timing, L-Twin, 4 zawory na cylinder, podwójne świece, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 1262 ccm
Moc maksymalna 116 kW (158 KM) przy 9 500 obr./min
Rama Stalowa, rurowa
Masa (na sucho) 215 kg
Wysokość siedzenia Regulacja 825 - 845 mm

Model Multistrada 1260 S Grand Tour można rozpoznać natychmiastowo za sprawą dedykowanej wersji kolorystycznej, która łączy w stylową matową szarość Sandstone Grey z silną czerwienią Ducati Red widoczną na detalach felg oraz owiewki. Niemniej wyróżniająca się pozostaje pomalowana na czerwono rama, która perfekcyjnie kontrastuje z szarym motocyklem. Dużego, stonowanego logo 1260 z czerwonym S nie sposób nie zauważyć.

Jak sama nazwa wskazuje, Multistrada S Grand Tour zaprojektowana została do poważnych podróży. Dlatego wśród wyposażenia fabrycznego znalazło się wiele praktycznych dodatków, jak centralna podstawka, kufry boczne, czy dedykowana kanapa z logo Grand Tour. Aby nawet najbardziej wymagające przygody przebiegały komfortowo, model Grand Tour posiada podgrzewane manetki, dodatkowe światła LED, korek wlewu paliwa otwierany bezdotykowo, a także system monitorowania ciśnienia w oponach z podglądem na ekranie zegarów. 
 

Silnik Ducati Testastretta DVT (Ducati Variable Timing – zmienne fazy rozrządu) o pojemności 1262 cm3 wraz 4 trybami jazdy sprawiają, że Multistrada 1260 S Grand Tour jest perfekcyjnym motocyklem do jazdy na co dzień oraz jest godnym zaufania turystykiem – nawet do dalekich podróży z pasażerem i bagażem. W tym dwucylindrowym silniku aż 85% momentu obrotowego dostępne jest już przy 3 500 obr/min, więc każdy motocyklista dostanie odpowiednią dawkę emocji. 

Moc maksymalna wynosi 158 KM przy 9 500 obr/min, a moment obrotowy to 129 Nm przy 7 500 obr/min. Tak imponujące osiągi pozostają pod gładką kontrolą w każdym momencie dzięki elektronicznej przepustnicy Ride by Wide. Cztery tryby jazdy powodują, że Grand Tour perfekcyjnie dopasuje się do motocyklisty oraz do warunków na drodze. Multistrada zachwyciła już przy premierze w 2010 roku, prezentując swój pomysł na multi-motocykl: cztery motocykle w jednym, od sportowego po turystycznego oraz od codziennego do enduro.

W Multistradzie 1260 S Grand Tour przegląd Desmo Service przewidziany jest aż co 30 000 km, a olej należy wymieniać zaledwie co 15 000 kilometrów. Dalekie podróże stają się jeszcze łatwiejsze!
 

Multistrada 1260 S Grand Tour czerpie sprawdzone rozwiązania konstrukcji podwozia z modelu 1260 S. Połączenie bezbłędnej geometrii ramy i zawieszenia, wraz z 17-calowymi kołami aluminiowymi sprawia, że Multistrada 1260 S Grand Tour łatwo sunie przez wszystkie zakręty, zapewniając jednocześnie maksimum stabilności nawet z pasażerem i pełnymi bagażami.

Model Grand Tour posiada system półaktywnego zawieszenia elektronicznego Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution, znany z modelu 1260 S. Na przednie hamulce składają się potężne, 4-tłoczkowe zaciski Brembo M50 pracujące na tarczach o średnicy 330 mm.
 

W dziedzinie elektronicznych asystentów jazdy, Multistrada 1260 S Grand Tour pozostaje w swojej kategorii niezrównana. Platforma wieloosiowego czujnika IMU dostarcza wszelkie dane na temat położenia, zachowania i prędkości motocykla, aby odpowiednio zarządzać wieloma systemami. Wśród nich znalazły się kontrola uniesienia przedniego koła (Ducati Wheelie Control), czy Cornering ABS czuły na zakręty, a także doświetlanie zakrętów (DCL) z reflektorami wewnątrz LEDowych świateł przednich. Motocyklista może dopasować Wheelie Control oraz kontrolę trakcji (Ducati Traction Control) na dowolny spośród 8 poziomów, albo może je wyłączyć. Standardowy jest także system przytrzymujący motocykl na wzniesieniu (VHC), czy półaktywne zawieszenie (DSS). Nie zabrakło także asystenta szybkiej zmiany biegów Ducati Quick Shit (DQS) Up & Down. Dzięki niemu motocyklista może lekko zmieniać przełożenia w górę i w dół - bez użycia sprzęgła i bez obawy o utratę stabilności nawet na górskich zakrętach. 

Tak samo jak we wszystkich modelach Multistrada 1260, wersja Grand Tour posiada tempomat zapewniający łatwe pokonywanie autostrad – wystarczy wybrać pożądaną prędkość przyciskami po lewej stronie kierownicy. Standardowy jest także moduł Bluetooth, dzięki któremu można połączyć smartfon z platformą Ducati Multimedia System, aby zarządzać multimediami i połączeniami. Wszystko na 5-calowym ekranie TFT przenoszącym łatwość obsługi na najwyższy poziom.
 

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.