Hypermotard 950

Cena:

58 900 zł

Sprawdź ceny innych modeli

Cennik

Rozstaw Kół1493 mm

Dane techniczne

Silnik Testastretta 11°, 2-cylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 937 cm3
Moc 114 KM (84 kW) przy 9000 obr./min
Skrzynia biegów 6-biegowa
Zużycie benzyny 14,5 l
Rozstaw Kół 1493 mm

Hypermotard trzeciej generacji podkreśla więzi z klimatem supermoto. To maszyna napędzana adrenaliną, którą po prostu pokochają ekstremalni motocykliści.

Wysoka kanapa z wąską częścią środkową, płynnie przechodząca w 14,5 litrowy zbiornik paliwa, tworzą wizerunek ściśle powiązany ze światem sportu motocyklowego. Agresywna forma, złożona z ostrych, czystych linii i gładkich powierzchni - staje się jeszcze mocniejsza dzięki podwójnym tłumikom umieszczonym pod kanapą, wąskiej sylwetce,i kultowemu już widokowi z przodu, zdominowanemu przez ostry "dziób" z reflektorem w kształcie przypominającym tablicę z numerem startowym. Co więcej, charakterystyczne światła do jazdy dziennej dają Hypermotardowi zdecydowanie nowoczesny, technologiczny wygląd.

Zmieniona pozycja kierowcy maksymalizuje przyjemność i kontrolę. Nowy Hypermotard 950 może pochwalić się szerszą kierownicą, węższymi bokami i nową kanapą, która ułatwia ruch podczas jazdy. Stopy można umieścić pewnie na ziemi dzięki zmniejszonemu o 53 mm rozstawowi podnóżków. Siedzisko nowego Hypermotard 950 jest płaskie i długie, z lekko podniesioną strefą pasażerską dla większego komfortu. 
 

Hypermotard 950 wykorzystuje zaawansowany dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta 11° o pojemności 937 cm³. Po dogłębnym przeglądzie (i zmniejszeniu masy o 1,5 kg) silnik ten generuje o 4 KM więcej niż jego poprzednik, osiągając 114 KM przy 9000 obr./min. Zapewnia on płynną siłę ciągu w całym zakresie obrotów, osiągając maksymalny moment obrotowy przy 96 Nm przy 7250 obr./min. W modelu Hypermotard 950 około 80% momentu obrotowego jest dostępne już przy 3000 obr./min., a co najmniej 88% pomiędzy 5000 a 9000 obr./min.

Zwiększył się stopień sprężania - 13,3: 1 w przeciwieństwie do 12,6: 1 w poprzedniej wersji, zmieniono profilowanie krzywek wylotowych, nowy jest układ wydechowy z tłumikami pod kanapą. Paliwo podawane jest przez nowy, 53-milimetrowy korpus przepustnicy, a nowa jednostka sterująca silnika i nowa system Ride-by-Wire zapewniają płynne zasilanie. Zarówno wersja Hypermotard 950, jak i wersja SP, korzystają również z nowych, lżejszych obudów sprzęgła i alternatora, lżejszej skrzyni biegów, aluminiowego (zamiast stalowego) napinacza łańcucha i magnezowych pokryw zaworowych.

Mokre sprzęgło poślizgowe można teraz obsługiwać przy mniejszym obciążeniu dźwigni dzięki nowemu, hydraulicznemu układowi sterowania. Ogromną zaletą jednostki Testastretta 11° są długie okresy między przeglądami: zmiany oleju są wymagane co 15 000 km, podczas gdy serwis Desmo jest potrzebny co 30 000 km.
 

Hypermotard 950 zbudowany jest na nowej,  stalowej ramie kratownicowej ze zwężanymi rurkami, lżejszej o jeden kilogram w porównaniu do poprzedniego modelu. Jej geometria nastawiona jest na maksymalną poręczność i bezpieczeństwo. Rama główna łączy się z tylną ramą pomocniczą, również w formie stalowej kratownicy. Rozstaw osi wynoszący 1493 mm zapewnia maksymalną stabilność przy wysokich prędkościach. Hypermotard 950 wyposażony jest w jednostronny aluminiowy wahacz. Zbiornik paliwa o pojemności 14,5 litra zapewnia doskonały zasięg bez uszczerbku dla rasowej linii motocykla.

Zawieszenie Hypermotarda 950 to w pełni regulowany, aluminiowy widelec Marzocchi o średnicy rur 45 mm, zapewniający skok przedniego koła wynoszący 170 mm. Jest on o pół kilograma lżejszy od widelca montowanego w poprzedniej wersji motocykla. Z tyłu pracuje pojedynczy amortyzator Sachs, dający skok 150 mm. Współpracuje on z jednostronnym aluminiowym wahaczem.

Przedni hamulec to podwójna tarcza o średnicy 320 mm, na której pracują 4-tłoczkowe zaciski Brembo M4.32 Dzięki aluminiowym kołnierzom tarcz udało się zmniejszyć masę całego elementu o 600 gramów. Z tyłu pracuje pojedynczy zacisk Brembo na tarczy o średnicy 245 mm. Układ hamulcowy Hypermotarda 950 to komponenty z najwyższej półki, zapewniające najwyższą skuteczność hamowania - cechę, która zawsze była znakiem rozpoznawczym Ducati.

Motocykl toczy się na aluminiowych kołach z trzema ramionami w kształcie litery Y. Standardowo montowane są tu opony Pirelli Diablo Rosso III, 120/70 ZR17 z przodu i 180/55/55 ZR17 z tyłu. W porównaniu do poprzedniego modelu, koła te są lżejsze o kolejne 800 gramów. 
 

Ducati Hypermotard 950 to motocykl o silnym i agresywnym charakterze. Wyjątkowa wydajność maszyny jest kontrolowana przez ultranowoczesną elektronikę, która wykorzystuje 6-osiowy inercyjną jednostkę pomiarową Bosch (IMD 6D) do natychmiastowego wykrywania przechyłów, odchylenia i kątów nachylenia motocykla. Pakiet elektroniki Hypermotard 950 obejmuje system Bosch Cornering ABS z funkcją Slide by Brake, kontrolę trakcji Ducati Traction Control EVO (DTC EVO), kontrolę unoszenia przedniego koła Ducati Wheelie Control (DWC) EVO oraz opcjonalny quickshifter Ducati Quick Shift (DQS) w górę i dół EVO.

Parametry operacyjne tych systemów są ściśle dostosowane do jednego z trzech dostępnych trybów jazdy: Sport, Touring lub Urban, określających sposób oddawania mocy, działania ABS-u i kontroli trakcji.

Model Hypermotard 950 wyposażono w wyświetlacz TFT o przekątnej 4,3 cala. Grafika i interfejs, zgodne z tymi w Panigale V4, ułatwiają przeglądanie i ustawianie menu, umożliwiając jednocześnie szybszą identyfikację wybranego trybu jazdy. Wyświetlacz wyraźnie i natychmiast pokazuje wszelkie zmiany dokonane w ustawieniach, co odbywa się za pomocą schematów wyjaśniających dostosowywany system i stopniowanej skali.

Niezwykle lekki, kompaktowy zestaw reflektorów wyposażony jest w światła do jazdy dziennej (DRL), aby zapewnić doskonałą widoczność pojazdu w świetle dziennym. Natomiast z tyłu pasek LED działa jako światło tylne i światło stopu. Automatycznie wyłączające się przednie kierunkowskazy LED zostały włączone do osłon dłoni, aby zachować czystą, minimalistyczną linię motocykla. Hypermotard 950 wyposażony jest również w gniazdo USB, umieszczone pod kanapą.

 

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.