Monster 1200

Cena:

64 400 zł

Sprawdź ceny innych modeli

Cennik

Rozstaw Kół1485 mm

Dane techniczne

Silnik Testastretta 11°, 2-cylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 1198 cm3
Moc maksymalna 110,3 kW (150 KM) przy 9250 obr./min
Rama Stalowa, rurowa, kratownicowa, mocowana do głowicy cylidnra
Masa (na sucho) 187 kg
Pojemność zbiornika paliwa 16,5 l

Nowy Monster 1200 został zaprojektowany niemal od zera z myślą o jeszcze bardziej kompaktowych, węższych i bardziej sportowych proporcjach. 

Jego nowe linie nawiązują do legendarnego Monstera z 1993 roku, łącząc je z powiewem stylistycznej świeżości, tworzącej wymarzony, sportowy motocykl typu naked.

Na stalowy zbiornik paliwa wraca także charakterystyczny zaczep mocujący, zaprojektowany z myślą o pierwszym Monsterze przez Miguela Galluzziego.  

W oczy rzucają się także czerwony kolor na zbiorniku, stalowej ramie kratownicowej, siedzeniu i przednim błotniku oraz nowa przednia lampa
 

Napędzająca nowego Monstera 1200 jednostka napędowa Testastretta 11° to gwarancja wyjątkowych osiągów. Zapewniają je moc wynosząca aż 147 KM, moment obrotowy na poziomie 124 Nm oraz natychmiastowa reakcja na ruchy manetki gazu przy każdej prędkości. To parametry porównywalne do tych osiąganych przez trzy i czterocylindrowe jednostki napędowę.

Dwucylindrowy, desmodromiczny silnik o pojemności 1198 cm³ jest elementem struktury nośnej i „oddycha” przez nowe, bezprzewodowe, owalne przepustnice Ride-by-Wire o średnicy 56 mm. Spełnia też normy Euro 4. 

System RbW posiada trzy różne mapowania dostosowane do różnych okoliczności; mapowania z pełną w trybach sportowym i turystycznym oraz progresywną mapę o mocy 100 KM idealną do jazdy miejskiej. 

Wątpliwości co do charakteru i osiągów Monstera nie zostawia także masywny układ wydechowy 2-1-2.
 

Sprawdzona w wyścigach a następnie w drogowym modelu Panigale koncepcja wykorzystania silnika jako elementu struktury nośnej zastosowana została także w Monsterze. Efektem jest kompaktowa i lekka, ale także dość sztywna rama.

Monstera 1200 charakteryzuje także masywniejszy tylny, jednostronny wahacz oraz kompaktowy rozkład kół wynoszący 1485 mm.

Wspornik pod siedzeniem także łączy się bezpośrednio z silnikiem. W nowym Monsterze 1200 zmodyfikowano go z myślą o bardziej kompaktowej strukturze. Osobno zamontowano także aluminiowe podnóżki pasażera, które dają większą swobodę ruchów podczas sportowej jazdy w pojedynkę. Siedzenie jest z kolei regulowane w zakresie 795 – 820 mm.

Przednie zawieszenie Monstera 1200 to widelce Kayaba o średnicy 43 mm. Tylny amortyzator marki Sachs posiada regulację napięcia wstępnego i odbicia. 

Lekkie, 10-ramienne felgi w stylu Panigale obuto w opony Pirelli DIABLO ROSSO TM III o podwójnej mieszance. Przednia opona posiada wymiany 120/70, a tylna 190/55. Obie wykorzystują technologie EPT i FGD. 

Hamulce to podwójny układ Brembo M4.32 monobloc z czterotłoczkowymi zaciskami i tarczami o średnicy 320 mm z przodu, oraz pojedyncza tarcza o średni 245 mm z tyłu. 
 

Monster 1200 to także festiwal nowych technologii. Na pokładzie znalazły się m.in. układy Cornering ABS, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC), opcja wyboru Trybu Jazdy, system Ride by Wire oraz światła LED. 

Za pracę zaawansowanej elektroniki odpowiada dostępny w standardzie system Ducati Safety Pack, współpracujący z jednostką IMU oraz ABS-em firmy Bosch. 

Kontrola trakcji DTC posiada osiem stopni regulacji, ale może również zostać wyłączona i dostosowana do każdego z trzech trybów jazdy. W trzech trybach pracuje także system Cornering ABS, podczas gdy system kontroli unoszenia przedniego koła DWC posiada osiem stopni regulacji. 

Ciekłokrystaliczny wyświetlacz TFT pracuje w trzech konfiguracjach, Core, Full i Track, prezentujących informacje dostosowane do danych okoliczności oraz zawsze bieg i poziom paliwa.

Jako opcja w wersji 1200 i wyposażenie standardowe w wersji 1200 S dostępny jest także system Ducati Quick Shift, pozwalający na zmianę biegów bez użycia sprzęgła. 
 

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.