Motocykle używane

Multistrada 1260 Enduro

#
Galeria
  • Zaprezentowany w 2016 roku model Multistrada 1200 Enduro był pierwszym motocyklem w ofercie marki dedykowanym głównie tym, którzy tak samo jak środowisko on-road, równie chętnie wybierają także off-road. Po rynkowym sukcesie tego modelu, w rodzinie motocykli turystycznych Ducati pojawia się Multistrada 1260 Enduro. Jeszcze lepsza, jeszcze mocniejsza, jeszcze bardziej przyjazna użytkownikowi.

    Zwiększona pojemność i poprawione osiągi, nowoczesne rozwiązania w systemach elektronicznych i zawieszeniu, sprawiają, że nowa Multistrada 1260 wyróżnia się na tle konkurencji, również ze względu na nowe malowania. 

    WIĘCEJ, MOCNIEJ, LEPIEJ!
    Sercem motocykla jest silnik Testastretta DVT ze zmiennymi fazami rozrządu oraz pojemnością 1262 ccm. Jednostka generuje 158 KM mocy oraz 127 Nm momentu obrotowego. Te wartości niewiele się zmieniły w porównaniu do poprzedniej pojemności 1198 ccm, jednak nowy silnik oferuje zupełnie inną charakterystykę w zakresie najczęściej używanych obrotów. Ta zmiana odpowiada na preferencje dotychczasowych użytkowników modelu Multistrada Enduro, a dane zostały zebrane dzięki aplikacji dedykowanej do tego modelu. Okazało się, że bardzo popularnym zakresem obrotowym silnika to wartości poniżej 3500 obr./ min, a referencyjny poziom, w porównaniu do jednostki 1198 ccm to 5500 obr./min. Dlatego w odpowiedzi na sprawdzone potrzeby klientów, nowa Multistrada Enduro oferuje 85% maksymalnego momentu obrotowego, poniżej zakresu 3500 obr./min, a w porównaniu do poprzednika, 17-procentowy wzrost maks. momentu obrotowego, w zakresie 5500 obr./min. Ducati podkreśla również, że silnik nowego motocykla Multistrada 1260 Enduro posiada najwyższy moment obrotowy przy 4000 obr./min spośród wszystkich konkurencyjnych modeli innych marek. Dostępną moc kierowca może wykorzystywać za pośrednictwem czterech różnych trybów jazdy: Sport, Touring, Urban oraz Enduro.

    ZAPROJEKTOWANY NA MIARĘ POTRZEB
    Szprychowe koła o średnicy 19” z przodu i 17” z tyłu, półaktywne elektroniczne zawieszenie Sachs (ze skokiem kół o wartości 185 mm), 30-litrowy zbiornik paliwa, zapewniają wyjątkowe właściwości terenowe. Ponadto siedzenie, kierownica, jak również środek ciężkości modelu Multistrada 1260 Enduro znajdują się niżej niż u jego poprzednika, dzięki czemu motocyklista może komfortowo podróżować w każdych warunkach.

    W zakresie elektroniki Multistrada 1260 Enduro dysponuje najbogatszym pakietem w całym segmencie. Jednostką nadrzędną wobec wszystkich systemów jest IMU (Inertial Measurement Unit), która analizuje wszystkie zachowania motocykla zbierając dane z umieszczonych w nim czujników - od kąta pochylenia zaczynając, a na przeciążeniach kończąc. Tym samym odpowiada również za właściwe działanie systemów, jak Ducati Traction Control (kontrolę trakcji) Bosch Cornering ABS (zapewniający bezpieczne hamowanie w zakręcie), Cornering Light (doświetlanie drogi w zakrętach) oraz Ducati Wheelie Control (system ograniczający podnoszenie się przedniego koła w trakcie dynamicznego startu, jak również umożliwiający ustawienie poziomu, pozwalającego na kontrolę maksymalnego unoszenia się koła). Zarówno kontrola trakcji, jak i Ducati Wheelie Control, można skonfigurować na 8 różnych poziomach lub całkowicie je wyłączyć. Na pokładzie motocykla znajduje się także system Vehicle Hold Control, ułatwiający ruszanie pod górę, zwłaszcza z bagażem. Z kolei Ducati Skyhook Suspension na bieżąco, podczas jazdy, konfiguruje ustawienia zawieszenia pojazdu, dzięki czemu pokonywanie nierówności staje się jeszcze bardziej komfortowe.

    Wszystkie dane dotyczące systemów i motocykla dostępne są na 5-calowym, kolorowym wyświetlaczu, którego obsługa jest bezproblemowa nawet w bardzo słoneczne dni, a dzięki intuicyjnemu menu ustawienie kluczowych parametrów zajmuje krótką chwilę.

    Odwiedź najbliższego dealera Ducati lub dowiedz się więcej na www.ducati.com. Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego. 

     
  • Sinik

     
    Typ Testastretta DVT (Desmodromic Variable Timing), 2-cylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą
    Pojemność 1262 ccm
    Średnica x skok tłoka 106 x 71,5 mm
    Moc maksymalna 116,4 kW (158,3 KM) przy 9500 obr/min
    Maks. moment obrotowy 128 Nm przy 7500 obr/min

    Przeniesienie napędu

     
    Skrzynia biegów 6-biegowa 
    Sprzęgło Mokre, wielotarczowe, sterowane hydraulicznie

    Podwozie

     
    Rama Stalowa, rurowa, kratownicowa
    Zawieszenie przednie 48 mm widelec z pełną regulacją. Elektronicznie regulowane tłumienie dobicia i odbicia z półaktywnym systemem DSS Evo (Ducati Skyhook Suspension Evo)
    Opona przednia Pirelli Scorpion Trail II 120/70 ZR19
    Zawieszenie tylne W pełni regulowany amortyzator. Elektronicznie regulowane tłumienie dobicia i odbicia oraz napięcia wstępnego z półaktywnym systemem DSS (Ducati Skyhook Suspension) Evo. Dwuramienny wahacz aluminiowy
    Opona tylna Pirelli Scorpion Trail II 170/60 ZR17
    Skok koła (przód - tył) 185 mm - 185 mm
    Hamulec przedni 2 x 320 mm pół-pływające tarcze, radialnie montowane Brembo Monobloc, radialna pompa hamulcowa. Bosch Cornering ABS
    Hamulec tylny 265 mm tarcza, 2-tłoczkowy pływający zacisk, Bosch cornering ABS

    Wymiary i waga

     
    Masa "sucha" 225 kg
    Masa własna (z płynami) 254 kg
    Wysokość siedzenia Bez regulacji: 860 mm; Opcjonalnie z regulacją 880 mm - 840 mm
    Rozstaw osi 1592 mm
    Pojemność zbiornika paliwa 30 l
    Ilość miejsc Dwuosobowy

    Wyposażenie standardowe

     
      4 tryby jazdy (Sport, Touring, Urban, Enduro)
      Pakiet Bezpieczeństwa Ducati (Bosch cornering ABS + kotrola trakcji DTC)
      Ride by Wire
      Ducati Wheelie Control
      System bezkluczykowy (Hands-free)
      5-calowy kolorowy panel wskaźników TFT
      Podświetlane przełączniki na kierownicy
      Ducati Quick Shift Up & Down, wspomagający zmianę i redukcję biegów (DQS)
      Asystent ruszania pod górę (VHC)
      Wszystkie światła LED z doświetlaniem zakrętów (DCL)
      Półaktywny system zawieszenia DSS Evo
      Ducati Multimedia System (DMS) z modułem Bluetooth
      Centralna podstawka

    Interwały przeglądowe

     
      15 000 km lub 12 miesięcy