Hypermotard 950 SP

Cena:

od 78 900 PLN

Rozstaw Kół1493 mm

Dane techniczne

Silnik Testastretta 11°, 2-cylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 937 cm3
Moc maksymalna 114 KM przy 9000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 96 Nm przy 7250 obr./min
Rama Stalowa, rurowa, kratownicowa
Zawieszenie z przodu W pełni regulowany widelec Öhlins o średnicy rur 48 mm

Hypermotard trzeciej generacji podkreśla więzi z klimatem supermoto. To maszyna napędzana adrenaliną, którą pokochają ekstremalni motocykliści.

Kanapa ze zwężoną częścią środkową, płynnie przechodząca w 14,5 litrowy zbiornik paliwa, tworzą wizerunek ściśle powiązany ze światem wyścigów motocyklowych. Agresywna forma, złożona z ostrych, czystych linii i gładkich powierzchni staje się jeszcze mocniejsza dzięki podwójnym tłumikom umieszczonym pod kanapą, wąskiej sylwetce i kultowemu już widokowi z przodu, zdominowanemu przez ostry "dziób" z reflektorem w kształcie przypominającym tablicę z numerem startowym. Charakterystyczne światła do jazdy dziennej dają Hypermotardowi nowoczesnego wyglądu.

Zmieniona pozycja kierowcy maksymalizuje przyjemność i kontrolę. Nowy Hypermotard 950 SP może pochwalić się szerszą kierownicą, węższymi bokami i nową kanapą, która ułatwia ruch podczas jazdy. Stopy można umieścić pewnie na ziemi dzięki zmniejszonemu o 53 mm rozstawowi podnóżków. Siedzisko jest długie i ma lekko podniesioną strefę pasażerską dla większego komfortu. W wersji SP kanapa jest bardziej płaska, aby zapewnić jeszcze lepszy ruch wzdłużny podczas jazdy. 

Hypermotard 950 wykorzystuje zaawansowany dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta 11° o pojemności 937 cm³. Po dogłębnym przeglądzie (i zmniejszeniu masy o 1,5 kg) silnik ten generuje o 4 KM więcej niż jego poprzednik, osiągając 114 KM przy 9000 obr./min. Zapewnia on płynną siłę ciągu w całym zakresie obrotów, osiągając maksymalny moment obrotowy 96 Nm przy 7250 obr./min. W modelu Hypermotard 950 około 80% momentu obrotowego jest dostępne już przy 3000 obr./min, a co najmniej 88% pomiędzy 5000 a 9000 obr./min.

W stosunku do poprzedniej wersji zwiększył się stopień sprężania z 12,6:1 do 13,3:1. Zmieniono profilowanie krzywek wylotowych i układ wydechowy z tłumikami pod kanapą. Paliwo podawane jest przez nowy, 53-milimetrowy korpus przepustnicy, a nowa jednostka sterująca silnika i nowa system Ride-by-Wire zapewniają płynne zasilanie. Zarówno wersja Hypermotard 950, jak i wersja SP, korzystają również z nowych, lżejszych obudów sprzęgła i alternatora, lżejszej skrzyni biegów, aluminiowego (zamiast stalowego) napinacza łańcucha i magnezowych pokryw zaworowych.

Mokre sprzęgło poślizgowe można teraz obsługiwać przy mniejszym obciążeniu dźwigni dzięki nowemu, hydraulicznemu układowi sterowania. Ogromną zaletą jednostki Testastretta 11° są długie okresy między przeglądami. Zmiany oleju są wymagane co 15 000 km, a serwis Desmo co 30 000 km.

Hypermotard 950 SP zbudowany jest na nowej, stalowej ramie kratownicowej ze zwężanymi rurkami, lżejszej o jeden kilogram w porównaniu do poprzedniego modelu. Jej geometria nastawiona jest na maksymalną poręczność i bezpieczeństwo. Rama główna łączy się z tylną ramą pomocniczą, również w formie stalowej kratownicy. Rozstaw osi wynoszący 1498 mm zapewnia maksymalną stabilność przy wysokich prędkościach. Hypermotard 950 SP wyposażony jest w jednostronny aluminiowy wahacz. Zbiornik paliwa o pojemności 14,5 litra zapewnia doskonały zasięg bez uszczerbku dla rasowej linii motocykla.

W modelu Hypermotard 950 SP zastosowano w pełni regulowany amortyzator 48 mm Öhlins, zapewniający skok koła przedniego 185 mm, a centralny amortyzator Öhlins daje skok tylnego koła o 175 mm. Wyróżnikiem Hypermotarda 950 SP są również lekkie kute koła Marchesini z trzema szprychami Y o przekroju 3,5" z przodu i 5,5" z tyłu. W wersji SP zakładane są seryjnie sportowe opony Pirelli Diablo Supercorsa SP w rozmiarze 120/70 ZR17 z przodu i 180/55 ZR17 z tyłu.

Przedni hamulec to podwójna tarcza o średnicy 320 mm, na której pracują 4-tłoczkowe zaciski Brembo M4.32 Dzięki aluminiowym kołnierzom tarcz udało się zmniejszyć masę całego elementu o 600 gramów. Z tyłu pracuje pojedynczy zacisk na tarczy o średnicy 245 mm. Układ hamulcowy Hypermotarda 950 SP to komponenty z najwyższej półki, zapewniające najwyższą skuteczność hamowania - cechę, która zawsze była znakiem rozpoznawczym Ducati.

Ducati Hypermotard 950 SP to motocykl o silnym i agresywnym charakterze. Wyjątkowa wydajność maszyny jest kontrolowana przez ultranowoczesną elektronikę, która wykorzystuje 6-osiowy inercyjną jednostkę pomiarową Bosch (IMD 6D) do natychmiastowego wykrywania przechyłów, odchylenia i kątów nachylenia motocykla. Pakiet elektroniki Hypermotard 950 obejmuje system Bosch Cornering ABS z funkcją Slide by Brake, kontrolę trakcji Ducati Traction Control EVO (DTC EVO), kontrolę unoszenia przedniego koła Ducati Wheelie Control (DWC EVO) oraz w standardzie quickshifter Ducati Quick Shift (DQS EVO) w górę i dół.

Parametry operacyjne tych systemów są ściśle dostosowane do jednego z trzech dostępnych trybów jazdy: Sport, Touring lub Urban, określających sposób oddawania mocy, działania ABS-u i kontroli trakcji.

Model Hypermotard 950 SP wyposażono w wyświetlacz TFT o przekątnej 4,3 cala. Grafika i interfejs, zgodne z tymi w Panigale V4, ułatwiają przeglądanie i ustawianie menu, umożliwiając jednocześnie szybszą identyfikację wybranego trybu jazdy. Wyświetlacz wyraźnie i natychmiast pokazuje wszelkie zmiany dokonane w ustawieniach, co odbywa się za pomocą schematów wyjaśniających dostosowywany system i stopniowanej skali. 

Niezwykle lekki, kompaktowy zestaw reflektorów wyposażony jest w światła do jazdy dziennej, aby zapewnić doskonałą widoczność pojazdu w świetle dziennym. Natomiast z tyłu pasek LED działa jako światło tylne i światło stopu. Automatycznie wyłączające się przednie kierunkowskazy LED zostały włączone do osłon dłoni, aby zachować czystą, minimalistyczną linię motocykla. Hypermotard 950 SP wyposażony jest również w gniazdo USB, umieszczone pod kanapą.
 

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.

Umów się na jazdę próbną, lub zapytaj o ofertę