Diavel

Cena:

79 900 zł

Sprawdź ceny innych modeli

Cennik

Rozstaw Kół1580 mm

Dane techniczne

Silnik Testastretta 11°, 2-cylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa 1198,4 cm3
Moc maksymalna 119 kW (162 KM) przy 9250 obr/min
Rama Stalowa, rurowa, kratownicowa
Masa (na sucho) 210 kg
Wysokość siedzenia 770 mm

Projekt Diavel narodził się na czystej kartce papieru, bez żadnych ograniczeń. Projektanci zastosowali podejście “A co, jeśli…?”, dając upust swoim marzeniom. Z każdym dniem Diavel ewoluował z pojedynczych szkiców do postaci, która zadziwiła całe motocyklowe środowisko.

Wyzwanie polegające na zbudowaniu muskularnej sylwetki na bardzo mocnym silniku musiało zostać wykonane z determinacją i dobrym smakiem. Rezultatem jest maszyna, który wygląda jak atleta w blokach startowych. Diavel to gotowość, dominacja i sportowy charakter w eleganckiej formie. Doskonałe przykłady bezkompromisowej postawy projektantów to boczne chłodnice poszerzające sylwetkę motocykla i ogromna tylna opona o szerokości 240 mm. Ten model po prostu wywołał wstrząs sejsmiczny w branży.

Nazwa "Diavel" została zainspirowana dialektem bolońskim. Pewnego dnia, na wczesnym etapie prac nad rozwojem motocykla, pierwszy prototyp został złożony i zaprezentowany grupie inżynierów i techników Ducati, którzy po raz pierwszy oglądali kompletny motocykl. Jedna z osób spoglądająca na niego zawołała "Ignurànt comm’ al diavel!”, co oznacza: "Zły, tak jak diabeł!". Tym samym Diavel dołączył do Monstera w tradycji budzących respekt modeli Ducati.
 

Sercem Diavela jest dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta 11 ° DS o pojemności 1198 cm3, genialny krok naprzód w równoważeniu wysokich osiągów i przyjemności z jazdy. Jednostka ta w pełni wykorzystuje wydajność systemu desmodromicznego, generując moc 162 KM przy 9150 obr./min i zwiększony moment obrotowy, wynoszący 130,5 Nm przy 8000 obr./min. Mechanicznie sterowane zawory dolotowe i wydechowe w połączeniu z optymalną regulacją czasów rozrządu sprawiły, że Diavel uzyskał fantastyczną krzywą momentu obrotowego już od najniższych obrotów. 

Silnik sterowany jest elektronicznie, poprzez system Ducati Ride-by-Wire. Odpowiednio pozycjonowany wtryskiwacz paliwa kieruje je bezpośrednio na tylną stronę gorącego zaworu dolotowego, zamiast na względnie zimną powierzchnię ścianki portu ssącego. Osiągnięto dzięki temu zwiększone parowanie, dzięki któremu proces spalania mieszanki jest bardzo efektywny. Pomagają w tym również podwójne świece zapłonowe.

Silnik chłodzony cieczą i wyposażony w dwie bliźniacze boczne chłodnice, umieszczone po obu stronach pojazdu i zasilane wysokowydajnymi i stylowymi kanałami powietrznymi. 

Szerokie kolektory wydechowe o średnicy 58 mm tworzą system 2-1-2 i kończą na krótkich tłumikach, stylowo ukształtowanych pod kątem odpowiadającym promieniowi tylnego koła. Tłumiki ze stali nierdzewnej są wykończone na czarno dla Diavel stanowią jeden z przykuwających oko detali stylistycznych tej niezwykłej maszyny.

6-biegowa przekładnia Diavela wykorzystuje materiały o wysokiej wytrzymałości, niezbędne do zarządzania ogromną mocą wyjściową i niezwykłą przyczepnością tylnej opony. Jej szerokość, wynosząca 240 mm, wymusiła zastosowanie wałka zdawczego skrzyni biegów dłuższego o 16 mm, tak aby łańcuch napędowy układał się we właściwy sposób. Diavel wyposażony jest w sprzęgło w kąpieli olejowej, z funkcją "slipper" i bardzo lekką pracą dźwigni. 

Silnik Testastretta 11 ° DS to kolejny milowy krok w stałym inwestowaniu w jakość, dzięki czemu możliwe było ustawienie interwałów kontroli luzów zaworowych na przyjaznym dla właściciela poziomie 30 000 km.
 

Kratownicowa rama Diavela wykorzystuje rury o zmiennej średnicy z dwoma bocznymi odlewanymi ciśnieniowo profilami aluminiowymi, które łączą się z tylną ramą pomocniczą. Zapewnia to dużą sztywność skrętną, a jednocześnie rama jest lekka i kompaktowa. Dwie tylne sekcje mocowane są po obu stronach złożonego komponentu technopolimerowego. Długi, jednostronny wahacz odlewany z aluminium, zapewnia doskonałe wyczucie tyłu a rozstaw osi 1590 mm daje dużą stabilność w każdym zakresie prędkości.

Diavel wykorzystuje w pełni regulowany przedni widelec Marzocchi o średnicy rur 50 mm. Z tyłu pracuje pojedynczy amortyzator Sachs, również w pełni regulowany. Jest on zamontowany poziomo i połączony z wahaczem za pomocą progresywnych cięgien.

W sylwetce Diavela rzucają się w oczy oszałamiające, niestandardowe 14-ramienne koła z detalami wykończonymi maszynowo. Przednia obręcz ma wymiary 3,5 x 17”, a tył, specjalnie uformowany pod kątem wytrzymałości i lekkości, ma masywną obręcz 8x17”. 

Partner techniczny Ducati, firma Pirelli, współpracował z projektantami Diavela w celu opracowania niesamowitych opon Diablo Rosso II. Podczas gdy przód wykorzystuje konwencjonalny rozmiar 120/70x17” z rzeźbą bieżnika zaprojektowaną w celu poprawy osiągów na mokrej nawierzchni, tylna opona w rozmiarze 240/45x17” reprezentuje najnowszą innowację w projektowaniu ogumienia. Połączono tu sportowy profil z niestandardową szerokością.

Masywna tylna opona wykorzystuje technologię dwuskładnikową, aby zapewnić wysoki poziom przyczepności przy pełnym pochyleniu, jednocześnie zapewniając wysoki przebieg i wykorzystując technologię ulepszonego plastra (EPT), aby zmaksymalizować przyczepność w każdych warunkach. Wzór bieżnika i rodzaj mieszanki zapewniają doskonałą wydajność, zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Nowatorska budowa tylnej opony pozwoliła Ducati osiągnąć niepowtarzalny styl Diavela bez uszczerbku dla autentycznych właściwości podwozia. 

Przednie hamulce Diavela wykorzystują niewiarygodnie mocne zaciski Monobloc firmy Brembo, które zapewniają wyjątkową wydajność. 4-tłoczkowe, bliźniacze zaciski zamontowane promieniowo chwytają dwie tarcze o średnicy 320 mm, a pojedyncza tylna tarcza o średnicy 265 mm z tyłu jest chwytana za pomocą zacisku z dwoma tłoczkami, również firmy Brembo. Typowe dla Ducati najwyższej klasy komponenty zapewniają znakomity poziom hamowania i wyznaczają punkt odniesienia w tej kategorii.

Układ hamulcowy jest standardowo wyposażony w kompaktowy system ABS Ducati Bosch-Brembo, co znacznie przyczynia się do kontroli wydajności. Najlepsze komponenty Brembo w połączeniu z układem Bosch ABS, specjalną konfiguracją podwozia Diavela i ulepszoną konstrukcją opon Pirelli zapewniają skuteczność hamowania na poziomie motocykli sportowych Ducati.
 

Ducati Diavel korzysta z bogatego pakietu systemów elektronicznych. Podstawowy z nich to system Ride-by-Wire (RbW), czyli elektroniczny interfejs pomiędzy manetką gazu a silnikiem, który konfiguruje idealne dozowanie mocy, w zależności od wybranego trybu jazdy. Układ RbW używa trzech różnych mapowań - Sport, Touring i Urban - dających odpowiednio: 162 KM z pełną emisją sportową, 162 KM z progresywnym dostarczaniem mocy, idealne do podróży i 100 KM z progresywną dostawą, do użytku miejskiego i na mokrej nawierzchni.

Podstawą systemu bezpieczeństwa, oprócz wydajnego i precyzyjnego ABS Bosch-Brembo, jest zaawansowana kontrola trakcji DTC. To bardzo inteligentny system o 8 stopniach zadziałania, który działa jak filtr pomiędzy prawą ręką kierowcy a tylną oponą. W ciągu milisekund DTC może wykrywać i kontrolować uślizg tylnego koła, znacznie zwiększając aktywne bezpieczeństwo i osiągi motocykla. DTC jest integralną częścią wstępnie zaprogramowanych trybów jazdy Ducati Diavela i umożliwia motocyklistom pełne korzystanie z mocy silnika Testastretta 11 °.

Zestaw wskaźników Diavela to kolejny przykład nowoczesnej technologii z górnym wyświetlaczem LCD zamontowanym na wsporniku kierownicy, dostarczającym głównych informacji, takich jak prędkość i obroty, kontrolki świateł, zegar i temperatura silnika. Do tego dochodzi kolorowy wyświetlacz TFT, umieszczony na zbiorniku paliwa w celu zapewnienia czytelnego opisu bieżącego trybu jazdy, wyboru biegu i ustawień DTC, a także całkowitego przebiegu i dziennych przejazdów.

Ducati Diavel korzysta z systemu bezkluczykowego Hands Free. Zapłon jest uruchamiany przez klucz elektroniczny znajdujący się w kieszeni kierowcy, komunikujący się z motocyklem na odległość do ok. 2 metrów. Hands Free rozpoznaje specjalny kod i automatycznie odblokowuje maszynę, a wciśnięcie głównego włącznika uruchamia poszczególne systemy i przygotowuje silnik do odpalenia. Ten sam system odpowiedzialny jest za otwieranie pokrywy zbiornika paliwa, blokady unoszenia siedziska i blokady kierownicy.

Opisy produktów, dane techniczne oraz cenniki mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.