Monster 1200 R

Cena:

87 900 zł

Sprawdź ceny innych modeli

Cennik

Rozstaw Kół1509 mm

Dane techniczne

Silnik Testastretta 11°, 2-cylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 1198 cm3
Moc 112 kW (152 KM) przy 9250 obr./min
Skrzynia biegów 6- biegowa
Rama Stalowa, rurowa, kratownicowa, mocowana do głowicy cylidnra
Masa 180 kg

Monster 1200 R został zaprojektowany niemal od zera z myślą o jeszcze bardziej kompaktowych, węższych i bardziej sportowych proporcjach. Nic dziwnego że robi natychmiastowe wrażenie.

Jego nowe linie nawiązują do legendarnego Monstera z 1993 roku, łącząc je z powiewem stylistycznej świeżości, tworzącej wymarzony, sportowy motocykl typu naked.

Na stalowy zbiornik paliwa wraca także charakterystyczny zaczep mocujący, zaprojektowany z myślą o pierwszym Monsterze przez Miguela Galluzziego.  

W porównaniu do klasycznego Monstera 1200, wersja R posiada też krótsze i węższe siedzenie oraz karbonowy przedni błotnik.

W oczy rzuca się także wyjątkowe, wyścigowe malowanie Ducati Corse i czerwono-białe barwy znane z najsłynniejszych torów wyścigowych.
 

Dwucylindrowa jednostka napędowa Testastretta 11° DS o pojemności 1200 cm³ w wersji R pozwala przenieść koncept motocykla typu naked na najwyższe obroty. Nic dziwnego. W końcu generuje moc wynoszącą aż 152 KM i moment obrotowy na poziomie 125 Nm przy 7750 obr/min. 

Co ważne, aż 75% maksymalnego momentu dostępne jest już przy 3,5 tys obr/min, co zapewnia niesamowitą dynamikę w każdym zakresie obrotów. Pomaga w tym układ wydechowy 2-1-2 spełniający normy Euro 4 i idealnie komponujący się z agresywnymi liniami motocykla. 

Uzupełnieniem jednostki napędowej jest sześciostopniowa skrzynia biegów z mokrym, wielotarczowym sprzęgłem z systemem selfservo. Całość spisuje się równie efektownie na ulicy co na torze wyścigowym.
 

Sprawdzona w wyścigach a następnie w drogowym modelu Panigale koncepcja wykorzystania silnika jako elementu struktury nośnej zastosowana została także w Monsterze. Efektem jest kompaktowa i lekka, ale także dość sztywna rama, w wersji R ustawiona 15 mm wyżej, co pozwala osiągać na torze kąty złożenia wynoszące 50 stopni.

Wspornik pod siedzeniem także łączy się bezpośrednio z silnikiem. W nowym Monsterze 1200 R zmodyfikowano go z myślą o bardziej kompaktowej strukturze. Osobno zamontowano także aluminiowe podnóżki pasażera, które dają większą swobodę ruchów podczas sportowej jazdy w pojedynkę. Wysokość siedzenia wynosi 830 mm.

Przednie zawieszenie Monstera 1200 R to w pełni regulowane, odwrócone widelce Ohlins o średnicy 48 mm. Tylny amortyzator marki Ohlins także posiada pełen zakres regulacji i został zamontowany do głowicy cylindra po przeciwnej stronie do jednostronnego wahacza. Uzupełnieniem zawieszenia jest amortyzator skrętu marki Ohlins, zapewniający jeszcze lepszą stabilność podczas agresywnej, sportowej jazdy. 

Hamulce to znany z Panigale 1299 i stworzony dzięki doświadczeniom wyniesionym z MotoGP, podwójny układ Brembo M50 monobloc z tarczami o średnicy 330 mm z przodu oraz pojedyncza tarcza o średni 245 mm z tyłu. 

Lekkie, trójramienne felgi w układzie W obuto w opony Pirelli DIABLO Supercorsa SP. Przednia opona posiada wymiany 120/70, a tylna 200/55. Obie wykorzystują technologie EPT i FGD. 
 

Monster 1200 R to także festiwal nowych technologii. Na pokładzie znalazły się m.in. układy Cornering ABS, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), opcja wyboru Trybu Jazdy, system Ride by Wire oraz światła LED. 

Za pracę zaawansowanej elektroniki odpowiada dostępny w standardzie system Ducati Safety Pack, współpracujący z jednostką IMU oraz ABS-em firmy Bosch. 

Kontrola trakcji DTC posiada osiem stopni regulacji, ale może również zostać wyłączona i dostosowana do każdego z trzech trybów jazdy. W trzech trybach pracuje także system Cornering ABS, podczas gdy system kontroli unoszenia przedniego koła DWC posiada osiem stopni regulacji. 

Ciekłokrystaliczny wyświetlacz TFT pracuje w trzech konfiguracjach, Core, Full i Track, prezentujących informacje dostosowane do danych okoliczności oraz zawsze bieg i poziom paliwa.

Jako wyposażenie standardowe w wersji 1200 R dostępny jest także system Ducati Quick Shift, pozwalający na zmianę biegów bez użycia sprzęgła. 

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.