Monster 821 Stealth

Cena:

57 400 zł

Sprawdź ceny innych modeli

Cennik

Rozstaw Kół1480 mm

Dane techniczne

Silnik Testastretta 11°, 2-cylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 821 cm3
Moc 80 kW (109 KM) przy 9250 obr./min
Skrzynia biegów 6-biegowa
Rama Rama stalowa, rurowa, kratownicowa, mocowana do głowicy cylindra
Masa 180,5 kg

W swojej formie Monster 821 pozostaje wierny oryginalnym liniom modelu, którego historia rozpoczęła się w 1993 roku, dodając jednak kilka współczesnych smaczków. Legendarny zbiornik paliwa otrzymał specjalny zaczep mocujący. Taki sam jak w pierwszym Monsterze. Wersję Stealth charakteryzuje także nowe malowanie i grafiki oraz wyróżniająca owiewka nad przednią lampą. 

Nowy Monster 821 w zamyśle miał być smukłym i prostym motocyklem o sportowym zacięciu, wpisującym się w koncepcję sportowego naked bike'a. Sporo uwagi poświęcono zbiornikowi paliwa, nadal muskularnemu, ale też lżejszemu i bardziej nowoczesnemu. Uzupełnieniem nowej ramy kratownicowej z rur stalowych są smukłe, ale wyraziste linie siedzenia. Okrągła, przednia lampa to od lat wizytówka Monstera. Podczas gdy nowa, masywniejsza końcówka układu wydechowego przypomina tę stosowaną w wersji o większej pojemności. 
 

Napędzająca nowego Monstera 821 jednostka napędowa Testastretta 11° to gwarancja osiągów i zwinności. Zapewniają je moc wynosząca aż 109 KM i moment obrotowy na poziomie 86 Nm oraz płynna reakcja na ruchy manetki gazu przy każdej prędkości. 

Dwucylindrowy, desmodromiczny silnik jest elementem struktury nośnej i „oddycha” przez przepustnice Ride-by-Wire, spełniając jednocześnie normy Euro 4. Jego uzupełnieniem jest płynnie pracujące sprzęgło antyhopingowe, zapewniające komfort zarówno w mieście, jak i w długich trasach oraz stabilność podczas agresywnych redukcji biegów. Wątpliwości co do charakteru i osiągów Monstera nie zostawia także układ wydechowy 2-1. Niezawodność silnika podkreśla z kolei interwał serwisowy wynoszący 15 tys. km.  

Monster 821 jest także dostępny w wersji o ograniczonej do 47 KM mocy, co pozwala jeździć nim także posiadaczom prawa jazdy A2. 
 

Nowy Monster 821 korzysta z przedniego zawieszenia o średnicy widelca wynoszącej 43 mm oraz pojedynczego tylnego amortyzatora z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, połączonego z głowicą tylnego cylindra i dwustronnym wahaczem z odlewanego aluminium.

Ustawienia zawieszenia to idealny kompromis pomiędzy komfortem a sportowymi aspiracjami Monstera, zapewniający przyjemność z jazdy oraz wyjątkowo szybką zmianę kierunków.

Uzupełnieniem zawieszenia są hamulce Brembo z systemem ABS oraz opony Pirelli Diablo RossoTM III. 

Sprawdzona w wyścigach a następnie w drogowym modelu Panigale koncepcja wykorzystania silnika jako elementu struktury nośnej zastosowana została także w Monsterze. Efektem jest kompaktowa i lekka, ale także dość sztywna rama. Dwustronny tylny wahacz pozwala uzyskać rozstaw kół wynoszący 1480 mm. 
 

Choć składa hołd tradycji Monstera, nowy 821 jest także naszpikowany nowoczesną technologią, zaczynając od systemu ABS Bosch 9.1 MP, przez kontrolę trakcji DTC, DQS, światła LED, aż po gniazdo USB i kolorowy wyświetlacz TFT.

DQS czyli Ducati Quick Shift to sprawdzony w wyścigach elektroniczny system pozwalający zmieniać biegi w górę bez użycia sprzęgła i zamykania gazu oraz redukować bez sprzęgła przy zamkniętej przepustnicy. Takie rozwiązanie pozwala nie tylko urwać cenne sekundy na torze, ale również skupić się na prowadzeniu i hamowaniu w ruchu miejskim. Poza tym daje jeszcze większą frajdę z jazdy.

Choć charakterystyczna, okrągła przednia lampa to od zawsze znak rozpoznawczy Monstera, to jednak kryje w sobie nowoczesny halogen i światła LED, które zastosowano także z tyłu. 

Ciekłokrystaliczny, kolorowy wyświetlacz TFT został umieszczony w miejscu zapewniającym jeszcze lepszą widoczność za dnia, prezentując m.in. informacje o aktualnym biegu oraz ilości paliwa i pracując wielu różnych trybach. 
 

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.