Diavel 1260

Cena:

89 900 zł

Sprawdź ceny innych modeli

Cennik

Rozstaw Kół1600 mm

Dane techniczne

Silnik Testastretta DVT (Desmodronic Variable Timing) ze zmiennymi fazami rozrządu, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 1262 cm3
Moc 117 kW (159 KM) przy 9500 obr./min
Skrzynia biegów 6-biegowa
Rama Stalowa, rurowa, kratownicowa
Masa 218 kg

Kolejna generacja modelu Diavel opiera się na kluczowych koncepcjach estetycznych swojego poprzednika, prezentuje je jednak w nowym świetle. Cechą charakterystyczną designu motocykla Diavel 1260 jest masa przeniesiona na przód, która nadaje motocyklowi agresywną postawę, dopełnioną przez opływowy tył i masywną tylną oponę o szerokości 240 mm.

Pokrywy zbiornika paliwa wykonane są z blachy. Są one smuklejsze w strefie kontaktu z siedziskiem, aby poprawić ergonomię kierowcy. Dwa duże wloty powietrza ze szczotkowanego aluminium, będące rozwinięciem koncepcji z pierwszego Diavela, nadają maszynie wyjątkowy charakter. Krótki, niewielki ogon mieści wysuwany uchwyt pasażera i zestaw świateł, dzięki czemu tył Diavel 1260 utrzymany jest w lekkim, sportowym stylu, który wyraźnie kontrastuje z mocnym przodem. 

Kolejny ciekawy i charakterystyczny dla tego modelu zabieg, to umieszczenie przednich kierunkowskazów w bocznych osłonach chłodnicy. Silnik i rama również odgrywają ważną rolę stylistyczną dzięki swoim niepowtarzalnym, dostojnym konturom. Siła wizerunku Diavela 1260 to znakomicie dobrane szczegóły, które odkrywamy obchodząc motocykl dookoła. Standardowa wersja tego modelu dostępna jest w kolorze Sandstone Grey z czarną ramą i kołami.
 

Diavel 1260 jest napędzany dwucylindrowym silnikiem Ducati Testastretta DVT o pojemności 1262 cm3 z rozrządem desmodromicznym, który wcześniej zadebiutował w modelu XDiavel. Nowe mapowania zapłonu zapewniają teraz bardziej sportową dostawę mocy, a za końcową transmisję odpowiada łańcuch. 

Dzięki układowi rozrządu DVT ze zmiennymi fazami, jednostka ta dostarcza ekstremalnie liniowy moment obrotowy, nawet przy niskich obrotach. Jednocześnie przy pełnym otwarciu przepustnicy zachwyca osiągami motocykla sportowego. Maksymalna moc silnika to 159 KM przy 9500 obr/min, a moment obrotowy 129 Nm przy 7500 obr/min. Wtrysk paliwa, realizowany przez elektroniczny system Bosch z eliptycznymi gardzielami przepustnicy (odpowiednik średnicy 56 mm) jest zarządzany przez najnowszy system Ride by Wire i trzy tryby jazdy: Sport, Touring i Urban.

Silnik Testastretta DVT 1262 korzysta z dwóch świec na cylinder i wykorzystuje system, który wprowadza świeże powietrze do kanału wydechowego w celu całkowitego utlenienia niespalonych węglowodorów i zmniejszenia poziomu zanieczyszczeń, bez wpływu na osiągi silnika. Wydech Diavela 1260 to system 2-w-1 z korpusem komorowym i dwoma tłumikami końcowymi. Większa część układu jest dyskretnie umieszczona przed tylnym kołem, nie psując linii motocykla.

Ciągłe inwestycje w jakość, zapewnioną przez odpowiedni projekt, zaawansowane materiały i najnowocześniejszą technologię, pozwalają firmie Ducati zapewnić bardzo konkurencyjne interwały serwisowe. Częstotliwość okresowych przeglądów olejowych została wydłużona do 15 000 km (lub jednego roku), a regulacji czasu zaworów do aż 30 000 km. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu specjalnych materiałów do gniazd zaworów, poprawiając wydajność spalania i utrzymując stałą temperaturę pracy silnika DVT Testastretta. Co więcej, innowacyjny system DVT w żaden sposób nie komplikuje procedury regulacji rozrządu.
 

Diavel 1260 ma stalową, rurową ramę kratownicową, która wykorzystuje silnik jako konstrukcyjny element podwozia. Jest ona przymocowany do bloku silnika na dwóch głowicach cylindrów, podobnie jak odlewana aluminiowa rama pomocnicza. Do silnika przymocowane są również dwie kute płyty aluminiowe, które obejmują jednostronny wahacz z odlewanego aluminium. 

Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 1600 mm i sportowej geometrii podwozia, osiągi Diavela na mieszanych drogach są dokładnie tym, czego można się spodziewać po marce Ducati. Motocykl oferuje doskonałą zwrotność i wyczucie przodu, zapewniając wyjątkowo precyzyjne i przyjemne prowadzenie. 

Z przodu pracuje w pełni regulowany widelec o średnicy rur 50 mm. Regulacja siły tłumienia i wstępnego napięcia sprężyny znajdują się na lewej komorze widelca, natomiast regulacja odbicia znajduje się po stronie prawej. Z tyłu montowany jest w pełni regulowany amortyzator centralny. Doskonałą wydajność układu hamulcowego zapewniają przednie podwójne tarcze o średnicy 320 mm z radialnie montowanymi zaciskami Brembo M4.32. Z tyłu zamontowana jest tarcza o średnicy 265 mm i 2-tłoczkowy zacisk, również wykonany przez Brembo.

W modelu Diavel 1260 zastosowano odlewane, 14-ramienne koła, w rozmiarach 3,5 "x 17 oraz 8" x 17 ". Motocykl wyposażony jest w opony Pirelli Diablo Rosso III - z przodu w rozmiarze 120/70 ZR17, a z tyłu 240/45 ZR17. Aby zapewnić większą przyczepność podczas pokonywania zakrętów, a jednocześnie zapewniać doskonały przebieg, imponująca tylna opona jest wyposażona zarówno w technologię podwójnej mieszanki, jak i EPT (Enhanced Patch Technology), aby zmaksymalizować powierzchnię styku z asfaltem pod dowolnym kątem nachylenia. Konstrukcja bieżnika i starannie dobrane mieszanki zapewniają wyjątkową wydajność niezależnie od warunków drogowych.
 

Wyrafinowana elektronika, zastosowana w modelu Diavel 1260, gwarantuje zarówno niezwykłą wydajność, jak i maksymalne bezpieczeństwo. 6-osiowa jednostka pomiaru bezwładności Bosch (IMD 6D) błyskawicznie wykrywa prędkość, przyspieszenie i kąty nachylenia pojazdu, co ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania wielu urządzeń sterujących poszczególnymi systemami. 

Pakiet elektroniki motocykla obejmuje Bosch Cornering ABS EVO (Abs działający w zakrętach), kontrolę trakcji Ducati Traction Control (DTC) EVO, kontrolę unoszenia przedniego koła Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, asystenta startu Ducati Power Launch (DPL) EVO, tempomat oraz system bezkluczykowy Hands Free. 

Dostępne trzy tryby jazdy (Sport, Touring i Urban) nadają motocyklowi trzy odrębne osobowości. Każdy z nich oferuje inny sposób i poziom dostarczania mocy, wpływa na kontrolę trakcji oraz na ustawienia Ducati Wheelie Control i ABS. Ponadto poziomy interwencji w każdym z elektronicznych systemów sterowania są regulowane.

Deska rozdzielcza Diavela 1260 składa się z ekranu TFT oraz oddzielnych modułów kontrolek ostrzegawczych, umieszczonych odpowiednio poniżej i nad kierownicą. Ekran ma cztery różne tryby wyświetlania. Nowością w Ducati jest tryb domyślny, zapewniający minimalny poziom informacji, prezentowanych w bardzo czytelny sposób. Pozostałe trzy to klasyczne tryby wyświetlania Track, Full i City, związane z trybem jazdy. Diavel 1260 ma dedykowane zestawy przycisków na kierownicy z czerwonym podświetleniem. Tempomat posiada oddzielne klawisze do aktywacji i regulacji ustawień prędkości. 

Diavel 1260 jest również kompatybilny z aplikacją Ducati Link. Pozwala ona kierowcy ustawić "tryb podróży" (połączenie trybu obciążenia i trybu jazdy) i spersonalizować parametry każdego indywidualnego trybu jazdy (ABS, kontrola trakcji itp.) w łatwy sposób za pomocą smartfona. Ta wszechstronna aplikacja zapewnia również wyczerpujące informacje na temat terminów przeglądów, instrukcję użytkownika i lokalizator salonów Ducati. Co więcej, aplikacja Ducati Link pozwala użytkownikom rejestrować parametry jazdy i przejechane trasy, dzięki czemu mogą dzielić się swoimi nowymi doświadczeniami ze światową społecznością Ducatisti, która już korzysta z aplikacji.
 

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.