Nowa kolorystyka dla Ducati Panigale V2

07/07/2020
  • Paleta kolorów Ducati Panigale V2 została poszerzona o nową barwę White Rosso, która jest dostępna u naszych dilerów od lipca 2020 roku.
  • Czystość bieli Star White Silk łączy się z tradycyjną czerwienią Ducati na felgach, przednich wlotach powietrza i deflektorach górnych owiewek
  • Francesco „Pecco” Bagnaia (zespół wyścigowy Pramac), jeżdżący na Panigale V2, jest bohaterem sesji filmowo-zdjęciowej promującej nową barwę na torze wyścigowym Misano World Circuit Marco Simoncelli
Nowa kolorystyka dla Ducati Panigale V2

Borgo Panigale (Bolonia, Włochy), 1 lipca 2020 r. – kolorystyka Panigale V2 została poszerzona o nową barwę White Rosso, która idzie w parze z monochromatyczną barwą Ducati Rosso, w której motocykl został zaprezentowany w listopadzie ubiegłego roku.

 

W nowej kolorystyce White Rosso głównym kolorem jest biel Star White Silk. Przewaga bieli poprawia wygląd Panigale V2, podkreślając linie i czystość geometrycznych kształtów. Jednocześnie detale w kolorze Ducati Rosso podkreślają sportowy i silny charakter Panigale V2. Felgi, przednie wloty powietrza i deflektory górnej owiewki pozostają w kolorze Rosso Ducati. Dwa ostatnie czerwone akcenty idealnie podkreślają ścieżkę przepływów powietrza wewnątrz motocykla, tj. powietrza, które zasila silnik i powietrza, które przechodzi przez chłodnicę.

 

Nowa kolorystyka jest uzupełniona sportowym akcentem poprzez umieszczenie na dolnej owiewce dużego logo Panigale V2, inspirowanego grafiką motocykli Ducati Corse.

 

Świadectwem Panigale V2 i bohaterem sesji filmowo-zdjęciowej jest zawodnik zespołu Pramac Racing Team Francesco „Pecco” Bagnaia. Tak naprawdę Pecco miał przyjemność obcować z motocyklem jeszcze przed jego premierą, testując go na torze wyścigowym Misano World Circuit Marco Simoncelli.

 

„Od 2016 roku moją osobistą dewizą jest #GoFree. Oznacza to dla mnie beztroskie życie, zabawę i po prostu robienie tego, co kocham. Myślę, że Panigale V2 dobrze wpasowuje się w tą dewizę i odzwierciedla mój sposób bycia.” - powiedział Pecco Bagnaia po przetestowaniu Panigale V2. „Nowa kolorystyka, nieskazitelnie biała, jest piękna i znacząco różni się od standardowej wersji. Pomimo tego, że jest to motocykl uliczny, zaskoczyła mnie prędkość, jaką rozwijałem na zakrętach. To fajny, wyjątkowo stabilny i bardzo szczery motocykl, który pozwala jeździć szybko i bezpiecznie i nie wywołuje zmęczenia. Jednocześnie wyróżnia się bardzo silnym i zdecydowanym charakterem oraz osobowością."

 

Panigale V2, zaprezentowany niecały rok temu, zdolny do natychmiastowego podboju entuzjastycznej publiczności, jest sportowym motocyklem klasy średniej+ (super-mid) i świetnie się sprawdza jako podstawowy model z rodziny Panigale. Jest napędzany dwucylindrowym silnikiem Superquadro o pojemności 955 cm3 (zgodnym ze standardem Euro 5), ma maksymalną moc 155 km przy 10 750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 104 Nm przy 9 000 obr./min. Dzięki swojej mocy Panigale V2 pozwala świetnie bawić się na torze, jednocześnie jest łatwy w prowadzeniu i bez problemu ukazuje pełnię swoich możliwości. Obecność dwucylindrowego silnika gwarantuje, że ponad 70% maksymalnego momentu obrotowego jest stale dostępne powyżej 5 500 obr./min, co pozwala szybko wyjść z zakrętów, nawet tych najwolniejszych.

 

 

Podwozie Panigale V2 opiera się na samonośnej ramie i ma elegancki, sportowy design inspirowany wzorem Panigale V4. Owiewka ma szerokie i gładkie powierzchnie, które otaczają mechaniczne elementy, uwydatniając mały rozmiar dwucylindrowego silnika Superquadro i tworząc wizualnie kompaktowy motocykl.

 

Przynależność do serii Panigale podkreśla również jednostronny wahacz. Natomiast niewielki pojedynczy boczny wylot spalin z tłumikiem pod silnikiem podkreśla czyste linie Panigale V2.

 

Zestaw nowoczesnej elektroniki opartej na 6-osiowej platformie IMU nie pozostawia żadnych złudzeń, że ten motocykl ma sportowe DNA. Elektroniczny pakiet bezpieczeństwa i kontroli pojazdu obejmuje funkcję pokonywania zakrętów zastosowaną w systemie ABS Bosch, elektroniczną skrzynię biegów, działającą również przy redukcji biegów i trakcji, hamowaniu silnikiem i sterowaniu kołami. Wszystkie elementy sterujące są zintegrowane z trzema trybami jazdy (Race, Sport i Street), które można modyfikować za pomocą kolorowej deski rozdzielczej w postaci ekranu dotykowego o przekątnej 4,3 cala z interfejsem zaprojektowanym tak, aby nawigacja w menu i regulacja ustawień były intuicyjne, a identyfikacja wybranego trybu jazdy była natychmiastowa.

 

Podwozie ma w pełni regulowane zawieszenie z widelcem Showa Big Piston Fork o średnicy 43 mm i amortyzatorem Sachs, dzięki czemu motocykl jest intuicyjny, zwinny i świetny w prowadzeniu. Ponadto specjalna kalibracja hamulców hydraulicznych sprawia, że jest wygodny w użytkowaniu na drodze. Opony wieloskładnikowe Pirelli Diablo Rosso Corsa II, które łączą w sobie najlepsze cechy opon torowych z wszechstronnością drogowych, również przyczyniają się do dynamicznych właściwości Panigale V2.

 

Ergonomia kierownicy i fotela kierowcy zapewnia wygodną pozycję w trakcie jazdy po mieście i efektywną pozycję w trakcie jazdy na torze oraz umożliwia kierowcy swobodne poruszanie się.

 

Wyposażenie techniczne uzupełnia amortyzator układu kierowniczego Sachs i układ hamulcowy Brembo z monoblokowymi zaciskami M4.32 aktywowanymi przez promieniową pompę hamulcową. Z przodu tarcze mają średnicę 320 mm, a z tyłu pojedyncza tarcza ma 245 mm. Hamowanie jest mocne, jednak nigdy zbyt agresywne i zawsze można je regulować.

 

Panigale V2 w barwach White Rosso jest dostępny u naszych dilerów od lipca 2020 r.

 

 

 

 

 

 

23/10/2020

Streetfighter V4 w nowej kolorystyce „Dark Stealth”

19/10/2020

V4 Granturismo

09/10/2020

Nowy Ducati Scrambler 1100 PRO w wersji Dark