Multistrada 1260 Enduro

Cena:

Od 98 900 zł

Sprawdź ceny innych modeli

Cennik

Dane techniczne

Silnik Ducati Testastretta DVT ze zmiennymi fazami rozrządu
Pojemność skokowa 1262 ccm
Moc 158 KM przy 9500 obr./min
Skrzynia biegów 6-biegowa
Masa 225 kg "na sucho"
Zbiornik Paliwa 30 l

Sportowy wygląd Multistrady nabrał zdecydowanie charakteru off-road, a wiele wysiłków projektantów z Ducati Style Center włożono w osiągnięcie idealnie zbalansowanych proporcji pojazdu. Nowy wzór malowania, wraz z dwukolorowym siedzeniem, nadaje Multistradzie 1260 Enduro bardziej zdecydowanego, sportowego charakteru.

Masywna, a zarazem płynna stylizacja przodu jest połączona z wąskim tyłem, zaprojektowanym z myślą jeździe w postawie stojącej. Pozycja kierowcy Multistrady 1260 Enduro została określona w celu zapewnienia jak najlepszej kontroli w terenie. Aby zapewnić maksymalny komfort jazdy i dobrą zabawę, kierownicę obniżono o 30 mm, zmieniono również  kształt pokrywy zbiornika paliwa. Multistrada 1260 Enduro w standardzie wyposażona jest w nową lżejszą aluminiową osłonę miski olejowej, przykręcaną bezpośrednio do konstrukcji ramy. 

Kolejną cechą Multistrady 1260 Enduro jest siedzisko położone na wysokości 860 mm, o 10 mm niżej niż w modelu 1200. Wynikające z tego przesunięcie środka ciężkości w dół poprawia ergonomię, zapewniając kierowcy większą pewność jazdy i większą zwrotność podczas manewrów. Dostępne są również dwa siodła akcesoryjne - 840 i 880 mm, dzięki którym motocykl dostępny jest dla bardzo szerokiej grupy kierowców.

Przednia szyba Multistrady 1260 Enduro pozwala na regulację pionową w zakresie 60 mm, z użyciem jednej ręki. Dla miłośników jazdy terenowej linia akcesoriów obejmuje również niższą szybę. Dostępne są dwa gniazda zasilania 12 V - jedno bezpośrednio pod siedzeniem pasażera, drugie w strefie deski rozdzielczej. Pod siedzeniem znajduje się również port USB, który można wykorzystać do ładowania smartfonów. Standardowym wyposażeniem Multistrady 1260 Enduro jest również centralna podstawka.
 

Nowy, dwucylindrowy silnik Testastretta korzysta z zalet układu DVT (Desmodromic Variable Timing). Ten opracowany przez Ducati precyzyjny system zmiennych faz rozrządu otwiera oraz zamyka zawory dolotowe i wydechowe całkowicie mechanicznie, bez użycia sprężyn. Dzięki niemu przy niskich i średnich obrotach praca silnika jest wygładzona, dostępny jest wyższy moment obrotowy, a dostarczanie mocy jest bardziej liniowe. Charakterystyka silnika zmienia się w sposób ciągły w miarę wzrostu obrotów, zawsze jednak pozostając w granicach normy emisji spalin Euro 4 i utrzymując spalanie na najniższym możliwym poziomie.

Dzięki pojemności skokowej, wynoszącej teraz 1262 cm3, nowa jednostka napędowa Multistrady 1260 Enduro ustanawia niespotykane standardy obsługi i osiągów. Inżynierowie Ducati skupili się na zapewnieniu maksymalnego, optymalnego momentu obrotowego w całym zakresie niskich obrotów. W rzeczywistości 85% momentu obrotowego jest dostępne już poniżej 3500 obr / min, w porównaniu do poprzedniego modelu 1198 cm3 - 17% wzrostu przy 5500 obr./min. Dzięki temu ​​Multistrada Enduro 1260 to motocykl o najwyższym momencie obrotowym (przy 4000 obr./min, czyli najczęstszej prędkości obrotowej podczas jazdy) w swojej kategorii.

Nową pojemność skokową osiągnięto poprzez wydłużenie skoku tłoka z 67,9 do 71,5 mm (przy niezmienionej średnicy 106 mm). Oznaczało to również opracowanie nowych tłoczysk, nowego wału korbowego i nowych cylindrów. Co więcej, system DVT został ponownie skalibrowany w celu maksymalizacji momentu obrotowego przy niskich i średnich obrotach, co skutkuje wyższą maksymalną mocą 158 KM przy 9500 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 128 Nm przy 7500 obr./min.

Osiągnięcie tej wydajności wymagało również modernizacji układu wydechowego i dolotowego. Układ wydechowy ma nowy układ rur, nowy wewnętrzny układ tłumika i nowy tłumik końcowy. Przeprojektowano również strefę wlotu powietrza.

Multistrada 1260 Enduro jest wyposażona w najnowszy system elektronicznego sterowania przepustnicą Ride by Wire, zapewniający płynną pracę i zwiększone doznania z jazdy. Dostępne są 4 tryby jazdy: Sport, Touring, Urban i Enduro, a każdy z nich zmienia również ustawienia ABS-u, kontroli trakcji DTC i elektronicznie sterowanego zawieszenia DSS. Jest to zintegrowany, inteligentny system, dzięki któremu motocykl zachowuje się optymalnie i przewidywalnie w każdych warunkach.

W porównaniu do Multistrady 1260, wersja Enduro ma sześciobiegową skrzynię biegów z krótszym pierwszym biegiem, aby poprawić osiągi w jeździe terenowej. Tłok sprzęgła został również przeprojektowany i jest teraz bardziej kompaktowy i zintegrowany. Zastosowano najnowocześniejszy czujnik biegów, niezbędny dla systemu DQS (Ducati Quick Shift) Up & Down, który umożliwia bezsprzęgłowe przełączanie biegów w górę i w dół. 

Multistrada 1260 Enduro ma nową konstrukcję podwozia z dwustronnym wahaczem o niskiej masie. Zastosowano solidną przednią ramę kratownicową z cienkich rur o dużej średnicy, podczas gdy dwie boczne ramy pomocnicze są zamykane przez tylny element nośny z włókna szklanego i technopolimeru, aby zmaksymalizować sztywność skrętną.

Zastosowano tu przedni widelec Sachs o średnicy 48 mm z rękawami w ceramicznym szarym wykończeniu, kutym w dolnej części. Z tyłu pracuje pojedynczy amortyzator Sachs. Zarówno przód jak i tył są półaktywne i kontrolowane przez system Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution. Poza automatyczną regulacją, zintegrowaną z trybem jazdy lub dostosowaną za pomocą komputera pokładowego, tłumieniem odbicia i kompresji oraz wstępnym napięciem sprężyny, półaktywny system DSS stale kontroluje stan zawieszenia, aby zapewnić idealną równowagę pojazdu.

Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie oferuje 185 mm skoku koła (15 mm mniej niż w Multistrada 1200 Enduro), zapewniając wyjątkowy komfort nawet wtedy, gdy motocykl jest w pełni załadowany. Przede wszystkim jednak pozwala kierowcy jeździć w terenie z pełnym zapasem bezpieczeństwa. Motocykl wyposażony jest również w amortyzator skrętu Sachs, który ułatwia prowadzenie w ekstremalnych sytuacjach. Multistrada 1260 Enduro zapewnia poziom osiągów, który był wcześniej nieosiągalny w segmencie maxi enduro tourer.

Motocykl wyposażony jest w bezdętkowe, szprychowe koła z aluminiowymi felgami, 40 krzyżowo zamontowanymi szprychami i piastami odlewanymi grawitacyjnie. W porównaniu z poprzednim modelem, koła zostały przeprojektowane i a ich masa zredukowana o ok. 2 kg. Wymiary to 3,00 x 19 "z przodu i 4,50 x 17" z tyłu. 

W standardzie Multistrada 1260 wyposażona jest w opony Pirelli SCORPIONTM Trail II: 120/70 R19 z przodu i 170/60 R17 z tyłu. Oferują one idealne połączenie właściwości terenowych i doskonałych osiągów na drodze. Zaprojektowane są dla najbardziej wymagających motocyklistów, ich główne zalety to wysoki przebieg, stała wydajność w całym cyklu życia i pierwszorzędne osiągi na mokrej nawierzchni. Opcjonalnie Multistrada 1260 Enduro może być wyposażona w opony Pirelli SCORPIONTM Rally, lepiej przystosowane do jazdy w terenie.

Multistrada 1260 Enduro wyposażona jest w zaciski hamulcowe Brembo M4.32 o czterech tłokach o średnicy 32 mm oraz podwójne przednie tarcze o średnicy 320 mm. Z tyłu tarcza o średnicy 265 mm współpracuje z pływającym zaciskiem również firmy Brembo. Całość nadzorowana jest przez układ ABS Bosch działający w zakrętach. Te najwyższej klasy komponenty zapewniają niezrównaną wydajność - cechę, która zawsze była znakiem rozpoznawczym Ducati.
 

Multistrada 1260 Enduro to na wskroś nowoczesna maszyna, wyposażona w szereg systemów elektronicznych autentycznie poprawiających komfort i bezpieczeństwo użytkowania. Sercem jest tu nowy 6-osiową moduł bezwładnościowy Bosch IMU (Inertial Measurement Unit), która zarządza kontrolą unoszenia przedniego koła Ducati Wheelie Control (DWC), systemem Bosch ABS Cornering i elektroniczną kontrolą prędkości. 

Motocykl dysponuje 4 trybami jazdy - Sport, Touring, Urban i Enduro - zintegrowanymi z ABS-em, 8-stopniową kontrolą trakcji DTC i półaktywnym zawieszeniem Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution, które kontroluje konfigurację zawieszenia w czasie ułamków sekund, dzięki wprowadzeniu danych z czujników w pojeździe. Nadwozie pojazdu jest izolowane od wybojów, dołów i nierówności nawierzchni, dzięki czemu jazda staje się bardziej komfortowa. Multistrada 1260 Enduro jest również wyposażona w funkcję VHC (Vehicle Hold Control), ułatwiającą zatrzymywanie się i ruszanie na podjazdach.

Multistrada 1260 Enduro posiada kolorowy wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości (186,59 PPI - 800xRGBx480), czytelny nawet w pełnym słońcu. Równie przyjazny dla użytkownika jest nowy interfejs HMI (Human Machine Interface), który sprawia, że przeglądanie i ustawianie menu jest dziecinnie proste. Tryby jazdy mogą być wybierane podczas postoju lub w ruchu i łączone z odpowiednią konfiguracją obciążenia: tylko kierowca, kierowca z bagażem, kierowca z pasażerem lub kierowca z pasażerem i bagażem.

Zespół reflektorów z pełnym oświetleniem LED, wyposażony jest w system Ducati Cornering Lights (DCL), które optymalizują oświetlenie na zakrętach w zależności od kąta nachylenia motocykla.

Multistrada 1260 Enduro może zostać uruchomiona bez użycia mechanicznego klucza dzięki systemowi Hands Free, który podnosi standardy bezpieczeństwa. Wystarczy podejść do pojazdu z kluczem elektronicznym w kieszeni: w odległości 2 metrów od motocykla zostanie rozpoznany kod klucza i włączony zapłon. W tym momencie wystarczy nacisnąć przycisk, aby włączyć panel sterowania, a następnie uruchomić silnik. W zestawie znajduje się także elektrycznie uruchamiana blokada kierownicy.

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.