Hypermotard 950 RVE

Cena:

od 63 900 PLN

Rozstaw Kół1493 mm

Dane techniczne

Silnik Testastretta 11°, 2-cylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 937 cm3
Moc maksymalna 114 KM przy 9000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 96 Nm przy 7250 obr./min
Rama Stalowa rama kratownicowa ze zwężanymi rurkami
Zawieszenie z przodu W pełni regulowany, aluminiowy widelec Marzocchi o średnicy rur 45 mm

Hypermotard perfekcyjnie łączy wyjątkowe cechy oryginalnego Hypermotarda 1100, takie jak minimalizm, agresywność, lekki wygląd, styl motocykla fun-bike, wraz z innowacjami i technologiami Ducati znanymi z najnowszych modeli.

Malowanie w nowym Hypermotardzie 950 RVE podkreśla lekkość i agresję motocykla dzięki rzucającemu się w oczy wzorowi. Inspiracja czerpana była ze sztuki miejskiego graffiti.

Po raz pierwszy, na tak rozległej i nierównej powierzchni, Ducati użyło ultra-cienkich kalkomanii waterslide. Aplikowana jest podczas fazy tworzenia malowania, a proces ten jest wyjątkowo długi, skomplikowany i wymaga wyspecjalizowanych umiejętności. Wynik końcowy jest porównywalny z detalami malowanymi technologią airbrush - grafika charakteryzuje się wysoką jakością, jest niewyczuwalna w dotyku oraz pozostaje wyjątkowo wytrzymała.

Hypermotard 950 wykorzystuje zaawansowany dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta 11° o pojemności 937 cm³. Po dogłębnym przeglądzie (i zmniejszeniu masy o 1,5 kg) silnik ten generuje o 4 KM więcej niż jego poprzednik, osiągając 114 KM przy 9000 obr./min. Zapewnia on płynną siłę ciągu w całym zakresie obrotów, osiągając maksymalny moment obrotowy 96 Nm przy 7250 obr./min. W modelu Hypermotard 950 około 80% momentu obrotowego jest dostępne już przy 3000 obr./min, a co najmniej 88% pomiędzy 5000 a 9000 obr./min. Każdy Hypermotard jest także dostępny w wersji 35 kW dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

W stosunku do poprzedniej wersji zwiększył się stopień sprężania z 12,6:1 do 13,3:1. Zmieniono profilowanie krzywek wylotowych i układ wydechowy z tłumikami pod kanapą. Paliwo podawane jest przez nowy, 53-milimetrowy korpus przepustnicy, a nowa jednostka sterująca silnika i nowy system Ride-by-Wire zapewniają płynne zasilanie. Hypermotard korzysta z nowych, lżejszych obudów sprzęgła i alternatora, lżejszej skrzyni biegów, aluminiowego (zamiast stalowego) napinacza łańcucha i magnezowych pokryw zaworowych.

Mokre sprzęgło poślizgowe można teraz obsługiwać przy mniejszym obciążeniu dźwigni dzięki nowemu, hydraulicznemu układowi sterowania. Ogromną zaletą jednostki Testastretta 11° są długie okresy między przeglądami. Zmiany oleju są wymagane co 15 000 km, a serwis Desmo co 30 000 km.

Hypermotard 950 zbudowany jest na stalowej ramie kratownicowej ze zwężanymi rurkami, lżejszej o jeden kilogram w porównaniu do poprzedniego modelu. Jej geometria nastawiona jest na maksymalną poręczność i bezpieczeństwo. Rama główna łączy się z tylną ramą pomocniczą, również w formie stalowej kratownicy. Rozstaw osi wynoszący 1493 mm zapewnia maksymalną stabilność przy wysokich prędkościach. Hypermotard 950 wyposażony jest w jednostronny aluminiowy wahacz. Zbiornik paliwa o pojemności 14,5 litra zapewnia doskonały zasięg bez uszczerbku dla rasowej linii motocykla.

Zawieszenie Hypermotarda 950 to w pełni regulowany, aluminiowy widelec Marzocchi o średnicy rur 45 mm, zapewniający skok przedniego koła wynoszący 170 mm. Jest on o pół kilograma lżejszy od widelca montowanego w poprzedniej wersji motocykla. Z tyłu pracuje pojedynczy amortyzator Sachs, dający skok 150 mm. Współpracuje on z jednostronnym aluminiowym wahaczem.

Przedni hamulec to podwójna tarcza o średnicy 320 mm, na której pracują 4-tłoczkowe zaciski Brembo M4.32 Dzięki aluminiowym kołnierzom tarcz udało się zmniejszyć masę całego elementu o 600 gramów. Z tyłu pracuje pojedynczy zacisk Brembo na tarczy o średnicy 245 mm. Układ hamulcowy Hypermotarda 950 to komponenty z najwyższej półki, zapewniające najwyższą skuteczność hamowania - cechę, która zawsze była znakiem rozpoznawczym Ducati.

Motocykl toczy się na aluminiowych kołach z trzema ramionami w kształcie litery Y o czarno-czerwonym, niesymetrycznym malowaniu. Standardowo montowane są tu opony Pirelli Diablo Rosso III o rozmiarze 120/70 ZR17 z przodu i 180/55 ZR17 z tyłu. W porównaniu do poprzedniego modelu, koła te są lżejsze o kolejne 800 gramów.

Ducati Hypermotard 950 RVE to motocykl o silnym i agresywnym charakterze. Wyjątkowa wydajność maszyny jest kontrolowana przez ultranowoczesną elektronikę, która wykorzystuje 6-osiowy inercyjną jednostkę pomiarową Bosch (IMD 6D) do natychmiastowego wykrywania przechyłów, odchylenia i kątów nachylenia motocykla. Pakiet elektroniki Hypermotard 950 obejmuje system Bosch Cornering ABS z funkcją Slide by Brake, kontrolę trakcji Ducati Traction Control EVO (DTC EVO), kontrolę unoszenia przedniego koła Ducati Wheelie Control (DWC EVO) oraz w standardzie quickshifter Ducati Quick Shift (DQS EVO) w górę i dół.

Parametry operacyjne tych systemów są ściśle dostosowane do jednego z trzech dostępnych trybów jazdy: Sport, Touring lub Urban, określających sposób oddawania mocy, działania ABS-u i kontroli trakcji.

Model Hypermotard 950 RVE wyposażono w wyświetlacz TFT o przekątnej 4,3 cala. Grafika i interfejs, zgodne z tymi w Panigale V4, ułatwiają przeglądanie i ustawianie menu, umożliwiając jednocześnie szybszą identyfikację wybranego trybu jazdy. Wyświetlacz wyraźnie i natychmiast pokazuje wszelkie zmiany dokonane w ustawieniach, co odbywa się za pomocą schematów wyjaśniających dostosowywany system i stopniowanej skali. 

Niezwykle lekki, kompaktowy zestaw reflektorów wyposażony jest w światła do jazdy dziennej, aby zapewnić doskonałą widoczność pojazdu w świetle dziennym. Natomiast z tyłu pasek LED działa jako światło tylne i światło stopu. Automatycznie wyłączające się przednie kierunkowskazy LED zostały włączone do osłon dłoni, aby zachować czystą, minimalistyczną linię motocykla. Hypermotard 950 RVE wyposażony jest również w gniazdo USB, umieszczone pod kanapą.

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.

Umów się na jazdę próbną, lub zapytaj o ofertę