Królowa wszystkich dróg - nowa Multistrada V4

07/11/2020

Panowanie na wszystkich drogach nigdy wcześniej nie było tak proste!

  • Ducati przedstawia czwartą generację jednej ze swoich najpopularniejszych rodzin: Multistrada V4
  • Osiągi i sportowy charakter charakteryzujące Ducati w połączeniu z niespotykanym komfortem jazdy i wszechstronnością zapewniają skuteczność w każdych warunkach jazdy
  • Wyposażona w silnik V4 Granturismo, Multistrada V4 pozwala na rekordowe wydłużenie okresów międzyprzeglądowych, oferuje zintegrowany system nawigacji i jako pierwszy motocykl na świecie jest wyposażona w radar z przodu i z tyłu
  • Pierwszy odcinek serii Ducati World Première, w którym Dyrektor Zarządzający marki - Claudio Domenicali - przedstawia szczegółowe specyfikacje motocykla jest dostępny na Ducati.com oraz YouTube
Królowa wszystkich dróg - nowa Multistrada V4

4 listopada 2020 r., w Borgo Panigale (Bolonia, Włochy), Ducati zaprezentowało światu nową Multistradę V4 podczas pierwszego odcinka serii internetowej Ducati World Première.

Nazwa motocykla - Multistrada - sama w sobie zawiera ambitną obietnicę dużej wszechstronności. W zamyśle projektantów miała być motocyklem sportowym, a jednocześnie komfortowym, zdolnym poradzić sobie w każdych warunkach, na drogach asfaltowych i gruntowych, zawsze bezpiecznie i solidnie.

W ciągu 18 lat wyprodukowano ponad 110 000 sztuk, a od momentu powstania w 2003 roku seria przeszła ewolucję, poszerzając swój zakres zastosowania. Pierwsza Multistrada była motocyklem sportowym z dużym momentem obrotowym. Nadawała się głównie do jazdy po drogach. Wersja z 2010 roku była promowana hasłem „cztery motocykle w jednym” i jako pierwsza oferowała wybór trybu jazdy. W 2015 roku zaprezentowano pierwszy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu, gwarantującymi płynność jazdy.

 

 

Multistrada czwartej generacji to jeszcze wydajniejszy i jeszcze łatwiejszy w prowadzeniu motocykl, wytrzymalszy, a jednocześnie wagowo lżejszy, bardziej wszechstronny i wygodny, a jednocześnie skuteczny w każdych warunkach jazdy. Innymi słowy, marka dołożyła starań, aby Multistrada V4 była najlepszym „Multi” motocyklem w historii.

Multistrada V4 ma bardziej sportowy charakter, ponieważ jest lekka i kompaktowa, ma 170 KM, systemy elektroniczne MotoGP, jak również podwozie o płynnych liniach dla ekscytującej i efektywnej jazdy w mieszanych warunkach terenowych. Jest również motocyklem turystycznym, dzięki długim okresom międzyprzeglądowym (co 60 000 km), uwadze poświęconej w fazie projektowej komfortowi jazdy, systemom radarowym (jako pierwszy motocykl na świecie posiada radar zarówno z przodu, jak i z tyłu), nawigatorze mapy, który można przeglądać na desce rozdzielczej oraz doświetlaniu zakrętów. Multistrada jest wytrzymała i dostosowana do warunków terenowych dzięki elektronicznej regulacji zawieszenia, płynnemu prowadzeniu i przełożeniom. Wreszcie jest również motocyklem miejskim, ponieważ gwarantuje łatwość prowadzenia przy niskich prędkościach, oferuje łączność ze smartfonem oraz komfort termiczny kierowcy i pasażera. Wyżej wymienione zalety czynią Multistradę królową wszystkich dróg.

Projekt Multistrady V4 cechuje się niezwykłą funkcjonalnością dostosowaną do stanu technicznego. Jest solidny i wytrzymały, a jednocześnie wyrafinowany i niezwykle estetyczny. Projektanci Ducati wypracowali idealne proporcje i kompaktowość nadwozia w rozstawie osi - idealne połączenie formy i funkcji. Da się to zauważyć w dość pokaźnych, "muskularnych" gabarytach przedniej części nadwozia o seksownym liniach, która skrywa 22-litrowy zbiornik, w połączeniu ze smukłym tyłem, który umożliwia optymalną pozycję nawet podczas jazdy na stojąco na odcinkach terenowych. Badania aerodynamiczne pozwoliły na zapewnienie maksymalnego możliwego komfortu kierowcy.

Silnik V4 Granturismo to prawdziwe bijące serce Multistrady. Lekki (66,7 kg) i kompaktowy, oferuje dużą moc, płynność przy niskich obrotach, stabilność w średnim zakresie i ekscytującą jazdę przy wysokich obrotach. V4 Granturismo ma pojemność 1158 cm3 i rozwija moc 170 KM (125 kW) przy 10500 obr/min z maksymalnym momentem obrotowym 125 Nm przy 8750 obr/min. Ponadto zastosowanie tego silnika pozwala na znaczne wydłużenie okresów międzyobsługowych: w Multistradzie V4 wymiana oleju jest sugerowana co 15 000 km, a sprawdzanie luzów zaworowych i ewentualna regulacja co 60 000 km.

Multistrady V4 jest wyposażona w najnowocześniejszą elektronikę w branży motocyklowej, zapewniającą wysoki poziom bezpieczeństwa, komfortu, osiągów i łączności. Platforma inercyjna (IMU) zarządza działaniem ABS na zakrętach, Ducati Wheelie Control (DWC) czy Ducati Traction Control (DTC), tutaj w wersji „do pokonywania zakrętów”. Multistrada V4 S jest również standardowo wyposażona w system kontroli utrzymania pojazdu (VHC), który ułatwia ponowne uruchomienie na pochyłych drogach. W Multistradzie V4 S platforma inercyjna komunikuje się również w sposób ciągły z półaktywnym układem sterowania zawieszeniem Ducati Skyhook (DSS) z funkcją Autoleveling.

Wraz z nowym modelem, Ducati wprowadziło również absolutną nowość w świecie motocykli: rewolucyjny przedni i tylny system radarowy, który umożliwia korzystanie z adaptacyjnego tempomatu (ACC) i wykrywania martwego pola (BSD). Radary to zaawansowane systemy pomocnicze, które firma Ducati opracowała we współpracy ze swoimi partnerami technologicznymi z najwyższej półki, jak na przykład Bosch. Wspierają one kierowcę podczas jazdy i czynią jazdę bardziej komfortową dzięki możliwości kontroli otoczenia motocyklu.

Multistrada V4 jest wyposażona w aluminiową ramę skorupową, 19-calowe koło przednie i dwustronny wahacz, który może pomieścić koła szprychowe. Ma ograniczony rozstaw osi (1567 mm), sportowy przód, zawieszenie o dużym skoku (170 mm przednie koło i 180 mm tylne koło) oraz prześwit 220 mm. Waga własna motocykla to 215 kg. Wszystko to sprawia, że ​​Multistrada V4 pokonuje zakręty w sposób intuicyjny i skuteczny, jak na Ducati przystało, a jednocześnie jest łatwa w prowadzeniu i wszechstronna zarówno na drogach, jak i w warunkach terenowych.

 

 

Stawiając sobie za cel zwiększenie komfortu podczas długiej jazdy autostradą, inżynierowie Ducati w fazie projektowania i rozwoju skupili się na tym, co w świecie motoryzacyjnym jest określane skrótem NVH (hałas, wibracje oraz uciążliwość działania) i stanowi miarę ogólnego poziomu komfortu użytkowania pojazdu.

W tym celu przeprowadzone zostały dokładne badania aerodynamiczne - również w tunelu aerodynamicznym - aby osiągnąć jak najlepszą ochronę kierowcy i pasażera przed uderzeniami powietrza, zredukować hałas i umożliwić odprowadzanie ciepła z silnika z dala od nóg kierowcy. Efektem starań jest szyba z pleksiglasu o nowym kształcie oraz wysokości regulowanej za pomocą jednego palca, połączona z dwoma bocznymi deflektorami. Szczegółowo przebadano kształty osłon dłoni i części najbardziej wystawionych na działanie powietrza, a także „dźwięk” silnika, który został dopracowany, ale zachowuje ducha Ducati. Silnik V4 Granturismo posiada funkcję dezaktywacji tylnych cylindrów na biegu jałowym. W ten sposób w momencie zatrzymania motocykla na światłach proces spalania w cylindrach zostaje zatrzymany, co poprawia w znacznym stopniu komfort termiczny kierowcy dzięki obniżeniu temperatury przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa.

Multistrada V4 posiada wiele różnych możliwości konfiguracji, aby zaspokoić potrzeby najbardziej zróżnicowanych grup klientów. Standardowy model V4 o wadze 215 kg jest dostępny w kolorze czerwonym

 

 

Ducati Multistrada V4 będzie dostępna w salonach Ducati od końca listopada.

Teczka prasowa nowej Multistrady V4 jest dostępna w Ducati Media House. Na Ducati.com, jak również na kanale Ducati na YouTube, udostępniono odcinek z prezentacją motocykla.

#MultistradaV4

Dedykowany kanał na Instagramie: @DucatiMultistradaV4 Kanał Ducati na Instagramie: @Ducati

i jest wersją przeznaczoną dla tych, którzy kochają silnik o mocy 170 KM.

Główny model gamy, V4 S, jest dostępny w kolorze „Aviator Grey” oraz w kolorze czerwonym. Istnieje możliwość zamówienia Multistrady V4 S zarówno z felgami aluminiowymi, jak i szprychowymi. Dla tej linii Ducati wymyśliło nowe pakiety konfiguracji, które można zamówić bezpośrednio w fabryce (Essential, Travel, Radar, Performance, Full). Można również wyświetlić wszystkie opcje konfiguracji w specjalnej sekcji strony internetowej Ducati.Trzecią wersją jest Multistrada V4 S Sport, która oferuje wyjątkowo odważne, dedykowane barwy oraz standardowy pakiet Performance z układem wydechowym Akrapovič i przednim błotnikiem z włókna węglowego.

 

 

 

23/07/2021

Zapraszamy na Ducati Scrambler Yellow Day już 14 sierpnia!

22/07/2021

Specjalna, numerowana wersja Panigale V2 w hołdzie Troyowi Baylissowi

18/07/2021

Włoskie spotkanie rodzinne: Ducati podczas Ferrari Corsa Baltica 2021